Η Volvo Cars ανακοίνωσε σταθερά κέρδη για το β’ τρίμηνο του 2022, εν μέσω συνεχιζόμενης αβεβαιότητας στο διεθνές εμπόριο, αυξημένων τιμών στις πρώτες ύλες και περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, που προέκυψαν από τα πρόσφατα lockdown στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

Η ενδιάμεση έκθεση για το δεύτερο τρίμηνο είναι διαθέσιμη εδώ. Οι λιανικές πωλήσεις της Volvo Cars έφθασαν τα 143.006 αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 27% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Λόγω της πολιτικής τιμών και της προϊοντικής σύνθεσης, τα έσοδα δεν επηρεάστηκαν στον ίδιο βαθμό και ανήλθαν σε 71,3 δισ. SEK (6,84 δισ. ευρώ), σημειώνοντας μόνο ελαφρά μείωση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι χαμηλότεροι όγκοι πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου επηρέασαν επίσης τα λειτουργικά κέρδη της Volvo Cars, που ωστόσο παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερά μέσω της υλοποίησης ισχυρής τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και της προϊοντικής σύνθεσης. Τα λειτουργικά κέρδη για τις βασικές δραστηριότητες της Volvo Cars ήταν 4,6 δισ. SEK (0,44 δισ. ευρώ, με περιθώριο κέρδους 6,5%, ενώ τα συνολικά λειτουργικά κέρδη, που συμπεριλαμβάνουν κοινοπραξίες και συνεργασίες, ανήλθαν σε 10,8 δισ. SEK (1,04 δισ. ευρώ), ποσό που αντιπροσωπεύει περιθώριο κέρδους 15,1%. Τα συνολικά λειτουργικά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά από το λογιστικό αποτέλεσμα της εισαγωγής της Polestar στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης τον περασμένο μήνα, με την Volvo Cars να αποτελεί τον βασικό μέτοχο.

«Αποτιμώντας την επίδοση της Volvo Cars στη διάρκεια ενός ιδιαίτερα ,ταραγμένου δεύτερου τριμήνου, είμαστε ικανοποιημένοι που πετύχαμε σταθερά κέρδη», δήλωσε ο Jim Rowan, CEO της Volvo Cars. «Η ζήτηση για τα προϊόντα μας συνεχίζει να είναι ισχυρή και παραμένουμε προσηλωμένοι και σαφείς ως προς το ότι οι βραχυπρόθεσμες προκλήσεις δεν θα αποδυναμώσουν την αποφασιστικότητά μας να εκπληρώσουμε τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στρατηγικούς μας στόχους. Αν μη τι άλλο, οι προκλήσεις θα επιταχύνουν απλώς τον ρυθμό με τον οποίο αλλάζουμε», πρόσθεσε ο Jim Rowan.

Οι πωλήσεις της Volvo Cars κατά το β’ τρίμηνο του 2022 επηρεάστηκαν από τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στον εφοδιασμό, που μεταφέρθηκαν από τα προηγούμενα τρίμηνα, καθώς και από την ιδιαίτερα ισχυρή επίδραση που είχαν τα lockdown λόγω του Covid στην Κίνα. Αυτός ο παράγοντας όχι μόνο επηρέασε τις παραδόσεις λιανικής της εταιρείας στην Κίνα, αλλά έχει έντονη επίδραση στην παραγωγή τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη, κυρίως των μοντέλων Recharge. Η επίπτωσή του θα συνεχίσει να αποτυπώνεται και στο τρίτο τρίμηνο. Για το σύνολο του 2022, στόχος παραμένει το διψήφιο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή ο υπερδιπλασιασμός του σε σχέση με το 2021.

Η Volvo Cars καταγράφει επίσης αξιοσημείωτη βελτίωση στη σταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της, με την παραγωγή να σημειώνει ισχυρή ανάκαμψη κατά τον Ιούνιο. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η κανονικοποίηση θα συνεχιστεί, η εταιρεία αναμένει προοδευτική αύξηση της παραγωγής τους επόμενους μήνες.

Με βάση τα παραπάνω, η Volvo Cars προσδοκά ότι ο συνολικός όγκος της παραγωγής της για το 2022 θα είναι βελτιωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο το 2021. Ωστόσο, εξαιτίας της χρονικής υστέρησης ανάμεσα στην παραγωγή και τις παραδόσεις λιανικής, αυτή η βελτίωση δεν αναμένεται να αποφέρει αύξηση των λιανικών πωλήσεων στη διάρκεια του ημερολογιακού έτους.

Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, τα μοντέλα Recharge παρέμειναν δημοφιλή ανάμεσα στους πελάτες, παρόλο που η παραγωγή επηρεάστηκε από τους συνεχιζόμενους περιορισμούς που προέκυψαν λόγω των lockdown στην Κίνα. Στο β’ τρίμηνο, οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge αντιπροσώπευσαν το 31% των συνολικών πωλήσεων, μία αύξηση σε σχέση με το μερίδιο 24% που κατέγραψαν κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Χωρίς τους περιορισμούς στον εφοδιασμό, αυτό το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο.

Ο αριθμός των ενεργών συνδρομών στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν αυξημένος κατά 122% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η αύξηση τροφοδοτήθηκε από την καταναλωτική ζήτηση, σε συνδυασμό με μία ευρύτερη προσφορά, καθώς στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία λανσαρίστηκαν οι online εταιρικές πωλήσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι online πωλήσεις στο δεύτερο τρίμηνο αποτέλεσαν το 9,5% των συνολικών πωλήσεων στις κύριες αγορές, ενώ την ίδια περίοδο του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 4,6%.

Τα σχέδια της εταιρείας για τη μείωση του CO2 υλοποιούνται όπως προβλέπεται. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, οι εκπομπές CO2 ήταν 10% χαμηλότερες σε σχέση με το έτος αναφοράς, 2018, υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία της Volvo Cars που προβλέπει ότι το 2025 οι εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο θα είναι μειωμένες κατά 40%.

«Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε βραχυπρόθεσμα παραμένουν. Είμαστε, ωστόσο, σίγουροι και προσηλωμένοι στην εκπλήρωση των στρατηγικών φιλοδοξιών μας, καθώς και του σκοπού μας», δήλωσε ο Jim Rowan.

Προηγούμενο άρθροΝέος βενζινοκινητήρας Volkswagen 1.5 TSI evo2
Επόμενο άρθροΗ FCA Greece στους Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας