Η Hydrogen Europe και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) απηύθυναν κοινή επιστολή προς τα κράτη μέλη της ΕΕ εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για την υποδομή υδρογόνου στις τρέχουσες διαπραγματεύσεις σχετικά με τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).
Οι δύο ενώσεις εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ανεπαρκή επιδίωξη του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στην ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα κράτη μέλη πρέπει να επιδείξουν την απαραίτητη φιλοδοξία για ανάπτυξη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου και να υποστηρίξουν τους ελάχιστους εθνικούς στόχους που ορίστηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο:
- Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 100 χλμ στα γενικά δίκτυα και τα κεντρικά δίκτυα TEN-T
- Τουλάχιστον ένας αυτόματος διανομέας 700 bar σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου
- Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου ανά 400 χλμ
- Τουλάχιστον ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά αστικό κόμβο
- Η υποδομή στο κεντρικό δίκτυο και στους αστικούς κόμβους να έχει δημιουργηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027
Πρόσφατες ανακοινώσεις διαφόρων κατασκευαστών οχημάτων δείχνουν ότι περίπου 50.000 υδρογονοκίνητα βαρέα οχήματα θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εάν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και η υποδομή ανεφοδιασμού.
Εάν η συνοδευτική νομοθεσία θεσπιστεί όπως προτείνεται, η λειτουργία επαγγελματικών οχημάτων ορυκτών καυσίμων θα αποθαρρυνθεί σταδιακά.
Η φιλοδοξία των ενδιαφερομένων φορέων του κλάδου για ταχεία υιοθέτηση οχημάτων υδρογόνου πρέπει πλέον να συνδυαστεί με παρόμοιο επίπεδο φιλοδοξίας του AFIR, προς διασφάλιση της απαραίτητης υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου.