Το 2019 είναι το έτος διάσωσης ή καταστροφής για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Τίποτα δεν είναι βέβαιο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Autovista Group. Η λίστα των προβλημάτων είναι σύντομη αλλά σοβαρή: WLTP, ντίζελ, Brexit. Οι αναλυτές έχουν καταρτίσει έναν κατάλογο προβλέψεων για τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (EU5).

Γερμανία

  • Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2019 αναμένεται να είναι παρόμοιες με τις περσινές: 3,4 εκατομμύρια.
  • Η αβεβαιότητα για το ντίζελ σημαίνει ότι περισσότερα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκίνητα – μια αλλαγή που υποστηρίζεται από την αλλαγή φορολόγησης της ιδιωτικής χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων.
  • Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα συνεχίσει να μειώνεται (-1,5% το 2018 στα 7,19 εκατομμύρια).
  • Τα ντίζελ RV θα συνεχίσουν να μειώνονται, αλλά τελικά θα σταθεροποιηθούν. Μεγαλύτερη μείωση θα υπάρξει στα παλαιότερα παρά στα νεώτερα αυτοκίνητα.
  • Τα βενζινοκίνητα RV θα σταματήσουν να αυξάνονται και θα σταθεροποιηθούν λόγω της μειωμένης ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της μικρότερης υπερπροσφοράς.
  • Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε αριθμούς, με τα υβριδικά να καταγράφουν πολύ υψηλότερο ρυθμό από τα EV.
  • Οι ταξινομήσεις κατασκευαστών και αντιπροσωπειών νέων αυτοκινήτων της κατηγορίας Β και C θα αυξηθούν και θα ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα RV, καθώς αυξάνεται η προσφορά.

Ηνωμένο Βασίλειο

  • Η Βρετανία οδεύει προς το Brexit και η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν άκρως διαφορετικές εκτιμήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019. Η καλύτερη περίπτωση είναι + 4%, η χειρότερη -10%.
  • Έχοντας αυτό κατά νού, το πιο πιθανό σενάριο της Autovista προβλέπει συρρίκνωση της αγοράς νέων αυτοκινήτων κατά 0,6%.
  • Η απόδοση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και RV θα εξαρτηθεί από την αγορά νέων αυτοκινήτων. Η τρέχουσα προοπτική για τα RV προβλέπει σταθερότητα στο σενάριο 12 μηνών / 20.000 χλμ. και μείωση κατά 1% στο σενάριο των 36 μηνών / 60.000 χλμ.

Γαλλία

  • Τα πετρελαιοκίνητα RV θα συνεχίσουν να μειώνονται το 2019, ιδιαίτερα στα τμήματα C και D (τα οποία έχουν μεγάλη διείσδυση στους στόλους), παρά το γεγονός ότι η έκπτωση ΦΠΑ για το ντίζελ παραμένει υψηλότερη από της βενζίνης.
  • Τα ντίζελ RV του τμήματος Β θα επηρεαστούν λιγότερο. Το λανσάρισμα νέων μοντέλων (π.χ. Peugeot 208) θα αυξήσει τον μέσο όρο των ντίζελ RV.
  • Τα βενζινoκίνητα RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και πιο αργά. Οι Γάλλοι οδηγούν λιγότερο, εξαλείφοντας τα οφέλη του ντίζελ.
  • Τα PHEV RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα EV RV θα αυξηθούν αργά το 2019.
  • Το WLTP θα χρησιμοποιηθεί για φορολόγηση οχημάτων στη Γαλλία μόνο από το 2020. Το 2019, τα SUV θα εξακολουθήσουν να “οδηγούν” την αύξηση της αξίας της αγοράς αυτοκινήτων.
  • Η μάζα των ταξινομήσεων που σχετίζονταν με το WLTP το καλοκαίρι του 2018, θα επηρεάσει τα RV 12 μηνών, για ορισμένες μάρκες, περισσότερο από το αναμενόμενο – ειδικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Ισπανία

  • Η οικονομική αβεβαιότητα και η απειλή ενός νέου φορολογικού συστήματος που εισάγει διακρίσεις θα επιβραδύνει την αγορά νέων αυτοκινήτων – και ιδιαίτερα το ιδιωτικό κομμάτι (51%).
  • Το κομμάτι των αυτοκινήτων χρηματοδοτικής μίσθωσης / εταιρικών θα αυξηθεί στο 30%.
  • Το ντίζελ έχασε 35 ποσοστιαίες μονάδες από το μερίδιό του μεταξύ του 2010 και του 2018. Η μείωση αυτή θα συνεχιστεί το 2019.
  • Η ζήτηση για υβριδικά (+ 40% το 2018) θα συνεχίσει να αυξάνεται, ενώ τα EV θα υπερβούν το 1% το 2019.
  • Αν και ο φόρος των οχημάτων με βάση το WLTP αναβλήθηκε για τις 31 Δεκεμβρίου 2020, το νέο σύστημα έχει ήδη επίπτωση στις φορολογικές υποχρεώσεις νέων αυτοκινήτων.
  • Οι υπολειμματικές αξίες θα παραμείνουν σταθερές, ενδεχομένως ελαφρώς καθοδικές το 2019. Η μειωμένη χρηματοδότηση οχημάτων επηρεάζει αρνητικά τα RV.
  • Τα πετρελαιοκίνητα RV έχασαν μεταξύ 2 και 5 ποσοστιαίες μονάδες το 2018 – και η πτωτική τάση συνεχίζεται το 2019.

Ιταλία

  • Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες φορολογικές αλλαγές που θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου θα οδηγήσουν σε μεγάλο όγκο ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων με περισσότερα από 160 g C02 / km, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
  • Η έκρηξη αυτή θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά αυτοκινήτων με 0 χλμ. στην αγορά μεταχειρισμένων. Ως αποτέλεσμα, τα RV θα πέσουν συνολικά.
  • Τα πετρελαιοκίνητα RV θα πληγούν ιδιαίτερα, καθώς το 70% του αποθέματος των 0 km είναι ντίζελ. Η πτώση της ζήτησης για ντίζελ (νέα και χρησιμοποιημένα) ενισχύεται από την θέσπιση απαγορεύσεων για ντίζελ προ Euro 5 σε ορισμένες πόλεις.
  • Τα υβριδικά θα είναι το μόνο είδος που θα ενισχύσει τα RV.

 

 

 

 

  • Προηγούμενο άρθροΤο Groupe PSA στην πρωτοπορία της δράσης για την κλιματική αλλαγή
    Επόμενο άρθροJaguar Xf και  Xf Sportbrake με ειδικές εκδόσεις Checkered Flag