Από αριστερά, Markus Schäfer, μέλος του ΔΣ της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG · υπεύθυνος για την Daimler Group Research και COO της Mercedes-Benz Cars και Dr. Yu Wang, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd.

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία και τη μετοχική συμμετοχή της στην εταιρεία κατασκευής κυψελών μπαταριών Farasis.

Η Mercedes-Benz κάνει ένα άλλο σημαντικό βήμα προς την ουδέτερη σε CO2 κινητικότητα. Η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων με έδρα τη Στουτγάρδη ξεκίνησε εκτενή στρατηγική συνεργασία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής κυψελών μπαταριών Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd., συμπεριλαμβανομένης της μετοχικής της συμμετοχής. Αυτή η κίνηση αντιπροσωπεύει άλλο ένα σημαντικό ορόσημο προς εκπλήρωση του στόχου «Ambition2039» της Mercedes-Benz για ουδέτερο CO2. Βασικά στοιχεία της συμφωνίας αποτελούν η ανάπτυξη και η βιομηχανοποίηση προηγμένων τεχνολογιών κυψελών, που συνοδεύονται από φιλόδοξους στόχους ανταγωνιστικού κόστους.

Το ζητούμενο είναι η σημαντική αύξηση της εμβέλειας μέσω της ανάπτυξης της ενεργειακής πυκνότητας και η μείωση του χρόνου φόρτισης. Η συμφωνία παρέχει μια ασφαλή πηγή τροφοδοσίας κυψελών μπαταρίας για τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz, ενώ η Farasis εξασφαλίζει την προγραμματισμένη παραγωγική της  ικανότητα. Για να μπορέσει να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των γερμανικών εργοστασίων της Mercedes-Benz στο μέλλον, η Farasis κατασκευάζει εργοστάσιο κυψελών μπαταριών στο Bitterfeld-Wolfen, δημιουργώντας έως και 2.000 νέες θέσεις εργασίας. Το εργοστάσιο αυτό στην Ανατολική Γερμανία σχεδιάστηκε ως εγκατάσταση ουδέτερου CO2.

Mercedes-Benz announces strategic partnership and equity stake in battery cell manufacturer Farasis.

“Είμαστε πολύ ευτυχείς που επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με την Farasis, κάνοντας ένα αποφασιστικό βήμα στην εφαρμογή της ηλεκτρικής μας στρατηγικής «Electric First». Με τη στρατηγική επέκταση της επιχειρηματικής μας σχέσης, προωθούμε την ηλεκτροδότηση του χαρτοφυλακίου μοντέλων μας. Με αυτήν τη συμφωνία συνεισφέρουμε με την τεχνογνωσία μας στον τομέα της ανάπτυξης κυψελών μπαταριών. Ταυτόχρονα, προωθούμε το νέο εργοστάσιο της Farasis και τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας σημαντικής τεχνολογίας και την εγκατάστασή της στη Γερμανία. Μοιραζόμαστε με τον συνεργάτη μας το κοινό όραμα ενός πιο βιώσιμου κόσμου μέσω της κινητικότητας ουδέτερων εκπομπών CO2”, δήλωσε ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος για την Daimler Group Research και COO της Mercedes-Benz Cars.

Ο Hubertus Troska, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, υπεύθυνος για την Greater China, δήλωσε από την πλευρά του: “Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο με τεράστιες δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη. Συνεργαζόμαστε ήδη με ισχυρούς και αξιόπιστους συνεργάτες στην Κίνα, όχι μόνο για να βελτιώσουμε το τοπικό μας αποτύπωμα, αλλά και για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας παγκοσμίως. Με τη μετοχική συμμετοχή μας για πρώτη φορά σε έναν κινέζικο κατασκευαστή κυψελών μπαταριών θα αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητες προηγμένων τεχνολογικών συνεργατών στην αγορά, επιτρέποντάς μας να ακολουθήσουμε την ηλεκτρική μας στρατηγική παγκοσμίως. Στο μέλλον, θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις δραστηριότητές μας στην έρευνα και ανάπτυξη, την παραγωγή και τις προμήθειες στην Κίνα”.

Με αυτήν τη στρατηγική συνεργασία, η Mercedes-Benz εμβαθύνει τις δραστηριότητες αειφορίας και ενισχύει περαιτέρω την υφιστάμενη επιχειρηματική της σχέση με τον προμηθευτή κυψελών μπαταρίας, αγοράζοντας μερίδιο περίπου 3%. Προς τον σκοπό αυτό, η Daimler Greater China επενδύει πολλά εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) της Farasis. Αυτό το μερίδιο συμμετοχής υπάγεται στις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις. Θα δώσει στην Daimler τη δυνατότητα να ορίσει έναν εκπρόσωπο στο εποπτικό συμβούλιο του κατασκευαστή κυψελών μπαταριών. Ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος για την Daimler Group Research και COO της Mercedes-Benz Cars σκοπεύει να αναλάβει αυτή τη θέση μετά από περίοδο 12 μηνών υπό την κανονιστική έγκριση της διαδικασίας ψηφοφορίας.

Οι τρέχουσες συμβάσεις με την Farasis επεκτάθηκαν και περιλαμβάνουν, εκτός από τεχνικά και εμπορικά συμβατικά στοιχεία, διευρυμένες νομικές απαιτήσεις και βιωσιμότητα. Υπό ορισμένες τεχνολογικές και εμπορικές συνθήκες, ο προμηθευτής μπορεί να συμμετάσχει σε έργα για τις επόμενες γενιές των Mercedes-Benz EQ σε πρώιμο στάδιο. Ως στρατηγικός συνεργάτης, η Farasis είναι ένας σταθερός ακρογωνιαίος λίθος στο υπάρχον σύνολο προμηθευτών κυψελών μπαταριών της Mercedes-Benz. Ένα ισορροπημένο σύνολο προμηθευτών αποτελεί προϋπόθεση πρόσβασης στην καλύτερη δυνατή τεχνολογία και την ανταγωνιστικότητα.

Η Mercedes-Benz συνεχίζει να επενδύει στην τεχνογνωσία προηγμένων μπαταριών

Η “ευφυής μπαταρία” καθορίζεται από ένα πολύ περίπλοκο σύστημα. Καθορίζει τα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού οχήματος ως προς την ισχύ, την εμβέλεια και τον χρόνο φόρτισης. Η Mercedes-Benz ακολουθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σε ολόκληρη την αλυσίδα τεχνολογίας μπαταριών – από την έρευνα και την ανάπτυξη έως τη μαζική παραγωγή. Η κυψέλη αποτελεί τον πυρήνα της μπαταρίας και επομένως η γνώση της χημικής σύστασής της είναι σημαντική. Ο σαφής αναπτυξιακός στόχος είναι η σημαντική αύξηση της εμβέλειας των μελλοντικών μπαταριών μέσω της ανάπτυξης της ενεργειακής πυκνότητας, η προετοιμασία παραγωγής τεχνολογιών μελλοντικών μπαταριών και η σημαντική  μείωση του χρόνου φόρτισης. Η αυξημένη απόδοση των μελλοντικών μπαταριών θα βελτιώσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Η αρχή θα γίνει με τη μείωση της χρήσης κρίσιμων υλικών και την παραγωγή κυψελών ουδέτερων σε CO2 και θα συνεχιστεί με την αποτελεσματικότητα λειτουργίας , την ανακύκλωση και την κυκλική επανάχρηση πρώτων υλών. Από κοινού με τους συνεργάτες της, η Mercedes-Benz επιτελεί επίσης την ταχύτερη δυνατή βιομηχανοποίηση νέων τεχνολογιών.

Η τοπική παραγωγή μπαταριών αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας και το βασικό στοιχείο της δυνατότητάς της να ανταποκριθεί με ευελιξία και αποτελεσματικότητα στην παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Με το παγκόσμιο δίκτυό της, η Mercedes-Benz επικεντρώνεται στην παραγωγή συστημάτων μπαταριών υψηλής απόδοσης και στη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου παραγωγής μπαταριών. Στο μέλλον, θα αποτελείται από εννέα εργοστάσια, σε επτά τοποθεσίες, σε τρεις ηπείρους.

Η Mercedes-Benz προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών από διάφορους συνεργάτες στην παγκόσμια αγορά για να εξασφαλίζει πρόσβαση στις τελευταίες τεχνολογίες, καθώς και να εξασφαλίζει τον ανεφοδιασμό του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της. Μέσω της τεχνογνωσίας ανάπτυξης και παραγωγής πολύπλοκων συστημάτων οδήγησης και έρευνας και ανάπτυξης παραγωγής κυψελών, η Mercedes-Benz και οι προμηθευτές της ανταποκρίνονται στις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Η βιωσιμότητα ως αναπόσπαστο μέρος της συνεργασίας

Η Mercedes-Benz και η Farasis είχαν ήδη συνάψει συμφωνία αειφόρου συνεργασίας το καλοκαίρι του 2019. Το πρώτο αποτέλεσμα υπήρξε η παραγωγή κυψελών μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική, αιολική και ηλιακή ενέργεια. Για παράδειγμα, η επόμενη γενιά οχημάτων EQ, συμπεριλαμβανομένου του πολυτελούς sedan EQS, θα είναι εν μέρει εξοπλισμένη με κυψέλες μπαταριών ουδέτερου CO2. Η επένδυση της Daimler Greater China στην εταιρεία κατασκευής κυψελών μπαταριών προωθεί ενεργά την ανάπτυξη μιας βασικής τεχνολογίας ηλεκτρικής κινητικότητας και την βιομηχανοποίησή της. Στην Κίνα, ο προμηθευτής κυψελών μπαταριών κατασκεύασε ένα εργοστάσιο ουδέτερου CO2 στο Zhenjiang. Σχεδιάζεται ένα εργοστάσιο παραγωγής εξ αρχής ουδέτερου CO2 στο Bitterfeld-Wolfen της ανατολικής Γερμανίας. Θα ακολουθήσει ένα επιπλέον εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Αυτό συνάδει με τη στρατηγική της Mercedes-Benz για προμήθειες στον τόπο παραγωγής.

Επιτάχυνση ηλεκτροκίνησης ολόκληρου του χαρτοφυλακίου οχημάτων

Στο πλαίσιο της στρατηγικής “Electric first”, η Mercedes-Benz θεσπίζει την ηλεκτροκίνηση όλων των παραλλαγών των μοντέλων και τύπων οχημάτων. Σε λιγότερο από 20 χρόνια, ο νέος στόλος της Mercedes-Benz θα είναι ουδέτερος CO2 και μέχρι το 2030 η εταιρεία σκοπεύει να εξασφαλίσει πως πάνω από το 50% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων θα είναι υβριδικά plug-in ή ηλεκτρικά οχήματα. Αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά, βαν και λεωφορεία Mercedes-Benz παράγονται ήδη μαζικά σήμερα. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ο στόχος είναι να κυκλοφορήσουν στην αγορά πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων και 20 plug-in υβριδικές παραλλαγές. Το plug-in υβριδικό χαρτοφυλάκιο κυμαίνεται από παραλλαγές μοντέλων της A- έως S-Class, από το GLA έως το GLE με ηλεκτρική εμβέλεια έως και 100 χιλιόμετρα.

Η καμπάνια μοντέλων συνεχίζεται επίσης με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας Ήδη διατίθενται τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Mercedes-Benz EQC (EQC 400 4MATIC μικτή κατανάλωση : 20,8-19,7 kWh / 100 χλμ, μικτές εκπομπές CO2: 0 g / χλμ) [1], τρία μοντέλα smart EQ και το EQV 300 (μικτή κατανάλωση: 26,4-26,3 kWh / 100 χλμ, · μικτές εκπομπές CO2: 0 g / χλμ) [2]. Σύντομα έρχονται επίσης αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές στην κατηγορία compact, καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό EQS βιώσιμης πολυτέλειας στην κατηγορία premium.

Προηγούμενο άρθροΤο αναβαθμισμένο Jaguar I-Pace φορτίζει συντομότερα
Επόμενο άρθροJ.D. Power 2020: Kia και Dodge στην κορυφή