Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 10,1% τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών μπαταρίας παρέμεινε σταθερό στο 12%. Τα βενζινοκίνητα μοντέλα διατήρησαν το προβάδισμά τους ως πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές, ακολουθούμενα από τα υβριδικά-ηλεκτρικά. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκαν στις περισσότερες μεγάλες αγορές, εκτός από τη Γερμανία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε κατά 10,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τις 883.608 μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία (+13%) και η Ιταλία (+12,8%) σημείωσαν διψήφια αύξηση, ακολουθούμενες από την Ισπανία (+9,9%) και τη Γερμανία (+5,4%).

Το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,2% σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη: Γερμανία +11,8%, Ιταλία +11,7%, Γαλλία +11,2% και Ισπανία +8,7%.

Ταξινομήσεις στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τον Φεβρουάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας κατέλαβαν μερίδιο αγοράς 12% (σταθερό σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν 29%. Συνδυαστικά το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ήταν 48,4% τον Φεβρουάριο του 2024, καταγράφοντας μείωση από πέρυσι (51,9%).

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο κατά 9% σε 106.187 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 12%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών, το Βέλγιο (+66,9%), η Γαλλία (+31,8%) και η Ολλανδία (+20,9%) παρουσίασαν σημαντική διψήφια αύξηση, ενώ οι ταξινομήσεις στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15,4%.

Οι πωλήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24,7%, λόγω σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+41,5%), Ισπανία (+26,5%), Γερμανία (+16,4%) και Ιταλία (+16,1%) , που αντιπροσωπεύουν συλλογικά πάνω από το 70% των πωλήσεων στην ΕΕ. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 255.511 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 28,9% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν επίσης κατά ένα αξιοσημείωτο 11,6% στις 64.351 μονάδες, λόγω της σταθερής ανάπτυξης σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+22,3%), το Βέλγιο (+21,8%) και η Γαλλία (+11,8%). Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Φεβρουάριο του 2024, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά 6,1%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, ιδίως στην Ιταλία (+33,4%) αλλά και στην Ισπανία (+3,7%), τη Γερμανία (+2,3%) και Γαλλία (+2,1%). Αν και η βενζίνη παραμένει η πιο δημοφιλής πηγή ενέργειας μεταξύ των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 36,9% σε 35,5% φέτος. Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 5,1% τον Φεβρουάριο. Πτώση καταγράφηκε σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων τρεις από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-30,5%), Ισπανία (-17,4%) και Ιταλία (-11,8%). Η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση, στην οποία οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 9,7%. Συνολικά τα  αυτοκίνητα ντίζελ έφτασαν τις 113.891 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,9%, από 15% πέρυσι.

Μάρκες

Από πλευράς μαρκών, αν και με λιγότερες μονάδες από πέρυσι η Volkswagen διατηρεί την πρώτη θέση στο δίμηνο του τρέχοντος έτους, με 9,6% της αγοράς (2023: 10,8%) και ελαφρά πτώση πωλήσεων (-2,1%). Στη δεύτερη θέση η Toyota, που αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 11,1% και ανέβασε το μερίδιό της στο 7,5%, από 7,4 το περσινό δίμηνο. Στην τρίτη θέση η Skoda με 5,9% μερίδιο (από 5,6%) και 16,7% αύξηση ταξινομήσεων. Ακολουθεί η Peugeot με 5,7% (από 5,5%) και 15,4% αύξηση σε σχέση με το δίμηνο του 2023. Στην πέμπτη θέση η BMW με 5,3% της ευρωπαϊκής αγοράς και 19,3% αύξηση πωλήσεων. Ακολουθεί η Audi που έχασε μερίδιο (4,9% από 5,4%) αυξάνοντας ωστόσο τις πωλήσεις της κατά 1,3% το δίμηνο. Στην έβδομη θέση η Dacia με 4,9% από 5,1% και αύξηση πωλήσεων το δίμηνο κατά 6,3%. Αμέσως μετά η Renault που μείωσε επίσης το μερίδιο (4,5% από 5,1%) και τις πωλήσεις της (-2,8%) το δίμηνο, ωστόσο ο Φεβρουάριος ήταν θετικός για τη μάρκα με αύξηση πωλήσεων 6,7%. Στην ένατη θέση η Mercedes με 4,4% της αγοράς από 5,2% και μείωση πωλήσεων 6,9% το δίμηνο. Η δεκάδα κλείνει με την Kia που μείωσε το μερίδιο (4,2% από 4,7%) και τις πωλήσεις της κατά 2%.

Η Cupra και η MG υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους το 2024 με 66,8% αύξηση η πρώτη και 57,4% η δεύτερη. Σημαντική αύξηση κατέγραψαν επίσης η Lexus (45%) και η Tesla (40,7%) που ανέβασε το μερίδιότης στο 2,3% το δίμηνο και 2,8% τον Φεβρουάριο. Διψήφια αύξηση διμήνου κατέγραψαν επίσης οι Suzuki (37%), Honda (35,9%), Lancia/Chrysler (33,5%), Seat (32,1%), Nissan (31,4%), Volvo (29,3%), Citroen (23,6%), Land Rover (22,3%), BMW (19,3%), Jeep (19%), Opel/Vauxhall (17,4%), Porsche (16,9%), Skoda (16,7%), Peugeot (15,4%), Smart (12,2%), Jaguar (11,6%) και Toyota (11,1%). Η Mitsubishi επανακάμπτει στην Ευρώπη, αυξάνοντας τις πωλήσεις το δίμηνο κατά 120% περίπου. Σημαντική αύξηση και για την Alpine (78,4%).

 

Προηγούμενο άρθροΗ BMW Vision Neue Klasse X
Επόμενο άρθροΚοινοπραξία BMW – Mercedes-Benz στην Κίνα