Τον Ιανουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 11,1% στις 125.292 μονάδες.
Αυτή η πτώση ήταν κυρίως αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεων νέων βαν. Τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές στην περιοχή κατέγραψαν πτώση τον περασμένο μήνα. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-20,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-17,0%) και τη Γερμανία (-3,1%). Στην Ιταλία, ωστόσο, το επίπεδο πωλήσεων παρέμεινε αμετάβλητο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021. Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν συνολικά 539 οχήματα έναντι 765 του περασμένου Ιανουαρίου (-29,5%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Κατά τον πρώτο μήνα του έτους, η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 14,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 99.461 οχήματα. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ιταλία ήταν η μόνη που κατέγραψε ανάπτυξη (+1,1%). Η Ισπανία και η Γαλλία υπέστησαν διψήφια πτώση (-27,2% και -18,9% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία σημείωσε μέτρια πτώση (-1,7%). Τα περισσότερα από τα επαγγελματικά οχήματα που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας3 τον Ιανουάριο ήταν ελαφρά με 491 μονάδες έναντι 700 του Ιανουαρίου του 2021 (-29,9%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Τον Ιανουάριο, ο αριθμός των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,0% σε 20.596 μονάδες. Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης σημείωσαν γενικά ισχυρή ανάπτυξη, με την Πολωνία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+57,6%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (+16,6%) ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Γαλλία με μέτρια ανάπτυξη (+2,9% και +1,8% αντίστοιχα). Η Γερμανία, από την άλλη, σημείωσε αρνητικό αποτέλεσμα (-2,0%) στον τομέα των βαρέων επαγγελματικών. Στην κατηγορία αυτή η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση με 35 ταξινομήσεις έναντι 24 του περσινού Ιανουαρίου (+45,8%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις φορτηγών αυξήθηκαν κατά 4,1%, φτάνοντας συνολικά τις 23.537 πωλήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Κεντρική Ευρώπη συνέχισε να είναι ο κύριος μοχλός ανάπτυξης, με την Πολωνία όχι μόνο να είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών στην περιοχή, αλλά να σημειώνει και τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+51,7%). Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, μόνο η Ισπανία κατέγραψε σταθερή ανάπτυξη (+13,9%) τον Ιανουάριο του 2022. Αντίθετα, η Γερμανία (-7,2%), η Γαλλία (-2,8%) και η Ιταλία (-0,4%) είδαν όλες μείωση της ζήτησης τον πρώτο μήνα του έτους. Αύξηση και στα MHCV στη χώρα μας με 46 ταξινομήσεις τον Ιανουάριο έναντι 39 του περσινού (+17,9%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 6,6%, καταγράφοντας 2.294 μονάδες. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με εξαίρεση την Ισπανία (+15,9%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση (-28,5%), ακολουθούμενη από πιο μέτρια πτώση στη Γερμανία (-4,1%) και τη Γαλλία (-1,1%). Μόνο δύο οχήματα αυτής της κατηγορίας ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα έναντι 26 του Ιανουαρίου 2021 (-92,3%).