Πλήγμα για τα προσιτά EV και το κλίμα το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των ευρωβουλευτών στις προτάσεις εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με την Transport & Environment (T&E).

Οι νομοθέτες της ΕΕ υποστήριξαν την προθεσμία του 2035 για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά καταψήφισαν τα τους φιλόδοξους στόχους εκπομπών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τη μείωση του κόστους ηλεκτρικών οχημάτων. Η T&E κάλεσε την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να υποστηρίξει τον ενδιάμεσο στόχο του 2027 και το πιο φιλόδοξο πρότυπο του 2030 για να καταστούν τα EV προσιτά σε περισσότερους Ευρωπαίους εντός της δεκαετίας.

Η επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε την μείωση εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών των μέσων εκπομπών στόλων τους κατά 20% το 2025, έναντι του 2021, κατά 55% το 2030 και κατά 100% το 2035. Οι Συντηρητικοί και ορισμένοι προοδευτικοί ευρωβουλευτές απέρριψαν τον νέο ενδιάμεσο στόχο του 2027 και τον υψηλότερο στόχο του 2030 που θα απαιτούσαν να αυξήσουν οι κατασκευαστές τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η T&E δήλωσε πως ο αυξημένος στόχος του 2025 θα βοηθούσε στην τόνωση της δράσης των αυτοκινητοβιομηχανιών στις αρχές αυτής της δεκαετίας, αλλά δεν επαρκεί για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και των κρατών μελών το 2030.

Ο Alex Keynes, διευθυντής καθαρών οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Οι κανόνες της ΕΕ για καθαρά αυτοκίνητα μειώνουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων που απαιτούνται για την απανθρακοποίηση και την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων. Αλλά η διάδοση των EV θα υποχωρήσει την επόμενη δεκαετία, εκτός εάν οι νομοθέτες ορίσουν ενδιάμεσο στόχο το 2027 και πιο φιλόδοξο στόχο το 2030. Χωρίς αυτούς, η Ευρώπη δεν θα πουλήσει αρκετά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030, καθώς και πολλών άλλων χωρών της ΕΕ».

Η επιτροπή καταψήφισε το κενό στους στόχους CO2 για τα συνθετικά καύσιμα αυτοκινήτων, της πρόσφατης παραπλανητικής πράσινης λύσης του πετρελαϊκού κλάδου. Τα e-fuels έχουν προβληθεί από τον κλάδο ορυκτών καυσίμων ως τρόπος παράτασης της διάρκειας ζωής κινητήρων εσωτερικής καύσης, πέραν των προθεσμιών απανθρακοποίησης. Ωστόσο, οι δοκιμές δείχνουν ότι η καύση συνθετικών καυσίμων θα εξακολουθεί να εκπέμπει τοξικό NOx στην ατμόσφαιρα, ενώ η χρήση αυτοκινήτου με e-fuel είναι πολύ πιο ακριβή σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό όχημα. Η παραγωγή -fuel είναι επίσης πολύ λιγότερο αποδοτική από την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας.

Ο Alex Keynes δήλωσε: «Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας προσφέρουν στους οδηγούς τον καθαρότερο, αποτελεσματικότερο και οικονομικότερο τρόπο απανθρακοποίησης, ενώ τα συνθετικά καύσιμα θα έδιναν παράταση ζωής στους παλιούς ρυπογόνους κινητήρες. Το κοινοβούλιο πρέπει να απορρίψει την δαπανηρή, αναποτελεσματική εκτροπή του στόχου της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές».

Προηγούμενο άρθροΠαραμένει η πτωτική πορεία τον Απρίλιο 2022
Επόμενο άρθροALD Automotive: Επταπλασίασε τα κέρδη από τα μεταχειρισμένα