H πτώση των μετοχών της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely μετά την ετήσια μείωση των πωλήσεων έναντι των στόχων, προϊδεάζουν για δύσκολη χρονιά. 

Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ μονάδα του ομίλου Geely Auto, που ελέγχεται από τον κινέζο δισεκατομμυριούχο Li Shufu, δήλωσε στο χρηματιστήριο πρόσφατα ότι έχει επιτύχει το 95% των στοχευμένων πωλήσεων (1,58 εκατομμύρια μονάδες) το 2018. Οι πωλήσεις της μόνο τον μήνα Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 44%.

Η  εταιρεία με έδρα το Hangzhou, που θεωρείται μία από τις πιο επιτυχημένες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, ανέφερε επίσης ότι προβλέπει να πουλήσει 1,51 εκατομμύρια μονάδες φέτος, σχεδόν τις ίδιες με το 2018.

Η απόδοση της Geely, η οποία κατέχει την Volvo Cars και συμμετέχει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, υποδεικνύει ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτων συναντά εμπόδια μετά από περισσότερο από δύο συνεχείς δεκαετίες ανάπτυξης, παράλληλα με την οικονομική επιβράδυνση στη χώρα και τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας.

Ο Li  Shufu προειδοποίησε μέσω του πρωτοχρονιάτικου  μηνύματος στα social media ότι το 2019 θα είναι καθοριστικό για την Geely, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσει μια δύσκολη περίοδο λόγω των αδύναμων συνθηκών αγοράς.

Η αγορά αυτοκινήτων στην ηπειρωτική χώρα αναμένεται να παρουσιάσει μείωση των πωλήσεων το 2018, την πρώτη από το 1992, σύμφωνα με την Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας.

Η Geely αναφέρει πως οι πωλήσεις οχημάτων με την επωνυμία Lynk, μέσω της κοινοπραξίας 50-50 με τη Volvo Cars, μειώθηκαν κατά 39% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 93.333 μονάδες το 2018.

Η εταιρεία, η οποία εξαγόρασε την Volvo Cars από την Ford το 2010, ενίσχυσε την στρατηγική της σε παγκόσμια κλίμακα με ενεργές εξαγορές, συμπεριλαμβανομένου ενός μεριδίου 8,2% στη σουηδική κατασκευαστική εταιρεία φορτηγών Volvo, του 49,9% στην κατασκευάστρια της Μαλαισίας Proton και του 51% στα σπορ αυτοκίνητα κύρους Lotus πέρυσι.

Και άλλη μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε επίσης υπό πίεση το 2018. Η SAIC Motor, η μεγαλύτερη σε όγκο αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, σημείωσε πτώση των πωλήσεων κατά 10% τον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με την South China Morning Post, αναλυτές αναφέρουν ότι η κινεζική κυβέρνηση θα μπορούσε να εφαρμόσει φορολογικά κίνητρα για να τονώσει τις πωλήσεις, εάν η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο εξακολουθήσει να σημειώνει κατακόρυφη πτώση φέτος.

Την τελευταία φορά που το Πεκίνο εφάρμοσε τέτοια κίνητρα ήταν το 2015, όταν ο φόρος αγοράς οχημάτων μειώθηκε στο 5% από 10% για αυτοκίνητα με κινητήρες μέχρι 1,6 λίτρα, στο πλαίσιο των προσπαθειών για ώθηση της οικονομίας.

 

Προηγούμενο άρθροVECTO: Εργαλείο προσομοίωσης για βαρέα οχήματα
Επόμενο άρθροΗ Europcar επεκτείνει την προσφορά κινητικότητας