Καθώς όλο και περισσότεροι επιδιώκουν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, η Scania λανσάρει τώρα το σχέδιό της για υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα ισχύος.

“Το σχέδιο ηλεκτροκίνησης που αναπτύξαμε βασίζεται στην εμπειρία μας ηλεκτροκίνησης οχημάτων”, λέει ο Joel Granath, Senior Vice President της Scania. “Με μακροχρόνιες άριστες επιδόσεις της Scania στην παραγωγή κινητήρων ντίζελ και εναλλακτικών καυσίμων, ξεκινάμε τώρα το επόμενο στάδιο ανάπτυξης, δηλαδή των ηλεκτρικών συστημάτων που περιορίζουν τον άνθρακα”.

Τα ηλεκτρικά συστήματα ισχύος προσφέρουν εξαιρετική απόδοση με συμπαγείς σχεδιασμούς. Όλα τα παρελκόμενα λειτουργούν μεταξύ τους απρόσκοπτα και ελέγχονται από ένα κοινό σύστημα διαχείρισης. Η ενιαία διεπαφή διαχείρισης συστήματος και η μονή μηχανική διεπαφή – CAN J1939 και SAE 1 – θα παραμείνουν ως έχουν και έτσι θα απλοποιηθεί η ενσωμάτωση με εξωτερικά εξαρτήματα.

Τα συστήματα Scania θα είναι σπονδυλωτά και επεκτάσιμα, επιτρέποντας στους πελάτες να επιλέξουν και να συνδυάσουν ένα πλήθος στοιχείων βάσει της εφαρμογής και των συγκεκριμένων απαιτήσεων.

Με πιθανή μείωση εκπομπών CO2 έως και 92%, το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα της Scania συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με έναν κινητήρα καύσης – είτε συνδυαστικά, είτε ως αυτόνομες πηγές ισχύος. Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα μπορεί να αναπτυχθεί επωφελώς, για παράδειγμα, σε εκσκαφείς, ανατρεπόμενα φορτηγά, θραυστήρες πέτρας, κινητούς γερανούς, αντλίες σκυροδέματος, καθώς και σε οχήματα αεροδρομίων. Στις θαλάσσιες δραστηριότητες το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, φέρυ μπότ, πλοία-οδηγούς και σκάφη υποστήριξης ιχθυοτροφείων.

Η υβριδική λύση βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα με εξαιρετική ροπή και απόκριση απευθείας από το ρελαντί. Η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται σημαντικά, παράλληλα με το λειτουργικό κόστος, τον θόρυβο και τις εκπομπές. Λόγω συγχρονισμού κινητήριων συστημάτων δεν απαιτείται πρόσθετο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό ελαχιστοποιεί την απώλεια ενέργειας και διευκολύνει το σχεδιασμό και την εγκατάσταση του εξοπλισμού και λόγω συμπαγούς σχεδίασης.

Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα επιτρέπει μια πιθανή μείωση εκπομπών CO2 έως και 98% εάν η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές. Περονοφόρα, ανατρεπόμενα φορτηγά, εκσκαφείς, φορτωτές, οχήματα αεροδρομίου και ελκυστήρες αεροσκαφών είναι μερικά από τα οχήματα και εξοπλισμό που μπορούν να δεχτούν το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα ισχύος της Scania. Στις θαλάσσιες δραστηριότητες το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, σε σκάφη περιήγησης, φέρυ μποτ, σκάφη υποστήριξης αιολικών πάρκων και περιπολικά σκάφη.

Κινούμενο από έναν ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα χαρακτηρίζεται από εξαιρετική πυκνότητα ισχύος, με μέγιστη ροπή και άμεση απόκριση από την εκκίνηση. Με υψηλή ενεργειακή απόδοση και χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης, το λειτουργικό κόστος είναι χαμηλό.

“Τα μελλοντικά υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα ισχύος της Scania μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές. Η απόδοση του κινητήρα με άμεση απόκριση και εξαιρετική ροπή από την εκκίνησή του θα είναι ευπρόσδεκτη”, εξηγεί ο Granath.

Προηγούμενο άρθροΤο νέο Škoda OCTAVIA SCOUT
Επόμενο άρθροWatt, το chatbot του Groupe Renault