Η Toyota Motor Corp, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως και η διαστημική υπηρεσία της Ιαπωνίας, δήλωσαν πρόσφατα πως συμφώνησαν να συνεργασθούν για την ανάπτυξη ενός επανδρωμένου σεληνιακού οχήματος, που θα λειτουργεί με τεχνολογίες κυψελών καυσίμου.
Παρόλο που η Ιαπωνία δεν εξετάζει προς το παρόν κάποιο σχέδιο για την κατασκευή ενός επανδρωμένου πυραύλου που θα μπορούσε να στείλει ανθρώπους στο διάστημα, το συγκεκριμένο όχημα θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά σε ένα διεθνές πρόγραμμα εξερεύνησης του διαστήματος στο μέλλον, όπως δήλωσε η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης, JAXA.
Το όχημα θα αποτελέσει ένα σημαντικό στοιχείο στην υποστήριξη της σεληνιακής εξερεύνησης από ανθρώπους, η οποία φανταζόμαστε πως θα πραγματοποιηθεί στη δεκαετία του 2030», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της JAXA, Koichi Wakata. “Στόχος μας είναι να εγκαινιάσουμε ένα τέτοιο όχημα στο διάστημα το 2029.”
Το έργο βρίσκεται ακόμα στο σχεδιαστικό στάδιο, αλλά η απεικόνιση στο δελτίο τύπου δείχνει ένα εξάτροχο όχημα που μοιάζει με τεθωρακισμένο μεταφοράς προσωπικού.
Εκπρόσωπος της Toyota Motor Corp, η οποία σκοπεύει να αυξήσει τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, ως εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών έναντι των βενζινοκίνητων οχημάτων, δήλωσε ότι το έργο θα δώσει στην εταιρεία την ευκαιρία να δοκιμάσει τις τεχνολογίες της στο σκληρό σεληνιακό περιβάλλον και να τις βελτιώσει.
Με στόχο να γίνει η μελλοντική σεληνιακή κινητικότητα πραγματικότητα, ο πρόεδρος της JAXA Hiroshi Yamakawa δήλωσε σχετικά: «Στη JAXA, διεξάγουμε διεθνώς συντονισμένες τεχνολογικές μελέτες για τη συμμετοχή της Ιαπωνίας στη διεθνή εξερεύνηση του διαστήματος, στόχος μας είναι να συμβάλουμε μέσω πρωτοποριακών ιαπωνικών τεχνολογιών. Η συμβολή της Toyota στην πρόκληση αυτή ενισχύει σημαντικά την εμπιστοσύνη. Τα επανδρωμένα οχήματα με καμπίνες υπό πίεση είναι ένα στοιχείο που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πλήρη εξερεύνηση και τη χρήση της σεληνιακής επιφάνειας. Γι αυτό συγκεντρώνουμε τις τεχνολογικές ικανότητες της χώρας μας ώστε να πραγματοποιήσουμε τεχνολογικές μελέτες. Με τις κοινές μελέτες, θα αξιοποιήσουμε τις εξαιρετικές τεχνολογικές ικανότητες της Toyota που σχετίζονται με την κινητικότητα και προσβλέπουμε στην επιτάχυνση τους για την υλοποίηση ενός επανδρωμένου, οχήματος υπό πίεση”.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, Shigeki Terashi, τόνισε τον ενθουσιασμό του για τη συμμετοχή στο διαστημικό πρόγραμμα. “Ως μηχανικός, πιστεύω πως δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να είναι σε θέση να συμμετάσχεις σε ένα σεληνιακό πρόγραμμα μέσω της κατασκευής οχημάτων της Toyota”, δήλωσε.
Η πρόταση για το όχημα με καμπίνα υπό πίεση που μελετάται από την JAXA και την Toyota είναι η εξής:
- Μήκος: 6,0 μ, πλάτος: 5,2 μ. ύψος: 3.8 μ. (περίπου το μέγεθος δύο μικρών λεωφορείων)
- Καμπίνα: 13 μ3
- Δυνατότητα φιλοξενίας δύο ατόμων (τέσσερα άτομα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης).