Το νέο Opel Rocks-e συμβολίζει μια νέα εποχή Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη μάρκα, την οποία ονομάζει SUM (Sustainable Urban Mobility). Το Opel SUM γεφυρώνει το κενό μεταξύ scooter και επιβατικού αυτοκινήτου.

Η Opel παρουσίασε την εποχή SUM, με ένα εισαγωγικό μοντέλο -όπως το χαρακτήρισε- στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το νέο Opel Rocks-e. Το μοντέλο ανταποκρίνεται στις τρέχουσες απαιτήσεις κινητικότητας, προσφέροντας ηλεκτροκίνηση με προστασία από τον αέρα και τη βροχή. Ένα προηγμένο, τολμηρό, απέριττο όχημα μήκους 2,41 μέτρων. Στη Γερμανία, μπορούν ήδη να το οδηγούν νεαρά άτομα ηλικίας από 15 ετών με δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας AM1.

Η μάρκα επεκτείνει την προϊοντική γκάμα της με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα SUM που τοποθετείται κάτω από το Corsa-e και είναι προσιτό σε όλους σχεδόν τους οδηγούς, από νεαρούς αρχάριους μέχρι εργαζόμενους που χρειάζονται ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης. Η τιμή εκκίνησης για το νέο Opel Rocks-e στη Γερμανία θα είναι σαφώς μικρότερη από την αντίστοιχη ενός μικρού αυτοκινήτου, ενώ το μηνιαίο κόστος μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing)  θα είναι παρόμοιο με αυτό του εισιτηρίου σε δημόσιο μέσο μεταφοράς. Το Rocks-e θα διατίθεται για παραγγελία online ή απευθείας σε επιλεγμένους διανομείς Opel από το φθινόπωρο στη Γερμανία, ενώ περισσότερες αγορές θα ακολουθήσουν το 2022.

«Το νέο μας Opel Rocks-e είναι ασυμβίβαστο από κάθε άποψη. Η σχεδίαση είναι τολμηρή και απέριττη, οι διαστάσεις εξαιρετικά συμπαγείς. Το SUM κινείται αμιγώς με ηλεκτροκίνηση και η τιμή του είναι ασυναγώνιστη. Το Rocks-e προσφέρει έξυπνη και λειτουργική ηλεκτρική κινητικότητα για όλους και θα προσελκύσει ιδιαίτερη προσοχή» δήλωσε ο Stephen Norman, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Opel. «Η Opel είναι απλά ανθρώπινη και προσιτή – το Rocks‑e το αποδεικνύει για μία ακόμα φορά».

Έξυπνη, μοντέρνα κινητικότητα στην πόλη

Το νέο Opel Rocks-e είναι απλά διαφορετικό: ένα μικρό όχημα μηδενικών ρύπων για δύο με στυλ και μικρό ενεργειακό αποτύπωμα στην πόλη. Το καλύτερο όλων, το Rocks-e έχει μήκος 2,41 m, πλάτος 1,39 m (χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες) και ζυγίζει μόλις 471 kg (συμπερ. της μπαταρίας κίνησης), που σημαίνει ότι επίσημα κατατάσσεται ως ένα ελαφρύ αυτοκινούμενο όχημα. Στη Γερμανία έφηβοι ηλικίας 15 ετών1 επιτρέπεται να το οδηγούν με δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας AM. Μία αντίστοιχη τροπολογία τέθηκε σε ισχύ το 2021 που σημαίνει ότι ο κανονισμός αυτός ισχύει τώρα σε όλη τη Γερμανία. Επομένως ο νομοθέτης υποστηρίζει τις ανάγκες κινητικότητας νεαρών ατόμων, κυρίως για μετάβαση στο σχολείο ή κάποιο άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Το νέο Opel Rocks-e είναι ιδανικό γι’ αυτή την περίπτωση.

Το έξυπνο ‘εισιτήριο εισόδου’ της Opel στην ηλεκτρική κινητικότητα προσφέρει αυτονομία έως 75 km κατά το πρότυπο WLTP2, αναπτύσσοντας έως 45 km/h. Αυτό το καθιστά ιδανικό για καθημερινή χρήση στην πόλη – όχι μόνο για νεαρούς οδηγούς, αλλά και για όσους επιθυμούν να πηγαινοέρχονται στη δουλειά με μηδενικούς ρύπους και δεν θέλουν να χάνουν χρόνο αναζητώντας χώρο στάθμευσης στον προορισμό τους. Οι τροχοί 14” και ο κύκλος στροφής των 7,20 m καθιστούν το Rocks-e ιδανικό για την πόλη, ικανό να διαχειριστεί τις κλειστές στροφές και να χωρέσει σε μικρούς χώρους στάθμευσης.

Η μπαταρία 5.5 kWh του Opel Rocks-e μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε 3,5 ώρες περίπου μέσω μιας στάνταρ οικιακής πρίζας. Το συνοδευτικό καλώδιο φόρτισης μήκους τριών μέτρων βρίσκεται συνεχώς μέσα στο SUM και απλά το τραβάς από την πόρτα του συνοδηγού όταν χρειάζεται. Η Opel προσφέρει έναν αντάπτορα για φόρτιση σε δημόσιο σταθμό.

Πόρτες που ανοίγουν προς αντίθετες κατευθύνσεις και Opel Vizor

Το Rocks-e υιοθετεί το Opel Vizor, το νέο πρόσωπο της μάρκας, συμπεριλαμβανομένων προβολέων και φλας LED. Οι πόρτες και στις δύο πλευρές είναι ίδιες, στοιχείο που αναδεικνύει την τολμηρή και απέριττη εμφάνιση. Η πόρτα του συνοδηγού ανοίγει προς τα εμπρός όπως συνήθως, ενώ η πόρτα του οδηγού ανοίγει προς τα πίσω, προς την αντίθετη δηλαδή κατεύθυνση. Τα εμπρός και πίσω πάνελ του αμαξώματος είναι παρόμοια.

Στο εσωτερικό, τα δύο καθίσματα είναι έκκεντρα τοποθετημένα, ώστε ο συνοδηγός να έχει αρκετό χώρο στην περιοχή των ποδιών και ο οδηγός να μπορεί να μετακινεί το κάθισμά του εμπρός – πίσω. Ο χώρος για το κεφάλι είναι άφθονος, ακόμα και για χρήστες με ύψος πάνω από 1.90 m. Επιπλέον, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, το νέο Rocks-e προσφέρει χώρο αποσκευών 63 λίτρων στην περιοχή των ποδιών του συνοδηγού, ενώ υπάρχει και ένα έξυπνο άγκιστρο για μία τσάντα μεγέθους XXL.

Το cockpit πληροί τις απαιτήσεις της σύγχρονης νέας γενιάς: λιτό και επικεντρωμένο στα βασικά και απαραίτητα. Στην οθόνη προβάλλεται συνοπτικά η ταχύτητα, το πρόγραμμα οδήγησης (Drive, Neutral, Reverse), η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η υπολειπόμενη αυτονομία και η χιλιομετρική κάλυψη. Πρακτικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν βάση για smartphone τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα. Υπηρεσίες όπως η εφαρμογή “myOpel” παρέχουν περαιτέρω πρακτικές πληροφορίες.

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και τα μεγάλα παράθυρα, οι οδηγοί του Opel Rocks-e απολαμβάνουν άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Μία φωτεινή, ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό διασφαλίζει η στάνταρ, πανοραμική κρυστάλλινη οροφή – ασυνήθιστη για όχημα αυτής της κατηγορίας τιμής. Το Rocks-e διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού: Opel Rocks-e, Opel Rocks-e “Klub” και Opel Rocks-e “TeKno”.

Το όνομα “Rocks” έχει γράψει ιστορία στους κόλπους του Γερμανού κατασκευαστή. Μέχρι πολύ πρόσφατα, τα Opel ADAM Rocks και Opel KARL Rocks πρόσθεσαν τη δική τους ξεχωριστή λάμψη στη μάρκα – με ιδιαίτερο εξοπλισμό, cool προαιρετικά στοιχεία για εκτός δρόμου χρήση, άρα κατάλληλα και για την καθημερινή οδήγηση στη ζούγκλα της πόλης. Το νέο Opel Rocks-e είναι ακόμα καλύτερα προετοιμασμένο για αστική χρήση. Αμιγώς ηλεκτρικό, με μηδενικούς ρύπους και σχεδόν αθόρυβο, το νέο μοντέλο είναι καλό για το περιβάλλον και καλύπτει τις ευαισθησίες μας γι’ αυτό.


[1] Ισχύει για ελαφρά τετράτροχα οχήματα με ονομαστική συνεχή/αξιοποιήσιμη ισχύ έως 6 kW, με έως και δύο καθίσματα και τελική ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 45 km/h.

[2] Η αυτονομία είναι προκαταρκτική και έχει μετρηθεί σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP (Regulation (EC) No. 715/2007 και Regulation (EU) No. 2017/1151). Η πραγματική αυτονομία ενδέχεται να διαφέρει σε καθημερινές συνθήκες και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η εξωτερική θερμοκρασία, το προσωπικό στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, τη χρήση θέρμανσης και κλιματισμού (A/C) και τη λειτουργία preconditioning (ρύθμιση θερμοκρασίας εσωτερικού πριν την εκκίνηση).

 

Προηγούμενο άρθροΤο νέο Mercedes-Benz Citan στην κατηγορία των μικρών van
Επόμενο άρθροΤο νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe στο “μικροσκόπιο”