Η κινεζική Nio, πρωτοπόρος και κατασκευαστής έξυπνων premium ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινά την ευρωπαϊκή της παρουσία στη Νορβηγία, με τα EV Nio ES8 και ET7.
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2014, έχει θέσει ως στόχο την καθιέρωση της Nio ως παγκόσμιας μάρκας. Η Nio επέλεξε τη Νορβηγία ως πρώτη ευρωπαϊκή αγορά λόγω της δέσμευσης της χώρας στη βιωσιμότητα, όπως δήλωσε ο ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Nio, William Li, σε διαδικτυακή παρουσίαση.
“Λειτουργούμε το κέντρο σχεδιασμού μας στο Μόναχο από το 2015, στην Οξφόρδη την ομάδα υψηλής τεχνολογίας, στο Σαν Χοσέ στη Σίλικον Βάλεϊ έχουμε την ομάδα λογισμικού μας. Προς το παρόν, απασχολούμε περισσότερα από 9000 άτομα από 45 χώρες. Ήμασταν οι πρώτοι στην Κίνα που μπήκαμε στην αγορά. Τώρα εισάγουμε τη μάρκα και τα προϊόντα μας στην Ευρώπη”, σημείωσε ο κ. Li.
Nio Power: Φόρτιση σε τρία λεπτά
Η Nio σκοπεύει να καθιερώσει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών της στην Ευρώπη – συμπεριλαμβανομένης της καινοτόμου τεχνολογίας Nio power-swap, η οποία επιτρέπει την αυτόματη αντικατάσταση της μπαταρία μέσα σε τρία λεπτά. Οι τέσσερις πρώτοι σταθμοί θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2021. Θα προστεθούν περισσότεροι σταθμοί ανταλλαγής το 2022, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο ισχύος στη Νορβηγία, το οποίο θα καλύπτει, μεταξύ άλλων, τις πέντε πιο σημαντικές πόλεις και τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές. Επιπλέον, η Nio δημιουργεί επίσης το δικό της δίκτυο υπερταχείας φόρτισης στη Νορβηγία. Με το Nio Power Home, συμπληρώνεται η προσφορά για μια λύση φόρτισης που αναπτύχθηκε για το σπίτι.
Δείτε στο video τον σταθμό ανταλλαγής μπαταρίας Nio power-swap.
Nio ES8 και ET7: Το SUV ξεκινά, ακολουθεί η λιμουζίνα
Το Nio ES8, η ναυαρχίδα των έξυπνων ηλεκτρικών SUV με αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων (WLTP), είναι το πρώτο μοντέλο που τοποθετεί η Nio στην Ευρώπη. Οι προπαραγγελίες για το ES8 είναι δυνατές από τον Ιούλιο του 2021. Τα πρώτα οχήματα αναμένεται να παραδοθούν από τον Σεπτέμβριο του 2021. Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου, αλλά η Nio στοχεύει στην αγορά premium.
Η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει πωλήσεις σε πέντε ακόμη ευρωπαϊκές χώρες το 2021, μετά τη Νορβηγία, όπως αναφέρει το Automotive News. Το δεύτερο μοντέλο της μάρκας θα είναι το μεγάλο sedan ET7, η αμιγώς ηλεκτρική έξυπνη λιμουζίνα, το 2022. Το ET7, ανταγωνιστής του Tesla Model S, κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο στην Κίνα με υποσχόμενη αυτονομία 1.000 χλμ μεταξύ φορτίσεων.
Η Nio σκοπεύει να εφαρμόσει το μοντέλο άμεσων πωλήσεων, με το οποίο οι πελάτες αγοράζουν το αυτοκίνητο διαδικτυακά. Ακόμα, θα δημιουργήσει δίκτυο ταχείας φόρτισης στη Νορβηγία, καθώς και τέσσερις σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών γύρω από το Όσλο φέτος ενώ προγραμματίζει άλλους 12 σε άλλες πόλεις του χρόνου. Οι ανταλλαγές πραγματοποιούνται σε τρία λεπτά, ως ταχύτερη εναλλακτική λύση από τη φόρτιση.
Τέλος, θα δημιουργήσει αστικά εκθεσιακά κέντρα πολλαπλών χρήσεων με την επωνυμία Nio House, ειδικούς τόπους συνάντησης για τους χρήστες και τους λάτρεις της μάρκας Nio. Το πρώτο από αυτά τα κέντρα δημιουργείται φέτος στο Όσλο. Πρόκειται για ένα χώρο 2.150 τετραγωνικών μέτρων που θα διαθέτει καφέ, καθιστικό, παιδική χαρά και αίθουσες συνεδριάσεων.
Η εξυπηρέτηση και η παράδοση των νέων αυτοκινήτων θα πραγματοποιούνται μέσω των κέντρων της Nio. Η εταιρεία θα παρέχει επίσης υπηρεσία παραλαβής και παράδοσης, καθώς και κινητής εξυπηρέτησης.
Τον Μάρτιο, η Nio ανέφερε πως είχε πραγματοποιήσει 2 εκατομμύρια ανταλλαγές μπαταριών στην Κίνα για τους πελάτες της. Τον Απρίλιο πούλησε 7.102 οχήματα στην Κίνα, ανεβάζοντας το σύνολο των πωλήσεών της από το 2018 που ξεκίνησε τις παραδόσεις, σε 102.803 σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας.