Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Ομίλου BMW παρέμειναν στη σωστή κατεύθυνση το δεύτερο τρίμηνο, παρά τις υψηλές προκλήσεις της αγοράς. Σύμφωνα με την πρόβλεψη, το Group κατάφερε να βελτιώσει τόσο τα έσοδα όσο και τα κέρδη συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο και επιβεβαιώνει τους στόχους του για το οικονομικό έτος 2019.
Αντίθετα με την επικρατούσα τάση της αγοράς, το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ο Όμιλος BMW παρέδωσε σε πελάτες του περισσότερα οχήματα από ποτέ, ενισχύοντας το μερίδιό του σε βασικές αγορές. Με την ελκυστική, ανανεωμένη γκάμα μοντέλων του, η BMW επικράτησε στην κορυφή της πολυτελούς κατηγορίας τον Ιούνιο.
“Έχοντας ήδη διανύσει το πρώτο εξάμηνο, βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση για να πετύχουμε τους στόχους ολόκληρης της χρονιάς. Εμπνέουμε τους πελάτες με νέα προϊόντα, ενώ για μία φορά ακόμα καταφέραμε να αυξήσουμε τις παραδόσεις οχημάτων μας σε νέα επίπεδα ρεκόρ το πρώτο μισό της χρονιάς”, δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, πρόσφατα στο Μόναχο. “Τηρούμε τις υποσχέσεις μας – ακόμα και σε εποχές ραγδαίων μεταβολών. Αξιοποιούμε με συνέπεια νέες τεχνολογίες για να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας κατά τη διάρκεια της τρέχουσας φάσης μεταμόρφωσης”.
Επιτάχυνση της προόδου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Όπως ανακοινώθηκε, το BMW Group επιταχύνει σημαντικά το ρυθμό ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης: Τα 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα που είχαν αρχικά ανακοινωθεί για το 2025 θα διατίθενται τώρα από το 2023, δύο χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Πάνω από τα μισά από αυτά τα 25 μοντέλα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Θα βασίζονται σε ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων για πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και συμβατικά μοντέλα με κινητήρα καύσης καθώς και σε ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα παραγωγής, που επιτρέπει στην εταιρία να ανταποκρίνεται άμεσα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς. Μέχρι το 2021, οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπολογίζεται να διπλασιαστούν συγκριτικά με το 2019. Το BMW Group προβλέπει μία απότομη καμπύλη ανάπτυξης μέχρι το 2025, με πρόβλεψη όγκου πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κατά μέσο όρο, πάνω από 30% το χρόνο.
Ως πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος πάροχος ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι τα τέλη του 2019, η εταιρία προγραμματίζει να έχει πάνω από μισό εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο. Μέσα σε μία διετία, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Πέραν του BMW i 3 – για το οποίο η ζήτηση αυξήθηκε πάνω από 20% το πρώτο εξάμηνο του 2019 – η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI* θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Οξφόρδης το Νοέμβριο. Κατά την παρουσίαση του μοντέλου τον Ιούλιο, περισσότεροι από 40.000 πελάτες εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για το MINI Electric. Το 2020, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iX 3 θα ξεκινήσει στο Shenyang, Κίνα, και το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Την ίδια χρονιά, το BMW i 4 θα αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Μονάχου.
Ευέλικτη προσέγγιση στις τεχνολογίες συστημάτων κίνησης.
Οι ρυθμιστικές διατάξεις και οι απαιτήσεις των πελατών μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από αγορά σε αγορά. Εξάλλου, οι εναλλακτικές τεχνολογίες συστημάτων κίνησης εξελίσσονται με διαφορετικούς ρυθμούς σε κάθε περιοχή. Γι’ αυτό, ο όμιλος BMW εστιάζει στα εξής: «Επεκτείνουμε σταθερά τη φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης με πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα και εξακολουθούμε να βελτιστοποιούμε τους ήδη οικονομικούς κινητήρες καύσης. Επιπλέον, επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες όπως η κυψέλη καυσίμου», σχολίασε ο κ. Krüger.
Οδεύοντας προς το μέλλον της μετακίνησης, σημαντικές προκαταβολικές δαπάνες κρίθηκαν για μία ακόμα φορά αναγκαίες κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου και, όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν ξεπεράσει και πάλι το υψηλό επίπεδο του 2018. Οι δαπάνες σε έρευνα & ανάπτυξη (R&D) το 2ο τρίμηνο ανήλθαν σε 1,40 δισ. ευρώ, 5,9% πλέον της προηγούμενης χρονιάς. Επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό αυξήθηκαν πάνω από ένα τρίτο, στα 1,17 δισ. ευρώ (2018: 846 εκατ. ευρώ, +39,0%), κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης επέλασης νέων μοντέλων και του εκσυγχρονισμού των δομών των εργοστασίων, ώστε να γίνουν πιο ευέλικτα. Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων συμβάλλει επίσης στα υψηλότερα κόστη παραγωγής. Δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών είχαν αρνητική επίδραση στα έσοδα, το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου και ο ανταγωνισμός παρέμεινε σκληρός σε πολλές αγορές.
Ελαφρά άνοδος εσόδων του Ομίλου το 2ο τρίμηνο.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2019, το BMW Group σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων, με παραδόσεις 647.504 πολυτελών οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce (2018: 637.878 μονάδες, +1,5%). Σε αυτή τη θετική εξέλιξη, τεράστια συμβολή είχε η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στην Κίνα. Τα έσοδα του Group για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν στα 25,71 5 δισ. ευρώ (2018: 24,99 δισ. ευρώ, +2,9%). Επηρεασμένα από τις R&D δαπάνες για μελλοντικές τεχνολογίες κίνησης, τα κέρδη προ φόρων & τόκων(EBIT) ανήλθαν σε 2,20 δισ. ευρώ, μειωμένα από την προηγούμενη χρονιά (2018: 2,73 δισ. ευρώ; -19,6%). Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου(EBT) ανήλθαν σε 2,05 δισ. ευρώ (2018: 2,86 δισ. ευρώ, -28,4%). Το περιθώριο EBT το 2ο τρίμηνο ήταν 8,0% (2018: 11,5%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,48 δισ. ευρώ (2018: 2,07 δισ. ευρώ, -28.7%).
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019, το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.252.837 οχήματα (2018: 1.242.507 μονάδες, +0,8%). Με 48,17 δισ. ευρώ, τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν ελαφρώς από πέρσι (2018: 47,65 δισ. ευρώ, +1,1%). Τα έσοδα το πρώτο μισό του οικονομικού έτους 2019 επηρεάστηκαν από μία αναγνώριση πρόβλεψης περίπου1,4 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο κατόπιν της Κοινοποίησης των Αιτιάσεων της Κομισιόν σχετικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Κατά συνέπεια, τα κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) του εξαμήνου, 2,79 δισ. ευρώ, ήταν αισθητά χαμηλότερα από της προηγούμενης χρονιάς (2018: 5,44 δισ. ευρώ, -48.8%). Τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 2,81 δισ. ευρώ (2018: 6,00 δισ. ευρώ, -53,1%), που αντιστοιχεί σε περιθώριο EBT 5,8% (2018: 12,6%). Το BMW Group ανέφερε καθαρό κέρδος εξαμήνου 2,06 δισ. ευρώ (2018: 4,35 δισ. ευρώ, -52,5%).
“Το 2ο τρίμηνο, παρά τις υψηλές δαπάνες R&D για τη μετακίνηση του αύριο, αποδείξαμε τη λειτουργική μας απόδοση πετυχαίνοντας πολύ καλή ρευστότητα”, τόνισε ο NicolasPeter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, στον Οικονομικό τομέα. “Το BMW Group θέτει φιλόδοξους στόχους ακόμα και σε εποχές υψηλών προκλήσεων: Θέλουμε να αυξήσουμε τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία και να συμβάλλουμε στη μεταμόρφωση της βιομηχανίας μας, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνάμεις μας”.
Για το σκοπό αυτό, ο Όμιλος BMW δεσμεύεται να εφαρμόσει ακόμα ταχύτερες διαδικασίες και πιο λιτές δομές, που θα αποφέρουν μεγαλύτερη απόδοση. Συνεπώς, προτίθεται να διασφαλίσει το απαραίτητο οικονομικό ύψος προκειμένου να επιτύχει μία βιώσιμη ανάπτυξη της ατομικής πολυτελούς μετακίνησης την ερχόμενη δεκαετία. Μεταξύ των άλλων πλεονεκτημάτων, η πρωτοβουλία Performance > NEXT θα μειώσει τους χρόνους εξέλιξης για νέα μοντέλα ακόμα και κατά ένα τρίτο. Από πλευράς παραγωγής, μέχρι το 50% των σημερινών εκδόσεων συστημάτων κίνησης θα εξαλειφθούν από το 2021 και μετά, στο πλαίσιο των επερχόμενων ευέλικτων αρχιτεκτονικών οχημάτων. Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων για την αναγνώριση περαιτέρω δυνατοτήτων μείωσης της περιπλοκότητας. Επίσης, οι δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής, αξιοποιούνται σε όλο το Group. Μέχρι το τέλος του 2022, ο Όμιλος σκοπεύει να εξοικονομήσει πάνω από 12 δισ. ευρώ μέσω μέτρων ενίσχυσης της απόδοσης.
Πωλήσεις
Σε όλο τον κόσμο, η μάρκα BMW παρέδωσε 1.075.959 οχήματα (2018: 1.059.296 οχήματα, +1,6%), πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα 1ου εξαμήνου στην ιστορία της. Τα μοντέλα BMW X ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή – κυρίως η BMW X3, που παράγεται τοπικά και στην Κίνα από το καλοκαίρι του 2018. Ο αριθμός παραδόσεων αυτού του μοντέλου το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου αυξήθηκε πάνω από 90% συγκριτικά με πέρσι. Με τόσο ισχυρά αποτελέσματα, η μάρκα BMW επικράτησε στην κορυφή της πολυτελούς κατηγορίας τον Ιούνιο.
Εν μέσω υψηλού ανταγωνισμού, και με την εταιρία να παραμένει προσηλωμένη στην κερδοφορία, οι πωλήσεις της μάρκας MINI το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς σημείωσαν μικρή πτώση. Συνολικά, 177.344 οχήματα παραδόθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου (2018: 181.430 οχήματα, -3,9%).
Το ‘momentum’ συνεχίστηκε στη Rolls – Royce, με συνολικές παραδόσεις 2.534 οχημάτων Rolls-Royce σε όλο τον κόσμο (+42,3%) το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Άνοδος σημειώθηκε σε όλες τις περιοχές του κόσμου, με σταθερή ζήτηση για όλες τις οικογένειες μοντέλων. Η εξαιρετική ζήτηση των πελατών για την Cullinan συνεχίζεται, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες να επεκτείνονται ήδη μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η μάρκα διατηρεί τη θέση της για μία δυνατή χρονιά το 2019.
Ο όμιλος BMW επιδιώκει ισορροπημένες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Ο όμιλος BMW συνεχίζει να εφαρμόζει μία στρατηγική ομοιόμορφης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, μέσα από μία ισορροπημένη σχέση μεταξύ παραγωγής και όγκου πωλήσεων ανά περιοχή. Γι’ αυτό, αξιοποιεί τις εξαιρετικά ευέλικτες δομές παραγωγής και πωλήσεων, προκειμένου να εξισορροπήσει τις διακυμάνσεις της ζήτησης μεταξύ των διαφόρων περιοχών.
Με 550.446 μονάδες, οι παραδόσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ήταν ελαφρώς μειωμένες από πέρσι (2018: 562.102 μονάδες, -2,1%). Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά της περιοχής, ο όμιλος κατέγραψε ισχυρή άνοδο, με παραδόσεις 161.308 μονάδων (2018: 149.718 μονάδες, +7,7%).
Οι παραδόσεις οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce στην Ασία το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς αυξήθηκαν στις 453.355 μονάδες (2018: 423.890 μονάδες, + 7,0%). Η Κίνα συνέβαλε σημαντικά σε αυτό το αποτέλεσμα, με παραδόσεις και για τις τρεις μάρκες του Group αυξημένες κατά 16,8% – σύνολο 350.592 μονάδων (2018: 300.153 μονάδες).
Στην Αμερικανική ήπειρο, οι παραδόσεις μειώθηκαν ελαφρώς το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου, στις 222.272 μονάδες (2018: 226.061 μονάδες, -1,7%). Η τιμή αυτή για τις ΗΠΑ ήταν 174.779 μονάδες (2018: 176.570 μονάδες, -1.0%).
Υψηλότερα έσοδα και κέρδη από τον τομέα Μοτοσικλετών.
Η BMW Motorrad κατάφερε να αυξήσει τις παραδόσεις μοτοσικλετών και maxi-scooters το 2ο τρίμηνο στις 54.582 μονάδες (2018: 51.117 μονάδες, +6,8%), με αποτέλεσμα μία αντίστοιχη αύξηση των εσόδων στα 727 εκατ. ευρώ (2018: 658 εκατ. ευρώ, +10,5%). Το EBIT βελτιώθηκε επίσης στα 102 εκατ. ευρώ για το 2ο τρίμηνο (2018: 98 εκατ. ευρώ, +4,1%). Το περιθώριο EBIT 2ου τριμήνου στο τμήμα μοτοσικλετών ήταν 14,0% (2018: 14,9%).
Οι παραδόσεις εξαμήνου αυξήθηκαν στις 93.188 μονάδες (2018: 86.975 +7,1%). Τα έσοδα του τομέα ανήλθαν σε 1,31 δισ. ευρώ (2018: 1,18 δισ. ευρώ; +11,1%). Το EBITαυξήθηκε στα 191 εκατ. ευρώ (2018: 175 εκατ. ευρώ, +9,1%), με αποτέλεσμα ένα περιθώριο EBIT ύψους 14,5% (2018: 14,8%).
Επιτυχημένος και ο τομέας Οικονομικών Υπηρεσιών.
Το portfolio συμβάσεων που διαχειρίζεται το τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 1,7% φτάνοντας τις 5.806.248 συμβάσεις στο τέλος της περιόδου αναφοράς (31 Δεκεμβρίου 2018: 5.708.032 συμβάσεις). Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, 501.663 (2018: 480.303; +4,4%) νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης υπογράφηκαν με πελάτες λιανικής. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,8 στα 7,36 δισ. ευρώ (2018: 7,02 δισ. ευρώ), παράγοντας κέρδη προ φόρων 573 εκατ. ευρώ (2018: 603 εκατ. ευρώ, -5.0%).
Συνολικά, 971.287 νέες συμβάσεις υπογράφηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου (2018: 932.211, +4,2%). Τα έσοδα του τμήματος αυξήθηκαν σε 14,51 δισ. ευρώ (2018: 13,58 δισ. ευρώ, +6,8%). Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 1,20 δισ. ευρώ (2018: 1,15 δισ. ευρώ, +3,8%).
Ο όμιλος BMW επαναβεβαιώνει τους στόχους του για το τρέχον έτος.
Ο όμιλος BMW θέτει φιλόδοξους στόχους, σε μία εποχή πολιτικών και οικονομικών αναταραχών. Με μία σύγχρονη προϊοντική γκάμα, που ανανεώνεται περαιτέρω με νέα μοντέλα, το Group στοχεύει να παραμείνει στην κορυφή της πολυτελούς κατηγορίας. Υποστηριζόμενος από τις πολυάριθμες αλλαγές μοντέλων, οι ανοδικές τάσεις στις πωλήσεις αναμένεται να συνεχιστούν και το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.
Ο όμιλος BMW θα εξακολουθήσει να επενδύει σημαντικά ποσά σε νέες τεχνολογίες και στη μετακίνηση του μέλλοντος το 2019. Παράλληλα, οι δαπάνες αυξάνονται σε άλλους τομείς, όπως το σημαντικά υψηλότερο κόστος συμμόρφωσης με την αυστηρότερη νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων. Με αυτά τα δεδομένα, οι αυξανόμενες δαπάνες παραγωγής πιθανότατα θα μειώσουν τα κέρδη. Επιπλέον, δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι υψηλότερες τιμές πρώτων υλών αναμένεται να έχουν μέτριες έως υψηλές αρνητικές επιπτώσεις. Ταυτόχρονα, οι συνεχιζόμενες, διεθνείς εμπορικές διενέξεις παραμένουν πηγή αβεβαιότητας.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλους αυτούς τους παράγοντες, ο όμιλος BMW πιστεύει ότι μπορεί να πετύχει αύξηση όγκου πωλήσεων στον Αυτοκινητιστικό τομέα, όπου στοχεύει σε ελαφρά αύξηση των παραδόσεων το 2019. Σε ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον, Ο όμιλος BMW φιλοδοξεί σε περιθώριο EBIT εύρους 8 – 10%. Ωστόσο, η δυνατότητά του να επηρεάσει υποβόσκουσες συνθήκες είναι περιορισμένη. Χωρίς τις επιπτώσεις από την πρόβλεψη για τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες που ανέρχεται σε 1,4 δισεκ. ευρώ, το εύρος στόχου για το περιθώριο EBIT των 6 – 8% παραμένει αμετάβλητο. Ωστόσο, επειδή η πρόβλεψη έχει αρνητικές επιπτώσεις 1,5 ποσοστιαίων μονάδων στο περιθώριο EBIT, Ο όμιλος BMW φιλοδοξεί σε ένα περιθώριο μεταξύ 4,5 και 6,5% για τον Αυτοκινητιστικό τομέα το 2019.