13 CEO κορυφαίων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών αυτοκινήτων συναντήθηκαν με τον Επίτροπο της ΕΕ για την Κλιματική Δράση, Wopke Hoekstra, σε μια «Στρογγυλή Τράπεζα για την Αυτοκίνηση», για να συζητήσουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου.

Είχε προηγηθεί συνάντηση με τον Charles Michel, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ενόψει της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία –από τους πλέον σημαντικούς τομείς της οικονομίας της ΕΕ – βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς πραγματοποιεί τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό της, προσπαθώντας να επιτύχει τους πλέον φιλόδοξους στόχους μείωσης CO2 οχημάτων στον κόσμο.

Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές αυτοκινήτων επιθυμούν να διατηρήσουν την παραγωγή στην Ευρώπη, διατηρώντας θέσεις εργασίας και επενδύσεις στην περιοχή. Αλλά αντιμετωπίζουν τον απόλυτο σκληρό παγκόσμιο ανταγωνισμό κρίσιμων πόρων, χρηματοδότησης, επενδύσεων και πελατών, που επιδεινώνεται από το αυξημένο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, το ριζικά μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο και την ανώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Δεδομένων αυτών των προκλήσεων, η Ευρώπη οφείλει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να δημιουργήσει ισχυρότερες θέσεις για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Luca de Meo, CEO του Renault Group και Πρόεδρος της ACEA, δήλωσε: «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ έχουν δεσμευτεί για απανθρακοποίηση επενδύοντας πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση μόνοι μας. Η Ευρώπη οφείλει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ανταγωνιστικότητα και ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Σε αυτές περιλαμβάνονται υποδομές φόρτισης και εφοδιασμού υδρογόνου, επαρκής προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση και κίνητρα αγοράς. Με άλλα λόγια, μια ολιστική βιομηχανική στρατηγική θα αποτελέσει το κλειδί για την επίτευξη των πράσινων φιλοδοξιών της Ευρώπης».

Ο Matthias Zink, CEO της Schaeffler Automotive Technologies και Πρόεδρος της CLEPA, δήλωσε: «Οι προμηθευτές αυτοκινήτων της Ευρώπης φέρνουν την καινοτομία και τη βιωσιμότητα με ετήσιες επενδύσεις 30 δισεκατομμυρίων ευρώ σε Ε&Α και 1,7 εκατομμύρια άμεσες θέσεις εργασίας. Οι προμηθευτές συνιστούν βασικούς παράγοντες της μετάβασης, παρέχοντας έξυπνες και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας στην αγορά. Ωστόσο, η χρηματοδότηση της μετάβασης είναι ιδιαιτέρως σημαντική στο πλαίσιο του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, της ύφεσης υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων και της μείωσης των κερδών της αλυσίδας εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, πρέπει απαραιτήτως να διασφαλιστούν οι συνθήκες προς αποφυγή του κινδύνου επενδύσεων σε καινοτόμες τεχνολογίες και στον μετασχηματισμό των εγκαταστάσεων και του εργατικού δυναμικού μας. Το ρυθμιστικό πλαίσιο πρέπει να παραμείνει φιλόδοξο αλλά ευέλικτο για την  ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης. Αυτό θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά, ικανοποιώντας παράλληλα τις ανάγκες των καταναλωτών».

Κατά την συζήτηση, τόσο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων, όσο και οι προμηθευτές αυτοκινήτων επεσήμαναν την επιτακτική ανάγκη κυκλοφορίας φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών. Ο κλάδος δεσμεύτηκε να παρέχει τα κατάλληλα φορτηγά και λεωφορεία για την απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών μέχρι το 2040, με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και υδρογόνου. Η τεχνολογική ουδετερότητα πρέπει να παραμείνει η κατευθυντήρια αρχή που θα διασφαλίζει ότι όλες οι τεχνολογίες συντείνουν στις προσπάθειες απανθρακοποίησης. Συνειδητοποιώντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται επί μακρόν στις βαριές μεταφορές, θα χρειαστούν κλιματικά ουδέτερες λύσεις και άλλες συμπληρωματικές τεχνολογίες για την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Αλλά η πρωταρχική πρόκληση παραμένει. Η επίτευξη των στόχων μείωσης CO2 παραμένει εξαιρετικά φιλόδοξη, ελλείψει ουσιαστικών συνθηκών, όπως πυκνό δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού φορτηγών και υποστηρικτικού πλαισίου τιμολόγησης άνθρακα προς διασφάλιση της ισοτιμίας των οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτου καλεί τους Ευρωπαίους αρμόδιους χάραξης πολιτικής να λάβουν φιλόδοξα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροΔημοσιεύθηκε η τρίτη έκθεση CSR της Stellantis
Επόμενο άρθροΣυνεργασία BMW Group – Rimac Technology