Τον Σεπτέμβριο 2021, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν και πάλι (-12,3%), καθώς η έλλειψη μικροεπεξεργαστών επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις όλων των κατηγοριών, σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.

Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%). Η Ελλάδα αντιθέτως κατέγραψε 60,1% αύξηση.

Κατά το εννεάμηνο του έτους, η ζήτηση νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ παρέμεινε θετική (+ 19,1%), φτάνοντας συνολικά τις 1,4 εκατ. μονάδες. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, εκάστη των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ σημείωσε ανάπτυξη: Ιταλία (+ 29,7%), Γαλλία (+ 16,8%), Ισπανία (+ 10,4%) και Γερμανία (+ 8,5%). Αύξηση καταγράφηκε προφανώς και στη χώρα μας το εννεάμηνο (+56%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων βαν μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ, στις 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής αντανακλά τις επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών της, οι οποίες σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-29,8%), Γερμανία (-17,8%), Γαλλία (-16,6%) και Ιταλία (-13,8%) ). Στην Ελλάδα είχαμε 61,2% αύξηση.

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολούθησαν να αυξάνονται κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατ. μονάδες, λόγω της σημαντικής αύξησης του πρώτου εξαμήνου του έτους. Οι τέσσερις βασικές αγορές ακολούθησαν την ίδια τάση, με θετική σωρευτική ανάπτυξη, παρά τις μειώσεις των τελευταίων μηνών: Ιταλία (+ 29,6%), Γαλλία (+ 17,4%), Ισπανία (+ 9,8%) και Γερμανία (+ 8,1%) ). Αύξηση βεβαίως και στη χώρα μας το εννεάμηνο (+ 63,6%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση για βαρέα φορτηγά στην ΕΕ σημείωσε ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνον η Ιταλία (+ 19,4%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν πτώση. Η Ελλάδα, παρά τον χαμηλό αριθμό οχημάτων (33) τριπλασίασε τις ταξινομήσεις της σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο (+ 200%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, παρουσιάζοντας αύξηση 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση τη χώρα μας που ταξινόμησε 275 βαρέα φορτηγά έναντι 303 του εννεαμήνου 2020 (- 9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη το 2021, μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση για νέα μεσαίου μεγέθους φορτηγά στην ΕΕ συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, με αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, καθώς και η Ιταλία (+ 13,7%). Η χώρα μας είχε ακόμα καλύτερες επιδόσεις (+ 80%) με χαμηλή βάση (45 μονάδες έναντι 25). Ωστόσο, η ασθενής απόδοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Φέτος μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις νέων μεσαίων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, στις 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια αύξηση κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου: Ιταλία (+ 32,6%), Ισπανία (+ 16,7%), Γερμανία (+ 11,1%) και Γαλλία (+ 11,0%). Στο σύνολο της περιόδου η Ελλάδα είχε αρνητική επίδοση (- 11,5%) με 430 μονάδες μέχρι στιγμής φέτος έναντι 486 αντίστοιχα πέρσι.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Οι ταξινομήσεις του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε στη Γαλλία (-2,1%) και τη Γερμανία (-26,3%) ειδικότερα, ενώ η Ιταλία (+ 63,0%) και η Ισπανία (+ 53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα. Αντίστοιχη η εικόνα της Ελλάδας (+22,6%) με 38 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2021 έναντι 31 του περσινού.

Το εννεάμηνο 2021, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, κορυφαία αγορά στην κατηγορία, με ταξινομήσεις 5.103 λεωφορείων, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος και ακολουθεί η Ιταλία με + 18,2%. Αντιθέτως, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5,0%) μειώθηκε κατά την ίδια περίοδο. Η χώρα μας είχε θετική επίδοση μέχρι στιγμής (+36,6%) με 317 λεωφορεία συνολικά φέτος έναντι 232 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Προηγούμενο άρθροFord Mustang Mach-E: Πράσινη και ασφαλής επιλογή
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Snam, Toyota και CaetanoBus για κινητικότητα υδρογόνου