Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2020

Παραμένει η πτωτική πορεία ταξινομήσεων τον Απρίλιο του 2022 στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία. 

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 23% τον Απρίλιο, καθώς συνεχίζονται τα προβλήματα παραγωγής που απορρέουν από τον πόλεμο.

Τον ίδιο μήνα, οι ταξινομήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 16% στις 119.167 μονάδες. Μάλιστα, η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων της χώρας (SMMT) θεωρεί πως η πίεση του κόστους ζωής και οι συνεχιζόμενες ελλείψεις chip θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά και μείωσε κατά 10% την πρόβλεψή της για το έτος.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 22% στις 180.264 τον περασμένο μήνα, ενώ ανεπίσημα στοιχεία παρουσιάζουν πτώση στην Ιταλία κατά 33% τον Απρίλιο και κατά 26,5% το τετράμηνο.

Τέλος, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 79% τον Απρίλιο, καθώς οι κυρώσεις υπονομεύουν την εγχώρια παραγωγή και οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέστειλαν τη λειτουργία τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η πτώση κατά 8,8% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα –με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ– δεν είναι απογοητευτική, παρότι η πτώση είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Μαρτίου (-6,3%).

Παραμένει η πτωτική πορεία τον Απρίλιο 2022

Συνολικά ταξινομήθηκαν 10.210 οχήματα όλων των κατηγοριών, εκ των οποίων 9.297 επιβατικά, 890 φορτηγά και 23 λεωφορεία. Συνολικά, το τετράμηνο ταξινομήθηκαν 34.853 οχήματα (-6,58%), 31.724 επιβατικά, 3.069 φορτηγά και 60 λεωφορεία.

Παραμένει η πτωτική πορεία τον Απρίλιο 2022

Στις κατηγορίες επιβατικών εξακολουθούν να ανεβαίνουν συνολικά τα SUV (55,8% της αγοράς), με εκείνα της κατηγορίας C να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο (25,4%), ακολουθούμενα από τα B-SUV (25,2%).

Στην κατανομή ανά καύσιμο, και τον Απρίλιο τα υβριδικά είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο (+6,3 μονάδες μεριδίου), ενώ η βενζίνη είχε τη μεγαλύτερη πτώση (-6,7 μονάδες μεριδίου). Αναλυτικά τα στοιχεία στους πίνακες.

Προηγούμενο άρθροΕταιρική κινητικότητα: Σχεδιασμός & Εφαρμογή
Επόμενο άρθροΗ T&E για τη θέση των ευρωβουλετών στις προτάσεις εκπομπών