Οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο 2021 συνέχισαν την πτωτική τους τάση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 κατά 9% σε όλες τις κατηγορίες.

Ο Δεκέμβριος ήταν ο πέμπτος μήνας συνεχούς πτώσης της περσινής χρονιάς. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο μήνα, με 5.660 μονάδες, κατέγραψαν 12,2% πτώση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 (6.443 μονάδες) και 12,15% πτώση σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 (6.597 μονάδες).

Συγκεκριμένα, ο Ιανουάριος του 2021 με 7.767 μονάδες κατέγραψε πτώση 20,6%. Ο Φεβρουάριος με 6.690 μονάδες κατέγραψε πτώση 14,9%. Ο Μάρτιος – ο πρώτος ανοδικός μήνας του 2021 – με 8.984 ταξινομήσεις σημείωσε 140% αύξηση. Ο Απρίλιος με 10.198 ταξινομήσεις σημείωσε 319% αύξηση. Ο Μάιος με 10.850 ταξινομήσεις κατέγραψε 141,3% άνοδο. Ο Ιούνιος ήταν ο μήνας με τις περισσότερες ταξινομήσεις επιβατικών του 2021 (13.877) σημειώνοντας αύξηση 68,2%. Ο Ιούλιος με 10.590 μονάδες σημείωσε αύξηση 11,3%. Από τον Αύγουστο άρχισε η πτωτική τάση του περασμένου έτους (6.200 μονάδες) με πτώση 35,4%. Ο Σεπτέμβριος με 6.612 μονάδες σημείωσε 7,0% πτώση. Ο Οκτώβριος με 6.336 μονάδες κατέγραψε 7,5% πτώση και ο Νοέμβριος με 7.168 μονάδες είχε 6,2% πτώση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020.

Στο σύνολο του έτους, λόγω των αυξήσεων που καταγράφηκαν τους προηγούμενους μήνες, υπήρξε αύξηση των καινούργιων επιβατικών κατά 24,6% σε σχέση με το 2020 που επηρεάστηκε έντονα από τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού (80.977 μονάδες) και πτώση 11,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (114.109 μονάδες).

Στο γράφημα που παρουσιάζουμε μπορείτε να δείτε την εξέλιξη των ετήσιων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας τα τελευταία 32 χρόνια (1990-2021) και τις μεγάλες διακυμάνσεις που παρατηρούνται.

Αντιθέτως, τα φορτηγά παρουσίασαν αύξηση 16,6%, με 730 μονάδες τον φετινό Δεκέμβριο έναντι 626 του περσινού και 706 του προπέρσινου. Σημαντική ήταν και η αύξηση του έτους σε αυτή την κατηγορία με 10.988 μονάδες συνολικά φέτος (+48%) έναντι 7.426 πέρσι και 8.400 πρόπερσι (+30,8%).

Σημαντικά ανοδική πορεία και για τα λεωφορεία με 72 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2021 (+300%) έναντι 26 τον Δεκέμβριο του 2020 και 18 του 2019. Αυξητική και η πορεία ολόκληρου του έτους με 454 φέτος (+47,9%) έναντι 307 πέρσι και 364 πρόπερσι.

Τα καινούργια SUV συνολικά κατέλαβαν το 60,5% των ταξινομήσεων του μηνός, έναντι 47,1% αντιστοίχως του περσινού, με αύξηση του μεριδίου τους κατά 2,2 μονάδες, με πρωταγωνιστή για άλλη μία φορά το τμήμα C SUV που κατέλαβε το 28% της αγοράς, ακολουθούμενο από το τμήμα Β SUV με 25,3%, το οποίο παρουσίασε και τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου (κατά 3 μονάδες).

Από ενεργειακής πλευράς το πετρέλαιο συνέχισε να χάνει μερίδιο αγοράς σε αντίθεση με τη βενζίνη. Πρώτα σε αύξηση παραμένουν τα υβριδικά, που συνέχισαν να αυξάνουν το μερίδιό τους καταλαμβάνοντας το 26,7% της αγοράς με10,2 μονάδες αύξηση μεριδίου, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV – PHEV) με 13,2% μερίδιο αγοράς και 10,7 μονάδες αύξηση του μεριδίου.

Συνολικά το 2021 τα αυτοκίνητα πετρελαίου έπεσαν στο 17,4% της αγοράς (-10,1) και τα βενζινοκίνητα στο 49,2 (-4 μονάδες). Το 23,2% της συνολικής αγοράς του έτους κατέλαβαν τα υβριδικά, το 6,9% τα επαναφορτιζόμενα , το 2% τα οχήματα υγραερίου και το 1,3% τα οχήματα φυσικού αερίου.

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροΣτρατηγική συνεργασία Arval – Ridecell
Επόμενο άρθροΗ Toyota Motor Europe αύξησε τις πωλήσεις της το 2021