Οι πωλήσεις της Toyota Motor Europe αυξήθηκαν κατά 8% το 2021 επιτυγχάνοντας ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς της που έφτασε στο 6,4%. Η μάρκα Toyota ανέβηκε στη 2η θέση των μαρκών επιβατικών αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Η Toyota Motor Europe (TME) ανέφερε πωλήσεις 1.076.300 οχημάτων Toyota και Lexus το 2021, ξεπερνώντας και πάλι τη συνολική αγορά που σταθεροποιήθηκε λόγω των συνδυασμένων επιπτώσεων της πανδημίας και της έλλειψης εφοδιασμού ημιαγωγών.

Σε αυτήν την περίοδο, το συνολικό μερίδιο αγοράς της TME αυξήθηκε κατά 0,4 π.μ. στο 6,4%, ρεκόρ όλων των εποχών για την εταιρεία, αντικατοπτρίζοντας τη συνολική αύξηση +1,4 π.μ. από το 2018. Αυτή η επίδοση ανέβασε τη μάρκα Toyota για πρώτη φορά στη 2η θέση με τις μεγαλύτερες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Βασικό μέρος αυτής της επιτυχίας μπορεί να αποδοθεί στην υψηλή ζήτηση πελατών για τη σειρά χαμηλών εκπομπών CO2 της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου, plug-in υβριδικών και υβριδικών οχημάτων. Οι πωλήσεις υβριδικών 623.777 οχημάτων της TME, αυξημένες κατά +19% από έτος σε έτος, αντιπροσώπευαν το 58% του συνολικού μείγματος και το 70% στη Δυτική Ευρώπη.

Matt Harrison, Πρόεδρος & CEO της Toyota Motor Europe

Ο Matt Harrison, πρόεδρος και CEO της Toyota Motor Europe, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με μια άλλη ισχυρή ετήσια απόδοση δεδομένων των δύσκολων συνθηκών εφοδιασμού που αντιμετώπισε ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία. Ευχαριστούμε τους πελάτες μας για την πίστη και την εμπιστοσύνη τους. Πιστεύω ότι αυτή η συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής μας να επικεντρωθούμε στη διεύρυνση της γκάμας των νέων ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Το μείγμα προϊόντων και κινητήρων μας επέτρεψαν στην TME να εκπληρώσει τους στόχους της ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου για το CO2 το 2021, κάτι που δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε στο μέλλον στην πορεία μας για την ουδετερότητα άνθρακα».

Τον Δεκέμβριο, τόσο η Toyota όσο και η Lexus παρουσίασαν αρκετά νέα ηλεκτροκίνητα προϊόντα που θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της στρατηγικής ουδέτερου άνθρακα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία θα προσφέρει 30 ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας έως το 2030 καλύπτοντας όλα τα τμήματα. Μέχρι τότε, η TME στοχεύει να έχει ένα μείγμα οχημάτων τουλάχιστον 50% μηδενικών εκπομπών στη Δυτική Ευρώπη, ενώ η μάρκα Lexus στοχεύει σε 100% ZEV την ίδια περίοδο. Το 2035, η TME στοχεύει σε 100% μείωση του CO2 σε όλα τα νέα οχήματα στην περιοχή της ΕΕ. Βραχυπρόθεσμα, η TME θα επεκτείνει την προσφορά προϊόντων ZEV σε 10 μοντέλα έως το 2025.

Μάρκες και απόδοση μοντέλων

Η μάρκα Toyota αύξησε το μερίδιό της στην κύρια αγορά κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε 6,3% το 2021, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9% σε 1.003.859. Τα best sellers της μάρκας, τα Corolla, Yaris και RAV4 αντιπροσώπευαν το 55% του όγκου. Συνολικά, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 58% (+ 5,0 π.μ. από έτος σε έτος) και 69% (αύξηση + 6,0 π.μ.) στη Δυτική Ευρώπη.

Τα βασικά νέα λανσαρίσματα περιελάμβαναν το ολοκαίνουργιο compact SUV Yaris Cross. Τον Απρίλιο του 2021, ανακοινώθηκε η νέα μάρκα ηλεκτρικής μπαταρίας bZ, κατασκευασμένη σε μια αποκλειστική πλατφόρμα eTNGA, ακολουθούμενη από την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του bZ4X SUV τον Δεκέμβριο.

Η Lexus αύξησε τον όγκο πωλήσεων κατά 2% σε ετήσια βάση και πέτυχε μερίδιο αγοράς premium 2,3%. Τα best sellers της μάρκας, τα UX, NX και RX αντιπροσώπευαν το 81% του όγκου. Συνολικά, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 61% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη, φτάνοντας στο 90% στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Lexus παρουσίασε τη δεύτερη γενιά NX, με το πρώτο plug-in ηλεκτρικό όχημα της μάρκας μαζί με ένα σημαντικά βελτιωμένο υβριδικό ηλεκτρικό μοντέλο. Η μάρκα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε ειδική πλατφόρμα, το RZ 450e, θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η Lexus έχει φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης 20 νέων μοντέλων έως το 2025, σχεδόν διπλασιάζοντας τον όγκο σε 130.000 οχήματα στο Ευρώπη αυτή την περίοδο.

Η απόδοση πωλήσεων της Toyota Motor Europe το 2021 συνοπτικά:

  • Συνολικές πωλήσεις: 1.076.300 (+8,4% από έτος σε έτος)
  • Μερίδιο αγοράς: 6,4% (+0,4% σε ετήσια βάση)
  • Συνολικές πωλήσεις υβριδικών: 623.777 (+19% από έτος σε έτος)
  • Υβριδικό μείγμα: Δυτική Ευρώπη: 70% – Ανατολική Ευρώπη*: 24% – TTL: 58%
Τα μοντέλα που αναφέρονται με πλάγια γράμματα παράγονται τοπικά στις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις παραγωγής της Toyota.

*Η Ανατολική Ευρώπη περιλαμβάνει τη Ρωσία, το Καζακστάν, τον Καύκασο, την Ουκρανία, την Τουρκία και το Ισραήλ.

Η Toyota Motor Europe είναι υπεύθυνη για όλες τις χώρες της Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας και της Ρωσίας, καθώς και για το Ισραήλ και για μια σειρά από αγορές της Κεντρικής Ασίας (Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία και Καζακστάν).

 

Προηγούμενο άρθροΟι ταξινομήσεις το 2021 και η πορεία από το 1990 στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΗ Περιφέρεια Ηπείρου ενισχύει τον στόλο της με Nissan