|Photographer: Charly Lopez|Event: Preseason Testing|Circuit: MotorLand Aragon|Location: Alcaniz|Series: Extreme E|Country: Spain|Season: 2020|Keyword: 2020|Team: Hispano Suiza Xite Energy Team|Car: Spark ODYSSEY 21|Driver: Oliver Bennett|Driver: Christine Giampaoli Zonca|

Στις 3 και 4 Απριλίου, 2021, στην Σαουδική Αραβία, ξεκινά η νέα συναρπαστική σειρά off -road αγώνων, Extreme E, οι οποίοι θα προσφέρουν κορυφαίο θέαμα και ψυχαγωγία, από το πρώτο κιόλας ετάπ. Κι αυτό χάρη στα ηλεκτροκίνητα SUV, ODYSSEY 21, που δημιουργήθηκαν ειδικά για αυτούς τους αγώνες και τα κορυφαία ονόματα που θα καθίσουν στο τιμόνι τους. 

Στην πραγματικότητα, οι διοργανωτές κατάφεραν να προσελκύσουν στο Extreme E, τουλάχιστον, 10 ενεργούς αλλά και παλιούς παγκόσμιους πρωταθλητές αγώνων αυτοκινήτων, διαφόρων κατηγοριών. Μαζί με τους πρωταθλητές της Formula 1, Lewis Hamilton και Nico Rosberg, που θα συμμετέχουν ως ιδρυτές ομάδων, ο Jenson Button έγινε πρόσφατα ο τρίτος παγκόσμιος πρωταθλητής  από την F1 που θα συμμετέχει, όχι μόνο ως ιδιοκτήτης ομάδας, αλλά και ως οδηγός. Κι ακόμη, τα ODYSSEY 21 θα οδηγήσουν οι Johan Kristoffersson, Timmy Hansen και Mattias Ekström, τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές του Rallycross. Μαζί τους στην εκκίνηση οι πρωταθλητές του World Rally, Sébastien Loeb και Carlos Sainz Snr, η παγκόσμια πρωταθλήτρια του γυναικείου Trial, Laia Sanz, ο Pro 4 παγκόσμιος πρωταθλητής, Kyle LeDuc, ο κάτοχος του τίτλου στη W Series, Jamie Chadwick και η πρώην πρωταθλήτρια του Αυστραλιανού Rally, Molly Taylor. Επιπλέον αστέρες του μηχανοκίνητου αθλητισμού ίσως προστεθούν στη λίστα, ενώ σύντομα κάποιες ομάδες θα επιβεβαιώσουν τα ονόματα των οδηγών τους.

Οι αγώνες Extreme E, δεν έχουν μόνο στόχο να προσφέρουν θέαμα αλλά και να ευαισθητοποιήσουν κοινή γνώμη και φορείς, σε θέματα κλιματικής αλλαγής και προστασίας του περιβάλλοντος. Για αυτόν τον λόγο, οι διαδρομές του αγώνα θα περάσουν κοντά σε απειλούμενους βιότοπους, μεταφέροντας το μήνυμα ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες για τον περιορισμό της παγκόσμιας υπερθέρμανσης, στους 1,5 βαθμούς Κελσίου.

Photographer: Charly Lopez

Οι ομάδες θα αγωνιστούν με ένα νέο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό SUV, το ODYSSEY 21. Με μήκος 4,40 μέτρα και πλάτος 2,30 μέτρα, αυτό το εξαιρετικό όχημα έχει περίπου τις διαστάσεις ενός μέσου SUV. Παρόλα αυτά, με ηλεκτρική ιπποδύναμη 550 ίππων, το όχημα που κατασκευάζει η γαλλική Spark Racing Technology είναι κυριολεκτικά ένα «εργοστάσιο» δύναμης και ζυγίζει μόλις 1.780 κιλά, τη στιγμή που ένα όχημα του Rally Dakar διαθέτει 300 ίππους και ζυγίζει περισσότερα από 2.000 κιλά.  Αντλώντας δύναμη από 2 ηλεκτροκινητήρες, το ODYSSEY 21 έχει εντυπωσιακή επιτάχυνση και φτάνει τα 100 km/h σε, μόλις, 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να επιχειρήσει σε κλίσεις, περίπου, 55 μοιρών με ευκολία.

Για να περάσει όλη αυτή η δύναμη στο έδαφος η Continental δημιούργησε, αποκλειστικά για τους αγώνες, ένα νέο αγωνιστικό ελαστικό, το CrossContact Extreme E, το οποίο θα αξιοποιήσουν όλες οι ομάδες.  Για την Continental, η βασική διαφορά μεταξύ ενός ηλεκτρικού και ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ο τρόπος απόδοσης της ενέργειάς τους. Πολύ απλά, η ροπή που θα δημιουργεί το ODYSSEY 21 θα εκθέτει τα ελαστικά του σε τεράστιες δυνάμεις.  Το νέο custom ελαστικό CrossContact Extreme E βασίζεται στο επιτυχημένο «συμβατικό» ελαστικό της Continental, CrossContact LX.  Η πρόκληση ήταν να προσαρμοστεί η χάραξη του πέλματος, του πλευρικού τοιχώματος και της κατασκευαστικής δομής του ελαστικού στις απαιτήσεις των πολύ διαφορετικών εδαφών των αγώνων Extreme E.

Από τεχνικής πλευράς, στο πλευρικό τοίχωμα αναγράφεται η διάσταση 37X12.5 R17, δηλαδή 37 ίντσες διάμετρος, 12,5 ίντσες πλάτος, για ζάντα 17 ιντσών. Η χάραξη του πέλματος έχει βελτιστοποιηθεί για top απόδοση σε κάθε είδους δύσκολο τερέν. Το μίγμα του πέλματος φτιάχτηκε ειδικά για αυτό το ελαστικό. Η χάραξη προσφέρει ιδανικό συνδυασμό τακουνιών και αυλακώσεων, για μέγιστη πρόσφυση. Τα μπλοκ του πέλματος έχουν ενισχυθεί με εσωτερικά έξτρα στοιχεία και άλλα καινοτόμα στοιχεία, ειδικά στο να διώχνουν τις πέτρες που κολλούν στο πέλμα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα ελαστικό τόσο στιβαρό και ανθεκτικό που θα τα καταφέρει στις δυσκολίες των εδαφών της ζούγκλας του Αμαζονίου και των ερήμων. Επιπλέον, το ελαστικό διαθέτει νέο σχέδιο ώμου, που δημιουργεί μια στιβαρή ένωση, μεταξύ του πέλματος και του πλευρικού τοιχώματος.  Επίσης, ενισχυμένη είναι κατασκευή του σκελετού. Τέλος, με τη βοήθεια της τεχνολογίας ContiPressureCheck, κρίσιμα δεδομένα για την κατάσταση του ελαστικού, όπως πίεση και θερμοκρασία, θα προβάλλονται σε μια οθόνη στο cockpit του οδηγού, κατά τον αγώνα.

Προηγούμενο άρθροΗλεκτρικό φορτηγό της Volvo Trucks για την ICA Sweden
Επόμενο άρθροΗ παραγωγή του LEAF ξεπέρασε σε όγκο αυτή του Bluebird