Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2020

Αύξηση 12,77% καταγράφηκε στις συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων –πλην δικύκλων- τον Ιούλιο του 2021 στην Ελλάδα, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο μήνα ανήλθαν στις 10.590 μονάδες έναντι 9.516 μονάδων του Ιουλίου 2020 σημειώνοντας 11,30% αύξηση. Σε σχέση, πάντως, με τον Ιούλιο του 2019 η αγορά επιβατικών υποχώρησε κατά 9,70%.

Στο σύνολο του επταμήνου ταξινομήθηκαν 68.952 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 46.086 αυτοκινήτων το επτάμηνο του 2020 καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι (+49,6%) αλλά μειωμένα σε σχέση με το 2019, που είχαμε 77.279 ταξινομήσεις το επτάμηνο (-10,8%).

Τα φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, με 989 μονάδες, ξεπέρασαν τον Ιούλιο του 2021 τις ταξινομήσεις τόσο του Ιουλίου 2020 (750 μονάδες) όσο και του αντίστοιχου μήνα του 2019 (729 μονάδες), σημειώνοντας αύξηση 31,9% και 35,7% αντιστοίχως. Παρεμφερής είναι η εικόνα και στο σύνολο του έτους, με 6.423 μονάδες το επτάμηνο του 2021 έναντι 4.250 του 2020 και 4.968 του 2019, με αντίστοιχη αύξηση 51,1% και 29,3%.

Θετική και η αγορά των λεωφορείων παρά τον χαμηλό της όγκο. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 45 λεωφορεία έναντι 42 τον Ιούλιο του 2020 (+7,1%) και 8 τον Ιούλιο του 2019 (+462,5%). Αυξημένη ήταν η ζήτηση και στο σύνολο του επταμήνου με 246 μονάδες και 32,3% αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021. Μείωση ωστόσο (-10,5%) εμφανίζεται συγκριτικά με το 2019, οπότε είχαν ταξινομηθεί 275 λεωφορεία στο σύνολο του επταμήνου.

Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2021. Πηγή: ΣΕΑΑ

Από το σύνολο των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Ιούλιο το 46,1%  ήταν SUV, μερίδιο αμετάβλητο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ για το επτάμηνο συνολικά υπήρξε μια ανεπαίσθητη αύξηση του μεριδίου από 45,4% πέρυσι σε 45,5% φέτος. Όσον αφορά στις διάφορες κατηγορίες τη μεγαλύτερη αύξηση στο επτάμηνο του 2021 παρουσιάζουν τα μερίδια αγοράς της κατηγορίας B’ SUV (+2,7) με 21,4% μερίδιο αγοράς, και των μικρών αυτοκινήτων κατηγορίας Α (+1,4) με μερίδιο αγοράς 10,5%.

Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2021 – Μερίδια αγοράς ανά κατηγορία. Πηγή: ΣΕΑΑ

Από πλευράς καυσίμων, η βενζίνη ήταν ο μεγάλος χαμένος του Ιουλίου (-11,9 μονάδες μεριδίου) ακολουθούμενη από το πετρέλαιο (-7,2). Αντίστροφη είναι η εικόνα του επταμήνου με τα αυτοκίνητα πετρελαίου να μειώνουν το μερίδιό τους στο 18,2% της αγοράς (-8,4 μονάδες) και της βενζίνης στο 51,8% (-5,9 μονάδες). Σχεδόν 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιούλιο ήταν υβριδικό (HEV). Τα αυτοκίνητα  αυτά κατέλαβαν το 24,4% της αγοράς του Ιουλίου αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά 11,8 μονάδες και το 21,7% του επταμήνου (+8,9 μονάδες). Ένα 5,8% της αγοράς ήταν επαναφορτιζόμενα (BEV+PHEV), ωστόσο στο επτάμηνο το μερίδιό τους παραμένει χαμηλό (1,1%).

Οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2021 – Μερίδια αγοράς ανά τύπο καυσίμου. Πηγή: ΣΕΑΑ
Προηγούμενο άρθροΗ Ηyundai στηρίζει τον Λάμπρο Αθανασούλα στο Ράλλυ Ακρόπολις
Επόμενο άρθροBMW Group, αύξηση κερδοφορίας και εσόδων