BMW Group, αύξηση κερδοφορίας και εσόδων

Αύξηση κερδοφορίας και εσόδων για το BMW Group το δεύτερο τρίμηνο του 2021 -παρά την έλλειψη ημιαγωγών- και η ζήτηση για τα οχήματά του παρέμεινε ισχυρή.

Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου είναι αισθητά βελτιωμένα συγκριτικά με αντίστοιχα περσινά, όπου το BMW Group είχε καταγράψει ζημίες λόγω της πανδημίας. Ωστόσο οι πωλήσεις και τα έσοδα έχουν αυξηθεί σταθερά ακόμα και σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019.

«Στην αποδοτικότητά μας έχει συνεισφέρει η ισχυρή ζήτηση των πελατών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, που μας επέτρεψαν να πετύχουμε σημαντική αύξηση. Ωστόσο, δεδομένων των υφιστάμενων κινδύνων, μεταξύ των οποίων οι υψηλές τιμές πρώτων υλών και μιας έλλειψης σε ημιαγωγούς, η περίοδος του 2ου εξαμήνου πιθανόν να είναι πιο ασταθής για το BMW Group», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο. «Παρά τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις, παραμένουμε επικεντρωμένοι στη μακροπρόθεσμη στρατηγική του Group αξιοποιώντας την καινοτόμο δύναμή μας και τη βιώσιμη κερδοφορία μας ως βάση για τον επιτυχημένο μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για το σκοπό αυτό, δεσμευόμαστε να βρούμε τις καλύτερες τεχνολογικές λύσεις ώστε να προωθήσουμε την εξέλιξη της ψηφιακής συνδεσιμότητας και της βιώσιμης κινητικότητας».

Το BMW Group συνεχίζει την ολοκληρωμένη στρατηγική του για την επίτευξη μιας βιώσιμης και μηδενικών ρύπων κινητικότητας. Σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, η εταιρική στρατηγική του BMW Group δεσμεύεται πλήρως στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης το ταχύτερο δυνατόν. Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της BMW iX3*, οι αμιγώς ηλεκτρικές BMW i4 και iX αναμένονται το φθινόπωρο, εφοδιασμένες με τις πρώτες ισχυρές εκδόσεις της νέας γκάμας ηλεκτροκινητήρων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα του BMW Group είναι συνώνυμα με την ηλεκτρική οδηγική απόλαυση και άνεση στο ταξίδι. Για παράδειγμα, η BMW iX 3* πετυχαίνει αυτονομία 100 km (WLTP) με 10 λεπτά φόρτισης σε ένα σταθμό φόρτισης HPC. Τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είχαν εξαιρετικά θετική απήχηση σε πρόσφατες δοκιμές.

Στο άμεσο μέλλον θα παρουσιαστούν και άλλες εκδόσεις. Την επόμενη διετία, ο εξηλεκτρισμός θα καλύψει την προϊοντική γκάμα του BMW Group σε όλο της το εύρος. Το διάστημα μέχρι το 2025, το Group στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του κατά μέσο όρο πάνω από 50% το χρόνο, παραδίδοντας περίπου δύο εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τη μέση της δεκαετίας.

Η Neue Klasse θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη μετάβαση σε μία χαμηλών ρύπων, βιώσιμη κινητικότητα. Από τα μέσα της δεκαετίας και μετά, όλα τα μελλοντικά μοντέλα του BMW Group θα μοιράζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας αρχιτεκτονικής που έχει σχεδιαστεί για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Η Neue Klasse θα χρησιμοποιεί πλήρως αναθεωρημένη αρχιτεκτονική ΙΤ και λογισμικού, μία ισχυρή, νέα γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης και μπαταρίας και ένα υψηλότερο επίπεδο βιωσιμότητας σε όλο το κύκλο ζωής.

Over  the  air’ αναβαθμίσεις λογισμικού για 2,5 εκατομμύρια οχήματα φέτος

Το BMW Group αναβαθμίζει συνεχώς τη συνδεσιμότητα των οχημάτων του εδώ και πολλά χρόνια, προσφέροντας τις τελευταίες βελτιώσεις λογισμικού και λειτουργιών μέσω ‘remote software upgrades’. Αυτή τη στιγμή, πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα του BMW Group μπορούν να αναβαθμίζονται ‘over-the-air’. Με το νέο BMW Operating System 8, που τώρα είναι εγκατεστημένο για πρώτη φορά στην BMW iX, ο κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων ενσωματώνει το ισχυρότερο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα στα προϊόντα του, επιτρέποντας στους πελάτες να παραγγέλνουν λειτουργίες ‘on demand’ οποιαδήποτε στιγμή και σε ευέλικτη βάση.

Το BMW Group προοδεύει επίσης στην  καθιέρωση μιας βιώσιμης, κυκλικής οικονομίας. Σε συνεργασία με τους προμηθευτές, το Group αναπτύσσει νέες τεχνολογίες προϊόντων καθώς και κατάλληλα βιώσιμα υποκατάστατα και μεγαλεπήβολες φιλοσοφίες ανακύκλωσης. Αυτό δεν ισχύει μόνο για πρώτες ύλες περιορισμένης προσφοράς, όπως το λίθιο που απαιτείται για την παραγωγή μπαταριών, αλλά και για υλικά όπως το πλαστικό  και το αλουμίνιο. Στην περίπτωση του αλουμινίου, ενός χρήσιμου υλικού στην παραγωγή οχημάτων, εφαρμόζονται ήδη διαδικασίες σε ορισμένες εγκαταστάσεις για το διαχωρισμό αυτής της επαναχρησιμοποιούμενης πρώτης ύλης.

Το BMW Group έχει τοποθετήσει τη βιωσιμότητα και τη διατήρηση των πόρων στο επίκεντρο της στρατηγικής κατεύθυνσης της εταιρείας, με πολύ υψηλότερες φιλοδοξίες από τον διψήφιο στόχο που τέθηκε για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Στο πλαίσιο αυτό, οι μετρήσιμοι και επαληθεύσιμοι στόχοι που έχει θέσει το BMW Group για ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων του και στις τρεις κατηγορίες εκπομπών ρύπων (‘Scopes 1-3’) έχουν επικυρωθεί από την πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative (SBTi). Μέχρι το 2030, στόχος είναι η μείωση του συνολικού παγκόσμιου ανθρακικού αποτυπώματος του BMW Group ανά όχημα τουλάχιστον κατά ένα τρίτο, συγκριτικά με το 2019, που αντιστοιχεί σε μείωση των εκπομπών του άνθρακα πάνω από 200 εκατομμύρια τόνους μέσω τεχνολογικών μέτρων.

«Η πρόοδός μας στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα επιβεβαιώνεται με τρόπο που είναι επαληθεύσιμος και διάφανος για όλους. Στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, οι βλέψεις μας, μας φέρνουν ξεκάθαρα σε μία πορεία πολύ πιο φιλόδοξη από το διψήφιο στόχο. Επιπλέον, δεσμευόμαστε πλήρως στην επίτευξη αυτών των στόχων ανεπιφύλακτα και χωρίς καμία εξαίρεση. Όραμά μας είναι η δημιουργία μιας αξιακής αλυσίδας με όλο και χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών ρύπων, με αποκορύφωμα μία κυκλική οικονομία», δήλωσε ο Oliver Zipse.

Με αυτή την προσέγγιση, το BMW Group προετοιμάζεται για την ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (Green Deal). Ωστόσο, η πρόσφατη έκκληση της Κομισιόν για περαιτέρω αυστηροποίηση των στόχων του 2030 με σκοπό την απεξάρτηση από τον άνθρακα στον τομέα των αυτοκινήτων (κατά 55% συγκριτικά με το 2021) μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με τη δημιουργία ενός κατάλληλου πλαισίου λειτουργίας και με τις κοινές προσπάθειες μεταξύ βιομηχανίας και ιθυνόντων. Η επέκταση της υποδομής φόρτισης από τα κράτη μέλη που έχει προβλεφθεί για την Ε.Ε. δεν είναι αρκετά φιλόδοξη και απαιτείται ταχύτερη υλοποίησή της ώστε να είναι αποτελεσματική. Το BMW Group επιταχύνει τις προσπάθειές του για βελτίωση της υποδομής φόρτισης – τόσο στις δικές του εγκαταστάσεις όσο και σε συνεργασία με τους επιχειρηματικούς εταίρους του. Στο πλαίσιο αυτό, το Group έχει εγκαταστήσει πάνω από 15.000 σημεία φόρτισης σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων πάνω από 4.350 σημεία φόρτισης στις δικές του εγκαταστάσεις, τα οποία λειτουργούν αποκλειστικά με πράσινη ενέργεια.

Υψηλή κερδοφορία για το BMW Group το πρώτο εξάμηνο

Το BMW Group συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του το πρώτο εξάμηνο του 2021. Παρά τις προκλήσεις που προέκυψαν από τους παγκόσμιους περιορισμούς εξ αιτίας της πανδημίας και της περιορισμένης διαθεσιμότητας εξαρτημάτων ημιαγωγών, που κατέστησε αναγκαίες κάποιες αναπροσαρμογές στο πρόγραμμα παραγωγής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά. Συνολικά 1.339.047 οχήματα BMWMINI και Rolls  Royce παραδόθηκαν σε πελάτες το πρώτο εξάμηνο του 2021, αύξηση σχεδόν 40% έναντι της προηγούμενης χρονιάς (2020: 962.575 μονάδες/ +39,1%) και πέτυχαν νέο ρεκόρ 1ου εξαμήνου για το Group. Όλες οι κύριες αγορές πωλήσεων συνέβαλαν στη συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Η εικόνα ήταν παρόμοια στο δεύτερο τρίμηνο, με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 44,7% μέσα σε ένα χρόνο, αγγίζοντας τις 702.441 μονάδες (2020: 485.464 μονάδες).

Η συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση για εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του BMW Group προσέφεραν επίσης ισχυρό momentum για άνοδο. Το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021, 153.243 αμιγώς ηλεκτρικά και plug  in υβριδικά οχήματα παραδόθηκαν σε πελάτες (2020: 61.652 μονάδες), αύξηση 148,6% συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα. Το υψηλό ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων ισχυροποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο, ‘σκαρφαλώνοντας’ στο 167,0%.

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών του Group

Τα έσοδα ήταν σημαντικά υψηλότερα από πέρσι, τόσο το πρώτο εξάμηνο με  55,36 δισ. ευρώ (2020: 43,22 δισ. ευρώ / +28,1%, με προσαρμοσμένη ισοτιμία: +31,1%) όσο και το δεύτερο τρίμηνο 2021 στα  28,58 δισ. ευρώ (2020: 19,97 δισ. ευρώ / +43,1%, με προσαρμοσμένη ισοτιμία: +45,2%), χάρη στους υψηλότερους όγκους πωλήσεων και τις καλύτερες τιμολογήσεις στις αγορές νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Το ευνοϊκό περιβάλλον της αγοράς συνέβαλε σε μία χαμηλότερη πρόβλεψη κινδύνου για αναμενόμενη υπολειμματική αξία και πιστωτικό ρίσκο – συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς και σε μερικές αποδεσμεύσεις πιστωτικών κινδύνων. Τα έσοδα ωφελήθηκαν επίσης από τη  μερική αποδέσμευση της πρόβλεψης σχετικά με τις αντιμονοπωλιακές διαδικασίες της Ε.Ε., που έληξαν τον Ιούλιο με την πληρωμή προστίμου ύψους 372,8 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες σε έρευνα και εξέλιξη του Group ανήλθαν σε 2,57 δισ. ευρώ (2020: 2,85 δισ. ευρώ / -9.7%, Q2/2021: 1,28 δισ. ευρώ / -15,8%, Q2/2020: 1,52 δισ. ευρώ). Το BMW Group επικεντρώθηκε σε ουσιαστικές μελλοντικές τεχνολογίες το πρώτο εξάμηνο με έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, την αυτοματοποιημένη οδήγηση και την ψηφιοποίηση της γκάμας μοντέλων του Group. Τα οικονομικά στοιχεία του τμήματος R&D για το 2021 περιλαμβάνουν επίσης τις αρχικές δαπάνες για την Neue Klasse.

Η αναλογία R&D ήταν 4,6% για το πρώτο εξάμηνο σύμφωνα με την έκθεση και 4,5% για το δεύτερο τρίμηνο (αναλογία R&D HY1/2020: 6,6%, Q2/2020: 7,7%). Οι διαφορές από πέρσι οφείλονται εν μέρει στα υψηλότερα έσοδα που παρήχθησαν τις αντίστοιχες περιόδους.

Το οικονομικό αποτέλεσμα για το διάστημα των έξι μηνών ήταν θετικό 1,70 δισ. ευρώ (HY1/2020: αρνητικό 211 εκατ. ευρώ, Q2/2021: θετικό 974 εκατ. ευρώ, Q2/2020: θετικό 366 εκατ. ευρώ). Ο κύριος λόγος βελτίωσης ήταν το μερίδιο κέρδους του Group που παρήγαγε η Κινεζική Κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang, που ανήλθε σε 1 δισ. ευρώ (2020: 529 εκατ. ευρώ/ +89,0%). Οι θετικές αποτιμήσεις για τις αντισταθμίσεις κινδύνου επιτοκίου, τις επενδύσεις στα κεφάλαια της BMW i Ventures καθώς και η ευνοϊκή πορεία της μετοχής της SGL Carbon συνέβαλαν στα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.

Λόγω των διαφόρων παραγόντων που προαναφέρθηκαν, τα κέρδη του Group προ φόρων για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε 9,73 δισ. ευρώ (HY1/2020: 498 εκατ. ευρώ, Q2/2021: 5,97 δισ. ευρώ, Q2/2020: ζημία 300 εκατ. ευρώ).

Το περιθώριο EBT του Group για το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφτασε το 17,6% (HY1/2020: 1,2%, Q2/2021: 20,9%, Q2/2020: -1,5%). Τα καθαρά κέρδη του Group ανήλθαν σε 7,62 δισ. ευρώ (HY1/2020: 362 εκατ. ευρώ, Q2/2021: 4,79 δισευρώ, Q2/2020: καθαρή ζημία 212 εκατ. ευρώ).

«Η βιώσιμη κερδοφορία είναι η βάση που μας επιτρέπει να επενδύσουμε στον εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση των μοντέλων μας καθώς και στην αυτοματοποιημένη οδήγηση. Σε ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο, συνεχίσαμε να εργαζόμαστε σκληρά για την υποστήριξη της λειτουργικής μας απόδοσης. Μέτρα βελτίωσης της απόδοσης αποδίδουν καρπούς. Για παράδειγμα, έχουμε καταφέρει να μειώσουμε την περιπλοκότητα καθώς νέα πακέτα λύσεων αυξάνουν την απόδοση σε όλη τη γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών μας, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνουν και απλουστεύουν την εμπειρία του πελάτη. Επίσης παρακολουθούμε τις δομές πωλήσεων, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία ανάλυσης για τη διαχείριση των δραστηριοτήτων πωλήσεων και Marketing. Όπως έχουμε ήδη προαναφέρει, μέχρι το 2025 στοχεύουμε να μειώσουμε τα κόστη παραγωγής ανά όχημα κατά ένα τέταρτο συγκριτικά με το 2019. Και στον τομέα αυτό αξιοποιούμε εικονικές διαδικασίες προγραμματισμού και προσπαθούμε συνεχώς να βελτιστοποιήσουμε τις διαδικασίες logistics και την αξιοποίηση της δυναμικότητας των εργοστασίων», δήλωσε ο Dr Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ., τομέας Χρηματοοικονομικών.

Σημαντική άνοδος για τις μάρκας BMWMINIRolls  Royce το δεύτερο τρίμηνο

Το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2021, το BMW Group σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων, με παραδόσεις 702.441 οχημάτων σε όλο τον κόσμο (Q2/2020: 485.464 μονάδες/ +44,7%), από τα οποία 617.667 μάρκας BMW (Q2/2020: 430.344 μονάδες / +43,5%), 83.165 μάρκας MINI (Q2/2020: 54.413 μονάδες / +52,8%) και 1.609 μάρκας Rolls-Royce (Q2/2020: 707 μονάδες / +127,6%).

Αύξηση όγκου πωλήσεων σε όλο τον κόσμο

Το BMW Group κατέγραψε σημαντική άνοδο σε όλες τις περιοχές του κόσμου, κατά τη διάρκεια τόσο του πρώτου εξαμήνου όσο και του δεύτερου τριμήνου.

Στην Ευρώπη, οι παραδόσεις σε πελάτες το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς αυξήθηκαν πάνω από ένα τρίτο (+35,4%) στις 504.834 μονάδες (HY1/2020: 372.754 μονάδες, Q2/2021: 265.816 μονάδες, Q2/2020: 151.730 μονάδες / +75,2%). Οι πωλήσεις οχημάτων μάρκας BMW, MINI και Rolls-Royce στη Γερμανία αυξήθηκαν επίσης σημαντικά, με 136.058 παραδόσεις το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς (HY1/2020: 116.362 μονάδες / +16,9%, Q2/2021: 73.362 μονάδες, Q2/2020: 50.358 μονάδες/ +45,7%).

Ανοδική ήταν η πορεία και στην αμερικανική ήπειρο κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, με παραδόσεις 225.144 οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου (HY1/2020: 152.580 μονάδες/ +47,6%, Q2/2021: 128.792 μονάδες, Q2/2020: 70.502 μονάδες / +82,7%). Η αυξητική τάση συνεχίστηκε στις ΗΠΑ, με τις παραδόσεις να φτάνουν τις 184.436 μονάδες (HY1/2020: 121.318 μονάδες / +52,0%; Q2/2021: 106.369 μονάδες, Q2/2020: 56.425 μονάδες / +88,5%).

Στην Ασία, ο αριθμός οχημάτων που πωλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ανήλθαν στις 580.351 μονάδες (HY1/2020: 416.882 μονάδες/ +39,2%, Q2/2021: 292.654 μονάδες, Q2/2020: 253.942 μονάδες/ +15,2%). Η  ανοδική τάση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στην Κίνα, όπου το BMW Group κατέγραψε αύξηση 42,0% στις 467.956 μονάδες για το διάστημα των έξι μηνών (HY1/2020: 329.447 μονάδες, Q2/2021: 237.763 μονάδες, Q2/2020: 212.870 μονάδες/ +11,7%).

Αξιοσημείωτη αύξηση εσόδων του αυτοκινητιστικού τομέα

Το έσοδα που παρήγαγε ο αυτοκινητιστικός τομέας αυξήθηκαν στα 47,74 δισ. ευρώ για την περίοδο του πρώτου εξαμήνου (HY1/2020: 32,86 δισ. ευρώ/ +45,3%, Q2/2021: 24,98 δισ. ευρώ, Q2/2020: 14,87 δισ. ευρώ/ +67,9%), κυρίως χάρη στον υψηλότερο όγκο πωλήσεων, στα αυξημένα έσοδα από ανταλλακτικά και αξεσουάρ, σε ένα πιο ευνοϊκό μίγμα μοντέλων και στην καλή τιμολόγηση.

Τα κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) ανήλθαν σε 6,1 δισ. ευρώ (HY1/2020: ζημία 1,32 δισ. ευρώ, Q2/2021:  3,95 δισ. ευρώ, Q2/2020: ζημία 1,55 δισ. ευρώ).

Τα κέρδη προ φόρτων (EBT) για το πρώτο εξάμηνο βελτιώθηκαν στα 7,52 δισ. ευρώ (HY1/2020: ζημία 1,09 δισ. ευρώ, Q2/2021: 4,75 δισ. ευρώ, Q2/2020: ζημία 1,17 δισ. ευρώ), χάρη σε ένα συνδυασμό υψηλότερου όγκου πωλήσεων, καλύτερων υπολειμματικών αξιών και εσόδων που αναγνωρίστηκαν από την αποδέσμευση της πρόβλεψης για τις αντιμονοπωλιακές διαδικασίες της Ε.Ε. Το περιθώριο EBIT του τομέα για την περίοδο του πρώτου εξαμήνου ανήλθε στο 13,0% (HY1/2020: αρνητικό 4,0%, Q2/2021: 15,8%, Q2/2020: αρνητικό 10,4%).

Η ρευστότητα που παρήγαγε ο αυτοκινητιστικός τομέας το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 ανήλθε σε 4,90 δισ. ευρώ (2020: αρνητικό 2,51 δισ. ευρώ). Η αύξηση ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητας αντανακλά κυρίως υψηλότερα έσοδα προ φόρων και την καλή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης. Ο συνδυασμός μιας συστηματικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης και των περιορισμών παραγωγής λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς είχε ως αποτέλεσμα ένα χαμηλό επίπεδο αποθεμάτων. Για όλη τη χρονιά, το BMW Group στοχεύει σε ρευστότητα υψηλότερη της προηγούμενης χρονιάς που ήταν η καλύτερη στην ιστορία του με 5,8 δισ. ευρώ. Ο στόχος αυτός, όμως, προϋποθέτει να μην επιδεινωθεί σημαντικά η έλλειψη ημιαγωγών.

Σε επιτυχημένη πορεία το τμήμα Financial Services

Η λειτουργική απόδοση του τμήματος Financial Services το πρώτο εξάμηνο του 2021 αντανακλάται στα βελτιωμένα αποτελέσματά του. Μετά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας μέσα στο 2020, η επιχειρηματική επέκταση με νέα προϊόντα leasing και χρηματοδότησης επέφερε σημαντική βελτίωση των κερδών. Βάσει ισολογισμού, ο συνολικός όγκος εργασιών του τομέα αυξήθηκε ελαφρώς από τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Συνολικά, 1.029.345 νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και μίσθωσης υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021, αύξηση 28,0% έναντι της αντίστοιχης περιόδου της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο κύκλος εργασιών είχε περιοριστεί εξ αιτίας των τεράστιων επιπτώσεων της πανδημίας (2020: 804.452 συμβάσεις). Το διάστημα του πρώτου εξαμήνου, το 50,2% των καινούργιων οχημάτων του BMW Group είτε μισθώθηκαν είτε χρηματοδοτήθηκαν μέσω του τμήματος Financial Services (2020: 51,3%/ -1,1 ποσοστιαίες μονάδες).

Οι νέες δραστηριότητες με συμβάσεις χρηματοδότησης και μίσθωσης που υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 29,5% στα 32,44 δισ. ευρώ (2020: 25,05 δισ. ευρώ). Όλες οι περιοχές κατέγραψαν σημαντική άνοδο από πέρσι.

Σημαντικά βελτιωμένα έσοδα του τμήματος Financial Services

Το τμήμα Financial Services παρήγαγε συνολικά έσοδα  16,10 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς (HY1/2020: 14,25 δισ. ευρώ / +13,0%, Q2/2021: 8,20 δισ. ευρώ / +23,2%, Q2/2020: 6,65 δισ. ευρώ).

Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε  1,93 δισ. ευρώ, σημειώνοντας νέο ρεκόρ (HY1/2020: 581 εκατ. ευρώ, Q2/2021: 1,14 δισ. ευρώ, Q2/2020: 97 εκατ. ευρώ). Οι παράγοντες που συνέβαλαν κυρίως στην αύξηση των κερδών ήταν η βελτιωμένη κατάσταση κινδύνου και τα υψηλότερα έσοδα από την πώληση επιστρεφόμενων οχημάτων προγραμμάτων leasing, κυρίως στην αμερικανική αγορά. Το τμήμα Financial Services φροντίζει να λαμβάνει υπόψη σημαντικούς επιχειρηματικούς κινδύνους συνεχώς και σε όλα τα επίπεδα. Με βάση τρέχουσες εκτιμήσεις, υπάρχει δέουσα πρόβλεψη για την κάλυψη κινδύνων υπολειμματικής αξίας και πιστωτικού ρίσκου.

Το τμήμα Μοτοσικλετών πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία του, σε επίπεδο παραδόσεων και κερδών

Το τμήμα Μοτοσικλετών επέδειξε τη λειτουργική του δύναμη κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, λανσάροντας οκτώ νέα μοντέλα και πετυχαίνοντας νέο ρεκόρ με 107.610 παραδόσεις (HY1/2020: 76.707 μονάδες / +40,3%; Q2/2021: 65.018 μονάδες / +55,1%, Q2/2020: 41.933 μονάδες).

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) του τμήματος ανήλθαν σε 284 εκατ. ευρώ (HY1/2020: 65 εκατ. ευρώ, Q2/2021: 149 εκατ. ευρώ, Q2/2020: ζημία 7 εκατ. ευρώ).

Το περιθώριο EBIT για το πρώτο εξάμηνο ήταν 17,5% (HY1/2020: 6.0%, Q2/2021: 17,2%, Q2/2020: αρνητικό 1,3%).

Η έλλειψη ημιαγωγών και οι υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών πιθανόν θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα του δεύτερου εξαμήνου

Για ολόκληρο το 2021, το BMW Group προβλέπει θετική εξέλιξη της επιχειρηματικής του δραστηριότητας συνολικά.

«Η πρόβλεψη αυτή έχει ως προϋπόθεση να μην επιδεινωθεί σημαντικά η πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών, ενώ οι τιμές στις διεθνείς αγορές πρώτων υλών να παραμείνουν σταθερές. Μπορούμε σε μεγάλο βαθμό να αντισταθμίσουμε τα προβλήματα προμήθειας ημιαγωγών που προέκυψαν το πρώτο εξάμηνο μέσα από πολύ σκληρή δουλειά των τμημάτων προμηθειών, παραγωγής και πωλήσεων. Ωστόσο, όσο περισσότερο διαρκεί η έλλειψη ημιαγωγών, τόσο επιτείνεται η δυσκολία διαχείρισης της κατάστασης. Προβλέπουμε ότι οι περιορισμοί στην παραγωγή θα συνεχιστούν το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς και ως εκ τούτου θα επηρεάσουν αντίστοιχα τους όγκους πωλήσεων», δήλωσε ο Dr Peter.

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικά θετικές προβλέψεις για την παγκόσμια οικονομία, το BMW Group ανεβάζει την πρόβλεψή του για τα τμήματα Financial Services και Μοτοσικλετών.

Ο αυτοκινητιστικός τομέας αναμένεται να καταγράψει σταθερή αύξηση από την περσινή χρονιά στον αριθμό παραδόσεων οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce. Λόγω των αντιμονοπωλιακών διαδικασιών της Ε.Ε., το περιθώριο EBIT του τομέα για όλη τη χρονιά αναπροσαρμόστηκε το Μάιο και θα κυμανθεί μεταξύ 7% – 9% (προηγούμενη πρόβλεψη: 6% – 8%).  Ο Δείκτης Αποδοτικότητας Απασχολούμενων Κεφαλαίων – return on capital employed – RoCE προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά.

Το BMW Group εκτιμά ότι η πρόβλεψη κινδύνου του τμήματος Financial Services για πιστωτικό ρίσκο και κίνδυνο υπολειμματικής αξίας θα μειωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με την πρόβλεψη στην Έκθεση του 1ου Τριμήνου. Αναλόγως, το BMW Group προβλέπει τώρα ότι ο Δείκτης Αποδοτικότητας Ιδίων Κεφαλαίων – Return on Equity (RoE) για το τμήμα Financial Services θα κυμανθεί από 17% έως 20% (προηγούμενη πρόβλεψη: 12% – 15%).

Το τμήμα Μοτοσικλετών προβλέπεται τώρα να καταγράψει σημαντική αύξηση στις παραδόσεις λόγω της θετικής τάσης της αγοράς (προηγούμενη πρόβλεψη: σταθερή αύξηση). Το περιθώριο EBIT αναμένεται να βρεθεί εντός τους εύρους στόχου 8% – 10%, δίνοντας τη δυνατότητα στον τομέα αυτό να πετύχει πολύ υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας RoCE σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Το BMW Group επαναεπιβεβαιώνει επίσης τη πρόβλεψή του για μη χρηματοοικονομικούς δείκτες απόδοσης. Στο πλαίσιο αυτό, η αναλογία γυναικών σε διοικητικές θέσεις αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς. Την ίδια στιγμή, το BMW Group στοχεύει σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών του άνθρακα από το στόλο των καινούργιων οχημάτων του. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις, αναμένεται μέτρια μείωση των εκπομπών του άνθρακα ανά παραγόμενο όχημα.

Οι στόχοι του Group για τη χρονιά θα επιτευχθούν με ελαφρώς μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό. Οι μακροοικονομικές και πολιτικές εξελίξεις καθώς και οι πολιτικές διεθνούς εμπορίου και δασμών μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την επιχειρηματική απόδοση του BMW Group.

Προηγούμενο άρθροΟι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2021
Επόμενο άρθροΗ Alfa Romeo δεσμεύεται σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον