Ακριβώς 40 χρόνια αφότου λανσαρίστηκε το πρώτο pick-up ενός τόνου με πάνω από 4,7 εκατομμύρια  παγκόσμιες πωλήσεις αθροιστικά– από τις οποίες περίπου 416.000 εξακολουθούν να κυκλοφορούν στην Ευρώπη του 2019 [1] – η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) λανσάρισε το Νοέμβριο του 2018 την 6η γενιά του L200, το οποίο θα διατίθεται από τον Οκτώβριο στις ευρωπαϊκές αγορές.

Με επιτυχημένη εμπορική πορεία σε 150 χώρες, το L200 κατατάσσεται 2ο στο χάρτη παγκόσμιων πωλήσεων της MMC, μεταξύ Outlander και ASX, και διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο για την εταιρεία, ξεκινώντας από τη στρατηγική περιοχή ASEAN (± 30% της παγκόσμιας αγοράς pick-up – όλες οι μάρκες).

Συνδυάζοντας αξιοπιστία, αναβαθμισμένες ικανότητες on- & off-road (χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Super Select 4WD II, υποστηριζόμενο από νέα συστήματα “Off Road Mode” και “Hill Descent Control”) και στοιχεία άνεσης και εξοπλισμού επιβατικού αυτοκινήτου, η Νέα Γενιά L200 γίνεται ο απόλυτος εκφραστής της τετρακίνησης (4WD) της Mitsubishi Motors – σε εμφάνιση και περιεχόμενο – βαδίζοντας στα χνάρια του θρυλικού Pajero.

Το ‘σκληροτράχηλο και Ανθεκτικό’ New Gen L200 που κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη – στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της MMC εκτός Ιαπωνίας – για τις παγκόσμιες αγορές αναμένεται στις εκθέσεις των ευρωπαίων εμπόρων από τον Οκτώβριο του 2019.

Μηχανολογική αντοχή

“Στην Ινδονησία, το L200 έχει μερίδιο 60% στην αγορά pickup της εξορυκτικής βιομηχανίας. Απολύτως απαραίτητο σε ορυχεία και άλλα τραχιά περιβάλλοντα είναι η αντοχή του αμαξώματος και το δίκτυο υποστήριξης after-sales και εκεί έγκειται η δύναμη της Mitsubishi Motors”, δήλωσε ο Koichi Namaki Project Director, PD Office & LCV Business Leader, Τμήμα Προϊοντικής Στρατηγικής”.

Η Ινδονησία είναι μία από τις πολλές αγορές όπου το L200 πρέπει να αποδείξει την αξία του σε πολύ απαιτητικές συνθήκες οδήγησης και ελέγχου, με βαριά φορτία, υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες ή κακοτράχαλα εδάφη.

Στην άλλη πλευρά του πλανήτη, στη Χιλή, το L200 εκτός από το αγαπημένο, ακούραστο όχημα της εξορυκτικής βιομηχανίας αναδείχτηκε best-seller σε όλες τις κατηγορίες και εκδόσεις [2], για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Με αυτή την έννοια, ένας σταθερός διάλογος μεταξύ MMC και των παγκόσμιων πελατών της ήταν σημαντικός τα τελευταία σαράντα χρόνια για την περαιτέρω ανάπτυξη της συνολικής φιλοσοφίας του pick-up ενός τόνου της Mitsubishi Motors.

Ο κ. Namiki δήλωσε σχετικά: “Με τη Νέα Γενιά L200, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μία διαδικασία σχεδίασης και παραγωγής ενός οχήματος που να αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διαδικασία εξέλιξης διερευνούμε τις πραγματικές συνθήκες στις οποίες χρησιμοποιείται το όχημα και, επίσης, όταν μας ζητάνε βελτιώσεις, εξετάζουμε εξονυχιστικά αυτή την αγορά. Με αυτή την έννοια, η κάθε αγορά σε όλο τον κόσμο γίνεται καθημερινό πεδίο δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Με βάση τα αποτελέσματα, προτείνουμε μέτρα βελτίωσης του ίδιου του προϊόντος, όπως είναι φυσικό, και παράλληλα εξετάζουμε πολύ προσεκτικά τις μεθόδους δοκιμών μας.  Η συνεχής επανάληψη αυτής της διαδικασίας κρατά ζωντανή την 40χρονη κληρονομιά μας και μέσα στο σκληροτράχηλο χαρακτήρα αυτής της Νέας Γενιάς L200”.

Από μόνη της, η μηχανολογική βίβλος της Mitsubishi Motors, που ενημερώνεται συνεχώς από το 1978, έχει μετατραπεί σε μοναδικό προϊοντικό απόκτημα με πολλαπλά οφέλη για το New Gen L200, μεταξύ άλλων:

  • Νέα εξωτερική σχεδίαση – με την ονομασία “Rock Solid”
  • Βελτιωμένη αντιληπτή ποιότητα (μέσα κι έξω)
  • Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει νέο “Off Road Mode” και σύστημα “Hill Descent Control” *
  • Νέος κινητήρας 2.2 Diesel (προδιαγραφών Euro 6d temp) για την Ευρώπη
  • Νέο 6-τάχυτο A/T
  • Αναβάθμιση πλαισίου, φρένων και ανάρτησης
  • Βελτιωμένη οδηγική άνεση
  • Νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας [3]:
    • Σύστημα Ελέγχου Τυφλής Γωνίας (Blind Spot Warning) με λειτουργία Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Change Assist)
    • Σύστημα Προειδοποίησης Οπίσθιας Κίνησης (Rear Cross Traffic Alert)
    • Σύστημα Περιορισμού Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation)
    • Σύστημα Περιορισμού Πρόσκρουσης σε Στενούς Χώρους Στάθμευσης (Ultrasonic Misacceleration Mitigation System)
  • Νέα στοιχεία εσωτερικού (μεταξύ των οποίων νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα)
  • Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ

Η εξέλιξης αυτής της 6ης γενιάς ήταν αξιοσημείωτη προσπάθεια για την εταιρεία. Όχι μόνο επειδή το μοντέλο αντιπροσωπεύει το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων της Mitsubishi Motors, αλλά και λόγω του επιδραστικού ρόλου του στη μάρκα από το 1978, και της συμβολής του στη διάδοση του συστήματος τετρακίνησης: ας θυμηθούμε ότι το πρώτο σύστημα 4WD του Pajero το 1982 προερχόταν από αυτό που είχε τοποθετηθεί στο πρώτο pick-up ενός τόνου 1978 Mitsubishi.

Beyond tough

“Η ιστορία σχεδίασης του νέου L200 ξεκίνησε με μία έρευνα μεταξύ πελατών pick-up στην Ταϊλάνδη και σε όλο τον κόσμο – από επαγγελματίες μέχρι οικογένειες. Τους ρωτήσαμε τι ζητούσαν από ένα pick-up.  Η απάντησή τους ήταν: σκληροτράχηλο, ανθεκτικό, σταθερό και δυναμικό. Αυτό ήταν σαφής εντολή για εμάς που αποτυπώσαμε σε μία σχεδιαστική φιλοσοφία τη οποία ονομάσαμε “Rock Solid”, σύμφωνα με αυτό που πιστεύουμε ότι είναι η ουσία του DNA της Mitsubishi, στιβαρό και δυναμικό”, λέει ο Tsunehiro Kuminoto, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης.

Στην ιστορία 40 χρόνων των pick-up ενός τόνου της Mitsubishi, η σχεδίαση έπαιζε πάντα σημαντικό ρόλο για να προσελκύσει τους πελάτες στις εκθέσεις των εμπόρων σε όλο τον κόσμο. Αυτά, εκτός από ικανά, ήταν ταυτόχρονα ελκυστικά.

Κάθε μία από τις πρώτες τέσσερις γενιές βρίσκονταν στην αιχμή της εξέλιξης, κάθε μία με τα δικά της ιδιαίτερα και δημιουργικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, μέχρι την καμπίνα τύπου κάψουλας της 4ης γενιάς του 2005, για παράδειγμα.

Ωστόσο, σε αυτή τη ραγδαία μεταβαλλόμενη κατηγορία που κατακλύστηκε από ένα κύμα τολμηρών νέων παικτών, η απέριττη σχεδίαση του L200 δεν θεωρείτο πλέον αρκετή. Έτσι, η 5η γενιά L200 άρχισε να απομακρύνεται από τις προσδοκίες των πελατών σε όλο τον κόσμο: “σκληροτράχηλο, ανθεκτικό, σταθερό και δυναμικό” και να αναδεικνύει τα εγγενή πλεονεκτήματα και τις υψηλές 4WD ικανότητές του. Τώρα έρχεται η 6η γενιά “Rock Solid” με ριζική, νέα εμφάνιση…

Νέες μεταλλικές επιφάνειες

Τετραγωνισμένo μπροστά και με φαρδύτερους ώμους, το New Gen L200 θα είναι μία εντυπωσιακή παρουσία στις εκθέσεις των ευρωπαίων εμπόρων, σύμφωνα με όλες τις τελευταίες και προβλεπόμενες τάσεις της αγοράς σε αυτή την κατηγορία.

Κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό face-lift, διαθέτει νέα μεταλλικά πάνελ εμπρός και πίσω από την καμπίνα, διατηρώντας όμως τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Mitsubishi όπως η εκτεταμένη μεσαία γραμμή, η καμπύλη διαίρεση μεταξύ καμπίνας και καρότσας και οι έντονες οριζόντιες χαρακτηριστικές γραμμές, με τις τελευταίες να υπογραμμίζουν την ανάγλυφη στιβαρότητα και αντοχή ολόκληρου του αμαξώματος.

Αεροδυναμική

Πέρα από τη στιβαρή εμφάνιση όμως έγιναν πολλές προσπάθειες για να βελτιωθεί η αεροδυναμική του L200. Ενδεικτικά:

  • Προστέθηκε μία αεροτομή στην περιοχή μεταξύ καμπίνας και καρότσας για καλύτερη διαχείριση της ροής και του θορύβου του αέρα (Μοντέλα Club Cab).
  • Σχεδιάστηκαν νέοι εξωτερικοί καθρέπτες

Προηγμένη οπτική ταυτότητα “Dynamic Shield

Ωστόσο, το σημείο εκκίνησης αυτής της νέας δυναμικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, ο αποφασιστικός παράγοντας βρίσκεται στο εμπρός τμήμα όπου το New Gen L200 υιοθετεί την τελευταία εξέλιξη της οπτικής ταυτότητας “Dynamic Shield” της MMC.

Δεν πρόκειται για μία απλή σχεδίαση μάσκας καθώς καθορίζει όλη την τρισδιάστατη αισθητική του εμπρός τμήματος, από τη μάσκα μέχρι το καπό και τα φτερά για μία συνολική συνοχή σε εμφάνιση και αίσθηση.

Και ενώ εντάσσει το L200 στην ομάδα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Dynamic Shield” με οχήματα της MMC όπως τα ASX, Eclipse Cross και Outlander, αυτή η έντονη μεταβολή έμελλε να του χαρίσει ισχυρότερη εμφάνιση, βελτιώνοντας παράλληλα τη λειτουργικότητά του.

Νέα στοιχεία εμπρός σχεδίασης

  • Υψηλότερο (κατά 40 mm) καπό με υπερυψωμένο κεντρικό πάνελ ώστε να μοιάζει με οστρακοειδές.
  • Στενότερη και υψηλότερη μάσκα με δύο μπάρες (η πάνω εκτείνεται στο εσωτερικό της λεπτής μονάδας του προβολέα) δίνοντας μία εντύπωση πλάτους – αντίθετα με τις εσωτερικές, κεκλιμένες κάθετες μπάρες του προηγούμενου L.
  • Υψηλότερος, πιο τετραγωνισμένος, πιο ανοιχτός, κάτω αεραγωγός, πλαισιωμένος από την χρωμιωμένη Dynamic Shield σχήματος μπούμερανγκ.
  • Δευτερεύουσες μονάδες φώτων μετακινήθηκαν από το κέντρο του κάτω αεραγωγού σε μεγάλα, τετράγωνα κάθετα κελύφη (στις δύο πλευρές των μπούμεραγκ), τονίζοντας τη φαρδιά εμφάνιση των εμπρός φτερών, ενώ δένουν αρμονικά με τους ανάγλυφους θόλους των τροχών με τη ‘χυτή’ σχεδίαση.
  • Η νέα θέση των εμπρός φώτων ομίχλης βελτιώνει και την ορατότητα στις δύο πλευρές του οχήματος.
  • Οι λεπτομέρειες των μπεκ πλύσης των διπλών προβολέων προάγουν την αίσθηση της υψηλής ποιότητας κατασκευής.
  • Το μεγαλύτερο κάτω στοιχείο προφυλακτήρα εντυπωσιάζει αλλά προσφέρει παράλληλα μια γωνία προσέγγισης 30°.
  • Νέο σύστημα φώτων full LED (μεγάλη σκάλα, φώτα ημέρας (DRL) και θέσης)[3] – κάτι που υποδηλώνει τη διάσημη μηχανολογική ακρίβεια της Mitsubishi, όπως η ενσωμάτωση των DRL στη σχεδίαση της μάσκας ενισχύει την τολμηρή ταυτότητα της εμπρός μάσκας.

Η υψηλή θέση τους βοηθά επίσης κατά την οδήγηση σε πλημμυρισμένες περιοχές (όπου απαιτείται από το νόμο) ενώ παράλληλα προστατεύει τις μονάδες φώτων καλύτερα από ζημιές.

Νέα στοιχεία πίσω σχεδίασης

Η καρότσα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με μία πιο τετράγωνη, πιο συμπαγή εμφάνιση, ενώ η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας και αγκαλιάζει τα πίσω φτερά ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους, του βάθος και της σταθερότητας.

Η χαρακτηριστική σχεδίαση των πίσω φώτων και των φώτων στοπ LED [3] χαρίζει στο L200 πιο έντονη οπτική ταυτότητα και από πίσω,  βελτιώνοντας την ορατότητα.

Από κάτω, ο μεγαλύτερος και καλύτερα ενσωματωμένος πίσω προφυλακτήρας* παρέχει καλύτερη προστασία χωρίς να επηρεάζει τη γωνία διαφυγής (που παραμένει στις 22° όπως πριν).

Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φτερά τα οποία στο πίσω τμήμα καλύπτουν μέρος του κενού της προηγούμενης σχεδίασης, για μεγαλύτερη στιβαρότητα.

Ο συνδυασμός κομψότητας και στιβαρότητας συνεχίζεται και με την αισθητική των ζαντών αλουμινίου, που αποστασιοποιείται από την τρέχουσα σχεδίαση των δώδεκα λεπτών ακτίνων. Οι νέες ζάντες 18” με έξι φαρδιές διπλές ακτίνες [3].

Στυλ, λειτουργικότητα και επιδόσεις off-road συνυπάρχουν – γωνία ράμπας 24° και φαρδύτερα (για καλύτερη πρόσβαση) πλαϊνά σκαλοπάτια.

Στυλ & Πρακτικότητα

Ως τελική πινελιά, δημιουργήθηκαν επίσης τέσσερις νέες αποχρώσεις:

  • Graphite Gray
  • Passion Orange
  • Red Solid
  • White Diamond – παρόμοια τεχνολογία βαφής με της Red Diamond του Eclipse Cross, συνδυάζει τη λάμψη της πέρλας με μεταλλικό βάθος. Ανάλογα με τη γωνία πρόσπτωσης της δέσμης φωτός, δημιουργείται ένα οπτικό τρικ που μεταβάλλει την απόχρωση, αναδεικνύοντας την ανάγλυφη φόρμα του αμαξώματος του L

Τελευταίο αλλά σημαντικό, η 6η γενιά του L200 παραμένει στην κατηγορία “5 m” (5.225 mm για το Double Cab – χωρίς πίσω προφυλακτήρα έναντι 5.205 mm για το απερχόμενο μοντέλο), κάτι που βοηθά στους ελιγμούς και τη διαδικασία στάθμευσης (εξακολουθώντας να έχει το μικρότερο κύκλο στροφής στην κατηγορία with– 5,9 m) όπως και βάρος (1.895 – 2.035 kg).

Το τελευταίο αποτελεί βασικό παράγοντα στην οικονομική κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ όλα αυτά μεταφράζονται σε χαμηλό λειτουργικό κόστος για τους επαγγελματίες χρήστες.

Ωστόσο, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί της MMC τα κατάφεραν θαυμάσια με το μήκος της καρότσας (1.520 mm – ίδιο με πριν) που ισοδυναμεί με το 29% του συνολικού μήκους, με το πρόσθετο πλεονέκτημα του μικρότερου κύκλου στροφής στην κατηγορία (5,9 m).

Φτιαγμένο για σκληρή οδήγηση

“Οι off-road επιδόσεις είναι ένα από τα ατού της Mitsubishi Motors και το New Gen L200 κάνει ένα επαναστατικό άλμα προόδου καθώς προσφέρεται με ένα νέο Off-Road Mode και με Hill Descent Control. Έχουμε πελάτες οι οποίοι οδηγούν το TRITON/L200 εκτός δρόμου στον ελεύθερο χρόνο τους και επαγγελματίες οι οποίοι διανύουν αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα σε σκληρές off-road συνθήκες κατά τη διάρκεια της καθημερινών δραστηριοτήτων τους.  Οι εκτός δρόμου επιδόσεις του νέου L200 αποδεικνύουν ότι είναι ένας αξιόπιστος ‘φίλος’, ικανός να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτών των ρόλων”, λέει ο Yoshiki Masuda, Chief Product Specialist, Τμήμα Προϊοντικής Στρατηγικής.

Τώρα, κατάλληλα εξοπλισμένο και με μία εμφάνιση που προδίδει τι μπορεί να κάνει σε πραγματικές συνθήκες, το New Gen L200 μπορεί να προάγει στο επόμενο επίπεδο τις δυναμικές ικανότητες του pick-up ενός τόνου.

Σύστημα 4-Wheel Drive

Ως προάγγελος της σύγχρονης εποχής της τετρακίνησης (4WD) της Mitsubishi Motors στις αρχές της δεκαετίας του ’80, το L200 έχει διατηρήσει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού επί πέντε συνεχόμενες γενιές, κυρίως με την εισαγωγή του πρώτου συστήματος τετρακίνησης Super Select 1991 – του μοναδικού της αγοράς που προσφέρει μόνιμη τετρακίνηση στο δρόμο ΚΑΙ μόνιμη τετρακίνηση εκτός δρόμου με διάταξη υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (μειωτήρας) που επιτρέπει την ύπαρξη κοντών σχέσεων στην ίδια μονάδα.

Έχοντας εξελιχθεί αρχικά για το Pajero/Montero/Shogun, το σύστημα Super Select της MMC [3] (που τώρα ονομάζεται “Super Select 4WD-II”) επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση του κιβωτίου τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 km/h (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.

Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως το L200, το Super Select 4WD-II χαρίζει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Διαθέτει κεντρικό μπλοκέ διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H mode για ανώτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία οδικών επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένους δρόμους μέχρι ολισθηρά μονοπάτια.

Αντίθετα με αρκετούς ανταγωνιστές, το Super Select 4WD-II φέρει επίσης κοντές σχέσεις (“4LLc”) για ακραίες off-road συνθήκες (όπου επιτρέπεται από το νόμο) όπου συνήθως τα ηλεκτρονικά συστήματα φτάνουν στα όριά τους.

Προαιρετικά υβριδικό (Ελικοειδή γρανάζια + Συνεκτικός συμπλέκτης) διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ή ένα μπλοκέ κεντρικό διαφορετικό διατίθενται για μέγιστη ελκτική πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη.

Το standard πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος θα αυξήσει τις συνολικές off-road επιδόσεις του οχήματος

Προσφέρεται αναβαθμισμένο σύστημα Easy Select part-time 4WD [3].

Με την 6η γενιά, το L200 φέρνει δύο νέα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας που θα βελτιώσουν τις off-road δυνατότητές του:

Νέο Off Road Mode [3]

Λειτουργεί με ένα μπουτόν δίπλα στον επιλογέα της τετρακίνησης και διατίθεται με M/T και A/T (4WD μοντέλα). Εξάλλου, το νέο Off-road Mode προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης GRAVEL, MUD/SNOW, SAND και ROCK (μόνο σε 4LLc) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένο έλεγχο ισχύος, αυτόματου κιβωτίου και πέδησης μέσω των Active Stability Control και Traction Control, το σύστημα ρυθμίζει το ποσοστό ολίσθησης του τροχού για μεγιστοποίηση των επιδόσεων παντός εδάφους και εκκίνησης σε δύσκολες συνθήκες:

  • Χαλίκι

Συνδυάζει βέλτιστη επιτάχυνση και σταθερότητα σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, όπου χαλίκια ή χώμα μπορεί να προκαλέσουν ολίσθηση του τροχού.

  • Λάσπη / Χιόνι

Ρυθμίζει την ολίσθηση του τροχού για να μην κολλήσει και για να διατηρείται η κατευθυντική ευστάθεια κατά την εκκίνηση.

Όταν το όχημα κινείται σταθερά το σύστημα επιτρέπει λίγη ολίσθηση και μειώνει το βαθμό ελκτικής πρόσφυσης για να περιορίζεται η όποια αίσθηση κολλήματος. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα κολλάει στη λάσπη ή το χιόνι αυξάνει την κινητήρια ισχύ.

  • Άμμος

Σε αυτό το πρόγραμμα, όταν το όχημα ξεκινά, το σύστημα μειώνει την ολίσθηση του τροχού για να μην κολλήσει και, βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση. Όταν το όχημα κινείται σταθερά, το σύστημα επιτρέπει μερική ολίσθηση και μειώνει την επέμβαση των συστημάτων Active Stability Control και Traction Control για να μην δημιουργείται η αίσθηση κολλήματος.

Σε μοντέλα A/T, το κιβώτιο προσαρμόζεται στο SAND mode και διατηρεί την υψηλή ροπή μετάδοσης επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση.

  • Βράχος

Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι οι διαγώνια αντίθετοι τροχοί δεν έχουν επαρκή επαφή με το έδαφος, ή για να βελτιώσει την ελκτική πρόσφυση και τη σταθερότητα σε μία ανηφόρα, τότε περιορίζει την όποια απώλεια μετάδοσης μειώνοντας την ολίσθηση των τροχών, λειτουργώντας ως μπλοκέ διαφορικό.

Σε μοντέλα A/T, το κιβώτιο προσαρμόζεται στο ROCK mode και διατηρεί την υψηλή ροπή μετάδοσης επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση.

Επιπλέον:

  • Το GRAVEL mode (για χαλίκι) είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση
  • Κάθε mode αντιστοιχεί σε ανάλογες επιλογές τετρακίνησης του Super Select 4WD-II
  • Η πλήρης εμπλοκή του πίσω διαφορικού έχει προτεραιότητα έναντι των Off Road Modes.
  • Τα Modes δεν είναι πλέον διαθέσιμα με πλήρη εμπλοκή του πίσω διαφορικού.
  • Σύστημα Ελέγχου Καθόδου (HDC)*

Το HDC (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου) που επίσης λειτουργεί με ένα διακόπτη δίπλα στον επιλογέα HDC και διατίθεται με μοντέλα M/T και A/T (4WD μοντέλα), διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, σε μία κατηφορική διαδρομή όταν το φρένο του κινητήρα από μόνο του δεν είναι αρκετό.

Το σύστημα μπορεί να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή στα 2 – 20 km/h (3 – 20 km/h για τα μοντέλα M/T) κατά την οδήγηση σε μία κατηφόρα. Η επιθυμητή ταχύτητα αποφασίζεται από τον οδηγό και ελέγχεται από την υδραυλική μονάδα ελέγχου των Active Stability Control και Traction Control εφαρμόζοντας την κατάλληλη πίεση πέδησης.

Επιπλέον:

  • Στα οχήματα A/T μπορεί να επιλέγεται οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης (Drive Mode) ενώ για τα μοντέλα M/T, πρέπει να επιλέγεται 4LLc
  • Όταν το αυτόματο φρενάρισμα του HDC είναι ενεργό, θα ανάβουν τα φώτα φρένων.
  • Εάν χρειαστεί, με ενεργό το Hill Descent Control η ταχύτητα μπορεί να αυξηθεί πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού. Σε αυτή την περίπτωση, με πίεση του γκαζιού, η πίεση φρένου σταδιακά μειώνεται ώστε η ταχύτητα του οχήματος να αυξηθεί. Η νέα επιθυμητή ταχύτητα HDC ορίζεται με το άφημα του πεντάλ του γκαζιού.

Αναβαθμισμένο πλαίσιο

Εκτός από τα νέα Off Road Modes και το σύστημα Hill Descent Control, η 6η γενιά L200 είναι βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη σε πολυάριθμους τομείς, ώστε να προσφέρει ένα υψηλότερο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, οδηγικής άνεσης και αντοχής:

  • Ισχυρότερο πλαίσιο

Για τη διαχείριση των κακοτράχαλων συνθηκών στις οποίες πρέπει να λειτουργούν τα pick-up trucks, έχει γίνει εκτενής χρήση πάνελ υψηλής αντοχής στην καμπίνα και την καρότσα του L200 επί πολλά χρόνια, για μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας.

Για τη Νέα Γενιά L200, η συνολική αντοχή και ακαμψία έχουν αυξηθεί με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας.

Όπως και πριν, η στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μαζί με την υψηλότερη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, καταστέλλει τους θορύβους και αυξάνει την άνεση της καμπίνας.

Επίσης, για να διασφαλιστεί ότι το New Gen L200 θα αντέξει τις σκληρές συνθήκες χρήσης που θα αντιμετωπίσει διαφορετικές περιοχές και συνθήκες σε όλο τον κόσμο, η φθορά στο χρόνο έχει μειωθεί περαιτέρω με τη χρήση αντιδιαβρωτικού ατσαλιού στην καμπίνα και την καρότσα φόρτωσης και με την αποτελεσματική χρήση στεγανοποιητικών υλικών.

  • Επαναρυθμισμένη ανάρτηση

Διατηρώντας τη διάταξη της προηγούμενης 5ης γενιάς (ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω) για να επιτυγχάνει τον κατάλληλο συνδυασμό άνεσης και υψηλού φορτίου καρότσας σε πραγματικές συνθήκες, η νέα 6η γενιά L200 προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις χάρη στα εξής:

@ εμπρός: αυξημένη σκληρότητα ελατηρίων + αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ

@ πίσω: αυξημένη σκληρότητα + μεγαλύτερος αριθμός φύλλων (από 5 σε 6) + βελτιστοποιημένη απόσβεση αμορτισέρ

  • Ισχυρότερα φρένα:

Σε μοντέλα με ζάντες 18”οι εμπρός δίσκοι έχουν αυξηθεί από 294 mm σε 320 mm και εφοδιάζονται με διπίστονες δαγκάνες (2 x 45 mm αντί του προηγούμενου συστήματος 1 Χ 60 mm).

Το υλικό που χρησιμοποιείται για τα τακάκια των φρένων είναι επίσης υψηλότερης απόδοσης.

  • Νέος κινητήρας 2.2 Diesel (οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών)

Εξέλιξη του πλήρως αλουμινένιου, 16βάλβιδου, τετρακύλινδρου κινητήρα common rail, άμεσου ψεκασμού με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της οικογένειας Diesel “4N1” της MMC. Στη νέα έκδοση που προορίζεται για το L200, έχει μειωθεί εκτενώς η τριβή μεταξύ κινούμενων εξαρτημάτων και έχει βελτιωθεί σημαντικά η απόκριση του συστήματος ψεκασμού.

Όλα αυτά τα μέτρα μείωσαν την κατανάλωση, και περιόρισαν τις εκπομπές ρύπων και τους μηχανικούς θορύβους.

Επιπλέον, η μείωση βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών.

Αυτή η μείωση βάρους που ήταν απαραίτητη για συμμόρφωση τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. στο πλαίσιο του WLTP, επιτρέπει στο L200 να πληροί τις απαιτήσεις Euro 6d.

Ειδικότερα, ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό ουρίας AdBlue τοποθετείται τώρα για μείωση των εκπομπών NOx.

Το AdBlue είναι καταχωρημένο εμπορικό σήμα του Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)

Στην πραγματικότητα, αυτή η μικρότερη, ελαφρύτερη μονάδα προσφέρει επιδόσεις παρόμοιες με της προηγούμενης μονάδας “Normal Power” 2.5, αλλά συμμορφώνεται με το πολύ πιο απαιτητικό πρωτόκολλο WLTP, απολαμβάνοντας τα οφέλη χαμηλού βάρους του L200 έναντι του ανταγωνισμού:

  MY19 HP MY19 NP MY20
Μέγιστη Ισχύς 133 kW @ 3,500 rpm 113 kW @ 3,500 rpm 110 kW @ 3,500 rpm
Μέγιστη Ροπή 430 @ 2,500 rpm 380 Nm @ 1,500 rpm 400 Nm @ 2,000 rpm

 

Νέο 6 τάχυτο κιβώτιο A/T

Σε αρμονία με τον κινητήρα 4N14 2.2 Diesel, οι μηχανικοί της MMC αντικατέστησαν το προηγούμενο 5 τάχυτο κιβώτιο A/T (προερχόμενο από το Pajero) με ένα υψηλότερων επιδόσεων, χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, 6 τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Πιο αθόρυβο στις υψηλές ταχύτητες, το οποίο πετυχαίνει βελτιώσεις στην απόδοση και την εξοικονόμηση βάρους με τη χρήση μιας ηλεκτρομαγνητικής  αντλίας λαδιού με απλούστερο μηχανισμό για τη λειτουργία του συστήματος Auto Stop & Go (AS&G).

Σκληροτράχηλο αλλά Άνετο

Όπως σχολίασε ο Επικεφαλής Σχεδίασης της MMC, Tsunehiro Kunimoto: “Η σχεδίαση εσωτερικού έχει εξελιχθεί με έμφαση στη στιβαρότητα και τη λειτουργικότητα”.

Για ένα όχημα το οποίο χρησιμοποιείται καθημερινά σε απαιτητικές (και πολύ συχνά ακραίες συνθήκες στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη), η προστασία μιας άρτια σχεδιασμένης καμπίνας είναι παράγοντας πρωταρχικής σημασίας.

Βασισμένη στα προσόντα του προηγούμενου μοντέλου, η 6η γενιά του L200 βελτιώθηκε σε αρκετούς βασικούς τομείς. Όπως δήλωσε ο κ. Kunimoto, “το τολμηρό πλαίσιο του κεντρικού πάνελ και των αεραγωγών, και το μεταλλικό, τετράγωνο ένθετο του επιλογέα καθιστούν το δυναμικό cockpit ακόμα πιο μοντέρνο και στιβαρό”.

Και πρόσθεσε: “Στις μαλακές προστατευτικές επενδύσεις και τις ραφές της κονσόλας του πατώματος, στα υποβραχιόνια και το χειρόφρενο, μπορείς να νιώσεις την άνεση και την προσοχή στη λεπτομέρεια της Mitsubishi”. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Έξυπνη σχεδίαση κεντρικής κονσόλας με πλήρη ενσωμάτωση των κάθετων και οριζόντιων στοιχείων για αίσθηση στιβαρότητας.
  • Καλύτερη ενσωμάτωση του επιλογέα ταχυτήτων.
  • Χρωματικά αντίθετες μαλακές επενδύσεις στα προστατευτικά γονάτων στην κεντρική κονσόλα, το εμπρός υποβραχιόνιο, τα ένθετα στις επενδύσεις θυρών και στην επένδυση του χειρόφρενου.
  • Βελτιωμένη αποθηκευτική ικανότητα για μικρότερα αντικείμενα όπως εμπρός & πίσω υποδοχές για κινητά τηλέφωνα (καθώς και νέες θύρες USB εμπρός & πίσω)
  • Πιο προηγμένη σχεδίαση για τα νέα, πιο ευδιάκριτα όργανα, με πιο περίτεχνα γραφικά, κεντρική οθόνη LCD

Σκληροτράχηλο μεν ασφαλέστερο δε

Ασφαλέστερο σε συνθήκες off-road χάρη στα νέα Hill Descent Control και Off-Road Modes, η νέα γενιά L200 αποδεικνύεται ασφαλέστερη και στο δρόμο, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Εδώ, η ασφάλεια ξεκινά με την καλύτερη ορατότητα που προσφέρει η νέα σχεδίαση του εμπρός τμήματος με το υψηλότερο καπό (για να υπολογίζονται καλύτερα τα εξωτερικά όρια του οχήματος) και οι κάτω καθαριστήρες (για απρόσκοπτη εμπρόσθια ορατότητα).

Παρόλα αυτά, η νέα σχεδίαση δεν επηρεάζει την ασφάλεια των πεζών.

Επιπλέον, η 6η γενιά L200 λανσάρει αρκετά, νέα βασικά χαρακτηριστικά ασφάλειας, πολλά από τα οποία παραμένουν μοναδικά στην κατηγορία μοντέλου και κατηγορία τιμής:

  • Λειτουργία πολλαπλών προβολών με πανοραμική εικόνα 360⁰ [3]:
    • Το στοιχείο αυτό χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες τοποθετημένες μπροστά και πίσω και στους εξωτερικούς καθρέπτες για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα και προβάλλει μία πανοραμική εικόνα για τυχόν εμπόδια στην οθόνη. Ειδικότερα, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις τυφλές γωνίες μπροστά, πίσω και στις δύο εμπρός πλευρές. Όταν ο οδηγός επιλέγει όπισθεν, το μόνιτορ υπερθέτει γραμμές καθοδήγησης στην εικόνα για πρόσθετη υποστήριξη ελιγμών.
  • Forward Collision Mitigation (FCM)*:
    • Το FCM χρησιμοποιεί κάμερα και συστήματα ραντάρ μέσω λέιζερ για την ανίχνευση ενός οχήματος ή ενός πεζού μπροστά υποστηρίζοντας την ασφαλέστερη οδήγηση. Όταν το σύστημα διαπιστώσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, εκδίδει έναν ηχητικό συναγερμό και ενεργοποιεί τη λειτουργία πέδησης του FCM για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή περιορισμό των επιπτώσεών της.
  • Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning) με λειτουργία Lane Change Assist function (BSW με LCA) [3]:
    • Το BSW με LCA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω  ή βρίσκονται σε τυφλή γωνία για τον οδηγό. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ένα όχημα, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία του αναβοσβήνοντας ένα σήμα στον εξωτερικό καθρέπτη. Εάν ο οδηγός δείξει πρόθεση να κινηθεί προς τη λωρίδα  ενός άλλου οχήματος, το σύστημα τον ενημερώνει για την κατάσταση, με το φλας του εξωτερικού καθρέπτη και ένα ηχητικό σήμα.
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA) [3]:
    • Το RCTA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω ή στο τυφλό σημείο για τον οδηγό. Κατά την έξοδο με όπισθεν από ένα γκαράζ, ή κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχήματος που πλησιάζει από πίσω, ενεργοποιώντας το φλας του εξωτερικού καθρέπτη, εκπέμποντας ένα ηχητικό σήμα και αναβοσβήνοντας ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων.
  • Ultrasonic Misacceleration mitigation System (UMS)*:
    • Το UMS στόχο έχει τον περιορισμό των ζημιών σε μία σύγκρουση επιβραδύνοντας κατά την εκκίνηση ή την οπισθοπορεία. Με τη βοήθεια αισθητήρων υπερήχων τοποθετημένων στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, όταν το σύστημα ανιχνεύει ένα εμπόδιο προς τη κατεύθυνση κίνησης, ενεργοποιεί έναν συναγερμό και μειώνει την κινητήρια ισχύ εάν ο οδηγός κατά λάθος πατήσει πολύ γρήγορα ή απότομα το γκάζι. Το UMS λειτουργεί σε εμβέλεια 4 μέτρων μπροστά & πίσω από το όχημα.

Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας προσφέρονται επιπλέον των όσων ήδη διέθεταν τα προηγούμενα μοντέλα L200 ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπως:

  • Brake override system
  • Brake Assist
  • Λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS)
  • Σύστημα Lane Departure Warning (LDW)
  • Active Stability & Traction Control (ASTC)
  • Hill Start Assist (HAS)
  • Trailer Stability Assist (TSA)

[1] Στοιχεία MME μέχρι Ιούνιο 2019

[2] πηγή: Mitsubishi Motors Chile

[3] διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο

 

Προηγούμενο άρθροΈνα Volkswagen e-Golf στο νέο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΘανατηφόρο ατύχημα σε εργοστάσιο της FCA στην Ιταλία