Εν μέσω 16 νέων ηλεκτρικών οχημάτων, από αυτοκίνητα πόλης μέχρι SUV και σπορ, ο CEO της Toyota, Akio Toyoda, ανακοίνωσε τα τελευταία σχέδια ηλεκτροκίνησης και στρατηγικής μείωσης άνθρακα της εταιρείας και των μαρκών Toyota και Lexus, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης τύπου στο Τόκιο.
- O Akio Toyoda ανακοίνωσε 30 BEV έως το 2030
- Οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις BEV θα φτάσουν τα 3,5 εκατομμύρια εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου
- Η Lexus στοχεύει σε 100% ηλεκτρικά μπαταρίας σε Ευρώπη, Β. Αμερική και Κίνα έως το 2030
- Η ανακοίνωση στηρίζει το σχέδιο της Toyota Motor Europe για 100% μείωση του CO2 σε όλες τις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2035 στη Δυτική Ευρώπη
- Η οικογένεια BEV bZ στην Ευρώπη θα επεκταθεί με την εισαγωγή ενός μικρού crossover ως συνέχεια της κυκλοφορίας του bZ4X.
H Lexus αμιγώς ηλεκτρική
Με συνολική επένδυση 8 τρισ. γιεν (62 δισ. ευρώ), η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα εμπλουτίσει τη γκάμα της με 30 EV έως το 2030. Περισσότερα από όσα είχε αρχικά προβλέψει, αλλά λιγότερα από τους ανταγωνιστές της. Ενώ το Volkswagen Group προβλέπει οι μισές πωλήσεις του να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Toyota αποσκοπεί στο ένα τρίτο της ετήσιας παραγωγής της. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 3,5 εκατομμύρια οχήματα.
Η Lexus θα αλλάξει ταχύτερα. Το χαρτοφυλάκιο νέων μοντέλων της πολυτελούς μάρκας θα καταστεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό έως το 2030 σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα. Η μάρκα προβλέπεται να πουλήσει το τελευταίο της μοντέλο me βενζινοκινητήρα σε αυτές τις αγορές πέντε χρόνια αργότερα.
Δεν αποχαιρετά τα ICE
Η Toyota, υιοθετώντας καθυστερημένα πολιτική BEV, φαίνεται να στρέφεται τελικά σε αυτόν τον χώρο του μέλλοντος, χωρίς όμως αυτό να ισχύει εξ ολοκλήρου. Βάσει προηγούμενων αποφάσεων (η εταιρεία αρνήθηκε να υπογράψει δεσμευτικές συμφωνίες κατάργησης κινητήρων εσωτερικής καύσης), η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σκοπεύει να διατηρήσει την πολυσχιδή της προσέγγιση.
Ο Akio Toyoda, σχολίασε: «Είναι δύσκολο να είναι όλοι ευχαριστημένοι με μια επιλογή για όλα τα γούστα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Toyota θέλει να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές στους πελάτες της παγκοσμίως».
Αυτό σημαίνει πως η ιαπωνική εταιρεία παραμένει μεσοπρόθεσμα προσκολλημένη σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά δεν σημαίνει πως αναφέρεται απαραιτήτως σε υβριδικά. Ακόμα κι αν δεν θεωρούνται τόσο αποτελεσματικοί, η Toyota επιθυμεί να παράγει κινητήρες υδρογόνου. Όχι μόνο για λόγους καθαρών εκπομπών εξάτμισης, αλλά και για να αποφύγει την κατάργηση σημαντικού μέρους των σημερινών της θέσεων εργασίας. Η μετάβαση σε BEV σημαίνει πως οι παραδοσιακοί μηχανικοί και οι υπεύθυνοι ανάπτυξης συστημάτων και συναρμολόγησης πρέπει να αντικατασταθούν από προσωπικό εξειδικευμένο στον τομέα της πληροφορικής.
Παρά το πλήθος των ηλεκτρικών μοντέλων, η θέση της Toyota παραμένει δύσκολη, κάτι που συνάδει και με το περιβάλλον της χώρας της. Λόγω της μορφολογίας του εδάφους στην Ιαπωνία, τα BEV αντιμετωπίζονται επιφυλακτικά, επειδή είναι δύσκολο να εγκατασταθεί η περίπλοκη υποδομή φόρτισής τους.