Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται ήδη (και θα παραμείνει για δύο ακόμα βδομάδες) το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου που εισηγείται η Κυβέρνηση και έχουν, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας και τη σταδιακή ψηφιοποίηση των
διαδικασιών συνοψίζονται στα εξής:

-Εξορθολογίζονται οι ποινές και κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητα, ενώ επιβάλλονται κυρώσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.

-Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.

-Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την
πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.

-Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.

-Αποενοχοποιείται το όχημα (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες, πλέον, τιμωρείται μόνον ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).

-Μειώνεται η ανώτατη ταχύτητα κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ./ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.

-Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).

-Συνδυαστικά με το παραπάνω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.

-Αναμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων με σκοπό τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).

Διαβάστε περισσότερα εδώ:

Νέος Κ.Ο.Κ.: Τι προβλέπει το κυβερνητικό Σχέδιο Νόμου – Σε εξέλιξη η διαβούλευση

Το πλήρες κείμενο θα βρείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου:

 

Προηγούμενο άρθροBEV & Remarketing: Πώς να μετατρέψετε την πρόκληση σε ευκαιρία
Επόμενο άρθροVolvo Cars: Στο +8% οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2024 – Ποια μοντέλα κυριάρχησαν