Ο κλάδος του leasing απαντά στους ισχυρισμούς της T&E περί ακριβών μισθώσεων EV λόγω αρνητικών προβλέψεων των υπολειμματικών τους αξιών (RV).

Ο ευρωπαϊκός κλάδος leasing οχημάτων απέρριψε τους ισχυρισμούς νέας έκθεσης που τον κατηγορεί για επιβράδυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), λόγω πολύ ακριβών μισθώσεων. Η έκθεση της Transport & Environment (T&E), αναφέρει πως οι υπερβολικά επιφυλακτικές προβλέψεις υπολειμματικών αξιών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημαίνουν ότι το κόστος απόσβεσης μιας μίσθωσης είναι αδικαιολόγητα υψηλό, ανεβάζοντας τις τιμές των συμβολαίων και αποτρέποντας δυνητικούς πελάτες.

Η T&E αναφέρει στην ανάλυσή της πως η ποσοστιαία διαφορά μεταξύ των μισθώσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από τη διαφορά των τιμών νέων οχημάτων. Έτσι, ενώ οι νέες τιμές των BEV είναι συνήθως 30% πιο ακριβές από των αντίστοιχων ICE, «σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, οι εταιρείες leasing χρεώνουν τους καταναλωτές 57% περισσότερο για μίσθωση ενός BEV σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης», αναφέρει η έκθεση. «Αυτό το ασφάλιστρο είναι ακόμα υψηλότερο στη Γερμανία (69%) και στην Ισπανία (61%).

Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ότι ένα τριετές συμβόλαιο leasing για BEV κοστίζει κατά μέσο όρο 233 ευρώ το μήνα περισσότερο από των αντίστοιχων ICE, δηλαδή 8.370 ευρώ επιπλέον.

Οι εταιρείες leasing ηγούνται της ηλεκτροκίνησης

Οι εταιρείες leasing χρηματοδοτούν το 22% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και οι 10 κορυφαίες εταιρείες διαθέτουν στόλο 11,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Ως εκ τούτου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση και την διάθεση μεταχειρισμένων EV στην ευρύτερη αγορά.

Η T&E αποδέχεται ότι οι υψηλότερες τιμές, οι υψηλότεροι τόκοι και τα υψηλότερα ασφάλιστρα σημαίνουν ακριβότερες μισθώσεις BEV, ακόμα και αν κάποια από τα επιπλέον κόστη αντισταθμίζονται από χαμηλά ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και φθηνότερους λογαριασμούς υπηρεσιών και συντήρησης.

Ωστόσο, η κύρια διαφορά στο κόστος μίσθωσης των οχημάτων BEV και ICE οφείλεται στις προβλέψεις υπολειμματικών αξιών των EV από τις εταιρείες leasing.

«Επομένως, οι ακριβότερες μισθώσεις BEV υποδηλώνουν ότι οι εταιρείες leasing είναι απαισιόδοξες για τις αξίες μεταπώλησης των BEV και εφαρμόζουν χαμηλές υπολειμματικές αξίες στις συμφωνίες τους», αναφέρει η έκθεση, επικαλούμενη ανάλυση που δείχνει ότι οι αξίες μεταπώλησης BEV για αυτοκίνητα 36 μηνών είναι σήμερα ίδιες με των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και ελαφρώς χαμηλότερες στη Γαλλία και την Ισπανία.

Ο Stef Cornelis, διευθυντής ηλεκτρικών στόλων της T&E, ανέφερε: «Οι πελάτες υπερχρεώνονται από τις εταιρείες leasing εάν επιθυμούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας. Οι εταιρείες leasing είναι πολύ συντηρητικές στον καθορισμό των μηνιαίων τιμών τους, οι οποίες αντικατοπτρίζουν την προ πενταετίας κατάσταση … και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για ηλεκτροκίνηση». Αυτός ο συντηρητισμός, πρόσθεσε, βλάπτει τη μετάβαση στα BEV.

Η αντίδραση της Leaseurope

Ο ισχυρισμός απορρίφθηκε από τον Richard Knubben, Γενικό Διευθυντή της Leaseurope, ο οποίος είπε ότι πρέπει να δούμε την έκθεση της T&E στο πλαίσιο της ευρύτερης εκστρατείας να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκδώσει εντολή EV που θα εξαναγκάζει τους στόλους 25 ή περισσότερων οχημάτων να αντικαταστήσουν τα μισά βαν και επιβατικά αυτοκίνητα με οχήματα μηδενικών εκπομπών από το 2025 και το 100% έως το 2030.

«Οι εταιρείες leasing είναι οι μεγαλύτεροι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη», δήλωσε ο κ. Knubben. «περισσότερα από τα μισά νέα οχήματα που προμηθευόμαστε είναι ηλεκτρικά, επομένως κάθε ισχυρισμός ότι ο κλάδος δεν υποστηρίζει τα EV αποτελεί ανοησία».

Ωστόσο, η αγορά δεν μπορεί να προχωρήσει ταχύτερα από την διάθεση νέων οχημάτων ή την δημόσια υποδομή φόρτισης, η οποία εξελίσσεται με πολύ διαφορετικές ταχύτητες στην Ευρώπη, πρόσθεσε.

«Η T&E θέλει να προχωρήσουμε ταχύτερα από όσο επιτρέπει η πραγματικότητα», ανέφερε ο κ. Knubben.

Αμφισβήτησε επίσης την εντύπωση ότι η σημερινή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η έλλειψη αποθεμάτων που δημιουργεί υπέρογκες τιμές μεταπώλησης, παρέχουν κάποια ένδειξη των τιμών μεταχειρισμένων EV που θα επιτύχουν οι εταιρείες leasing σε τρία ή τέσσερα χρόνια.

Οι προβλέψεις υπολειμματικών αξιών πρέπει να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο των σημαντικών αυξήσεων των προμηθειών στις υπολειμματικές αξίες των EV. Τις απότομες διακυμάνσεις στις τιμές νέων ηλεκτρικών οχημάτων (όπως οι μεγάλες μειώσεις τιμών της Tesla τον περασμένο μήνα). Και τις μεγάλες διαφορές των εθνικών υποδομών φόρτισης. Χωρίς να υπάρχουν σοβαρά ιστορικά δεδομένα στα οποία να βασίζονται οι αποφάσεις τους.

Η αντίδραση της BVRLA

Ο Toby Poston, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της BVRLA, η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο leasing οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Οι κατηγορίες που διατυπώνονται από την T&E δείχνουν ελάχιστη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της αγοράς. Οι εταιρείες leasing οχημάτων ηγήθηκαν της κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην αγορά.

«Όπως ένα μικρό παιδί στα πρώτα του βήματα, η αγορά BEV εξακολουθεί να χρειάζεται υποστήριξη με τη μορφή φορολογικών κινήτρων, επιχορηγήσεων και εκστρατειών μάρκετινγκ, για να ενθαρρύνουν την μετάβαση στόλων και οδηγών.

«Αυτή η υποστήριξη εξαφανίζεται όταν πρόκειται να πωληθεί το ίδιο όχημα στην αγορά μεταχειρισμένων. Οι εταιρείες leasing που έχουν επενδύσει δισ. σε αδοκίμαστη τεχνολογία BEV, προχωρούν στα τυφλά».

Τόνισε την έντονη διαφορά των υπολειμματικών αξιών ηλεκτρικών οχημάτων του περασμένου καλοκαιριού, όταν η περιορισμένη προσφορά εξασφάλιζε ανοδικές τιμές μεταχειρισμένων, με τις σημερινές, μετά από πέντε διαδοχικούς μήνες πτώσης των τιμών.

«Παρ’ όλες τις συνθήκες αγοράς, τα μέλη της BVRLA συνεχίζουν να αγοράζουν μεγάλους αριθμούς νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Απορροφούν τους οικονομικούς κινδύνους της ταραγμένης αγοράς μεταχειρισμένων προς όφελος των πελατών τους… και δεν είναι δυνατόν  να αναμένεται από αυτούς να αναλάβουν ανυπόστατους κινδύνους σε μια προσπάθεια προσφοράς φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο κ. Poston.

Η Arval προωθεί τον εξηλεκτρισμό

Μέχρι το τέλος του 2022 η Arval είχε μισθώσει παγκοσμίως 300.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV και plug-in υβριδικά) του στόλου της των 1,6 εκατομμυρίων οχημάτων και μία στις τρεις νέες παραγγελίες της είναι ηλεκτροκίνητη, δήλωσε ο Bart Beckers, Εμπορικός Επικεφαλής της Arval και Αναπληρωτής CEO.

«Όσον αφορά στην υιοθέτηση EV, προηγούμεθα σημαντικά της αγοράς σε κάθε χώρα, εκτός της Νορβηγίας», ανέφερε. «Στην Arval, προτρέπουμε τους πελάτες μας να εξηλεκτριστούν και τους υπεύθυνους τιμολόγησης να αναλάβουν κινδύνους σχετικά με τις υπολειμματικές αξίες και το κόστος σέρβις και συντήρησης, ακόμα και σε μια εποχή που τα στατιστικά στοιχεία για όλα αυτά βρίσκονται στην αρχή».

Παρ’ όλα ταύτα, η Arval αύξησε τις φιλοδοξίες της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέτοντας στόχο την απόκτηση 700.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το τέλος του 2025.

«Αυτό δείχνει την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών μας και την επιθυμία μας να ενισχύσουμε την ενεργειακή μας μετάβαση», δήλωσε ο κ. Beckers. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντική και η Arval διευκολύνει την υιοθέτηση EV, προσφέροντας πλήρες πακέτο (συμβουλές, σημεία φόρτισης, συνεργασίες με παρόχους ενέργειας, αυτοκίνητα) προκειμένου να αρθούν πιθανά εμπόδια».

 

 

Προηγούμενο άρθροΚόμβοι φόρτισης/στάθμευσης EV από bp pulse και APCOA
Επόμενο άρθροΟ Sven Schuwirth ανέλαβε νέος COO της CUPRA