Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν πάνω από 12% τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της INDICATA. Όμως, καθώς ένα κύμα δεύτερου απαγορευτικού περιορίζει τη ζήτηση, οι αντιπρόσωποι αντιμετωπίζουν συνεχή πτώση τιμών.

Σύμφωνα με το Market Watch της INDICATA, που συλλέγει στοιχεία πωλήσεων από 13 βασικές αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ολόκληρης της ηπείρου, ο Οκτώβριος ήταν καλός μήνας για τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (+ 12,4%), αλλά όχι τόσο καλός όσο ο Σεπτέμβριος (+ 18,4%).

Η πορεία της αγοράς

Το βασικό είναι πως τα επίπεδα των αποθεμάτων αυξήθηκαν κατά 4,2% (σε 11 από τις 13 αγορές) μεταξύ 1ης Οκτωβρίου και 1ης Νοεμβρίου, με τη μεγαλύτερα αύξηση να παρατηρείται στην Ισπανία (+ 9%), τη Γαλλία (+ 7,9%) και το ΗΒ (+ 7,4% ). Σε συνδυασμό με το αυστηρότερο απαγορευτικό που ισχύει τώρα προβλέπεται ασφαλώς πως “η τρέχουσα ανοδική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με μικρή διαθεσιμότητα και άνοδο τιμών τελειώνει”, λέει ο Andy Shields, διευθυντής της παγκόσμιας επιχειρησιακής μονάδας της INDICATA.

Αυτή η ανοδική αγορά σημείωσε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο – σε ορισμένες περιπτώσεις πάνω από 30% – σε Πορτογαλία, Τουρκία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία. Ωστόσο, δεν ίσχυσε αυτό για όλες τις υπό εξέταση χώρες: η Σουηδία, η Αυστρία, η Πολωνία και η Ολλανδία παρουσίασαν πτώση πωλήσεων σε ετήσια βάση.

Κίνηση αποθεμάτων

Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι:

  • Η κίνηση αποθεμάτων οχημάτων ντίζελ και βενζίνης των αντιπροσώπων, στα 7,4x και 6,7x, μειώθηκε οριακά από τον Σεπτέμβριο, αλλά και οι δύο τύποι παρέμειναν σε μικρή διαθεσιμότητα.
  • Τα EV και τα υβριδικά παρουσίασαν κίνηση αποθεμάτων 4,5Χ και 5,3Χ κατά τη διάρκεια του μηνός, με πιο άνετο εφοδιασμό και τιμές λιγότερο σταθερές.
  • Ο Οκτώβριος παρουσίασε σταθερή ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όλων των ηλικιών, με προτίμηση στα πεντάχρονα αυτοκίνητα.
  • Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων κάτω των 12 μηνών παρουσιάζουν δυσκολίες λόγω των μικρών αποθεμάτων (αύξηση κίνησης αποθεμάτων κατά 23% σε ετήσια βάση)

Το τρίτο τρίμηνο σημειώθηκε σημαντική μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη: -38,7% στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΖΕΣ (συνδυαστικά). Για τους αντιπροσώπους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η πρόκληση έγκειται στη διαχείριση του αυξανόμενου αποθέματός τους, καθώς η ζήτηση – και οι τιμές – μειώνονται επίσης στην κατηγορία τους.

Στρατηγικές τιμολόγησης

“Με τον κίνδυνο το δεύτερο απαγορευτικό να επηρεάσει την καταναλωτική ζήτηση σε πολλές χώρες, ορισμένοι αντιπρόσωποι ενδέχεται να έχουν υπερβολικό απόθεμα το Νοέμβριο”, λέει ο κ. Shields. “Τον Δεκέμβριο παραδοσιακά η ζήτηση μειώνεται, οπότε οι αντιπρόσωποι αυτοί θα πρέπει να εξισορροπήσουν τα βιβλία μεταχειρισμένων οχημάτων τους πολύ προσεκτικά μέσα τις επόμενες εβδομάδες έως το τέλος του έτους”.

Οι τιμές προσαρμόζονται ήδη προς τα κάτω για να διατηρηθούν οι πωλήσεις, αναφέρει. “Οι αντιπρόσωποι και οι remarketers πρέπει τώρα να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους τιμολόγησης. Με συγκεκριμένα μοντέλα να παρουσιάζουν σημάδια υπερπροσφοράς, κάθε όχημα χρειάζεται πλέον ξεχωριστή τιμολόγηση βάσει όχι μόνο συγκριτικής αξιολόγησης εμπορίου ή λιανικής, αλλά και δυνατότητας πώλησης”.

Ο Andy Shields της INDICATA θα προσφέρει τις γνώσεις του στους συμμετέχοντες του Remarketing Forum 2020, το οποίο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 17 Νοεμβρίου 2020. Δείτε εδώ για περισσότερες πληροφορίες και για εγγραφή.

Προηγούμενο άρθροEuro NCAP: Mazda MX-30 – Honda Jazz με 5 αστέρια
Επόμενο άρθροΗ Ford αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit