Η Toyota και η Subaru συμφώνησαν σε μια νέα επιχειρηματική και κεφαλαιουχική συμμαχία με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση της μακροπρόθεσμης εταιρικής τους σχέσης.
Στην πρώτη συμφωνία τους το 2005, η συνεργασία μεταξύ της Toyota και της Subaru περιελάμβανε την παραγωγή από τη Subaru των οχημάτων της Toyota και την διανομή από την Toyota των οχημάτων της Subaru, καθώς και την κοινή ανάπτυξη των Toyota 86 και Subaru BRZ μοντέλων σπορ αυτοκινήτων.
Επίσης, τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους συμφώνησαν να αναπτύξουν από κοινού μια πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEVs) και ένα μοντέλο BEV. Και τα δύο θα χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες AWD της Subaru και ηλεκτροκίνησης οχημάτων της Toyota.
Τώρα ενισχύοντας τους δεσμούς τους και ευθυγραμμίζοντας τις ικανότητές τους, η Toyota και η Subaru στοχεύουν να ασχοληθούν με την οδηγική απόλαυση στην εποχή των CASE (Συνδεδεμένα – Αυτόνομα – Διαμοιράσιμα – Ηλεκτρικά) και να κάνουν ολοένα και καλύτερα αυτοκίνητα πέραν όσωνκάνουν μέχρι στιγμής. Επιπλέον, συμφώνησαν ότι η Toyota θα αυξήσει το μετοχικό της κεφάλαιο στη Subaru (συνολικά 20%) και ότι η Subaru θα αποκτήσει μετοχές στην Toyota.
H νέα συμφωνία
- Επιδίωξη κατασκευής ολοένα και καλύτερων αυτοκίνητων από την Toyota και τη Subaru
- Ο συνδυασμός των δυνατοτήτων των δύο εταιρειών να αναπτύξουν από κοινού 4κίνητα μοντέλα που προσφέρουν την απόλυτη αίσθηση στην 4τροχη οδήγηση
- Ανάπτυξη από κοινού της επόμενης γενιάς Toyota 86 και Subaru BRZ.
- Επέκταση του πεδίου της συνεργασίας για να ξεπεραστεί αυτή η πρωτοφανής περίοδος ακραίων αλλαγών
- Σε συνέχεια του Crosstrek Hybrid, θα επεκταθεί η χρήση του Toyota Hybrid System σε άλλα μοντέλα της Subaru
- Συνεργασία στον τομέα των συνδεδεμένων οχημάτων και στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης
Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε: “Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου πρωτοφανών αλλαγών, ακόμα και αν και η CASE αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα, η οδηγική απόλαυση θα παραμείνει εγγενές μέρος των αυτοκινήτων και αυτό θα πρέπει να συνεχίσουμε να το διατηρούμε. Εγώ ο ίδιος συμμετέχω σε ράλλυ και, μέσα από την εμπειρία μου και τις σκληρές δοκιμές με ένα Impreza, ένοιωσα στις φλέβες μου το θαύμα τις τεχνολογίας AWD της Subaru. Παράλληλα, εμείς στην Toyota συμμετέχουμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, στην προσπάθειά μας να βελτιώνουμε συνεχώς την 4κίνητη τεχνολογία μας. Οι δύο εταιρείες μας, οι οποίες από καιρό επιδιώκουν την απόλαυση στην οδήγηση, θέλουν τώρα να επιδιώξουν την κατασκευή ολοένα και καλύτερων αυτοκίνητων, κατάλληλων για την εποχή CASE, συνενώνοντας τις δυνάμεις μας και εμβαθύνοντας περαιτέρω τη σχέση μας”.
Ο Πρόεδρος της Subaru, Tomomi Nakamura, δήλωσε: “Μεταξύ της εταιρείας μας και της Toyota υφίσταται μια συμμαχία που έχει ήδη μια ιστορία δεκατεσσάρων ετών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εμβαθύναμε τους δεσμούς μας σε διάφορους τομείς, όπως η ανάπτυξη προϊόντων, η παραγωγή και οι πωλήσεις. Προωθώντας περαιτέρω τις σχέσεις μας και τελειοποιώντας αμοιβαία τις τεχνολογίες μας, θα ενισχύσουμε την ικανότητα ανταπόκρισής μας στην CASE και σε άλλες ανάγκες και θα επιταχύνουμε τις κοινές φιλοδοξίες μας για την κατασκευή ολοένα καλύτερων αυτοκινήτων. Αυτό το νέο βήμα στη συμμαχία μας θα ενισχύσει την ‘απόλαυση και την ανεμελιά’ που η Subaru δεσμεύεται να προσφέρει και είμαι βέβαιος πως οι πελάτες μας θα αγαπήσουν αυτό που προσφέρουμε μέσω αυτών των προσπαθειών”.
Η Toyota, προέβη πριν από ένα περίπου μήνα σε συμφωνία ανταλλαγής μετοχών και συνεργασία με τη Suzuki, ενώ στην σφαίρα επιρροής της βρίσκονται ακόμα οι εταιρείες Daihatsu, Hino, Mazda και Yamaha.