Μετά από 14 χρόνια απουσίας, η θρυλική μάρκα MG επιστρέφει στην Ευρώπη. Όχι με νέες παραλλαγές του θρυλικού TF roadster ή επανανασχεδιασμένων σπορ Rover, αλλά ως μία πλήρως ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία – κινεζικής κατασκευής. Όπως το θέτει το σύνθημα της εταιρείας: “Ένας θρύλος ξαναγεννιέται”.

Η MG δεν έπαψε ποτέ να υπάρχει: αφού διέκοψε τις δραστηριότητές της το 2005, έζησε στην Κίνα κάτω από τα φτερά της πανίσχυρης SAIC. Τώρα ήλθε η ώρα να επιστρέψει στην πατρίδα της – ως μάρκα που κατασκευάζει ηλεκτρικά crossovers, ξεκινώντας με το MG ZS EV. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο από την 1η Οκτωβρίου στις δύο χώρες της Ευρώπης που κυριαρχούν στην ηλεκτροκίνηση, δηλαδή τη Νορβηγία και την Ολλανδία. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 το MG ZS EV θα εισέλθει στη σουηδική, δανική, γαλλική, γερμανική και βελγική αγορά. Το Fleet Europe φρόντισε να το δοκιμάσει.

Ας ξεκινήσουμε με τη σημαντικότερη ερώτηση: Τι εμβέλεια διαθέτει; Το ZS EV προσφέρει 263 χιλιόμετρα με τη μπαταρία 44,5 kWh αν βασιστούμε στο WLTP. Αυτό το φέρνει κοντά στον κύριο ανταγωνιστή του, το βασικό Hyundai Kona EV 39kWh, το οποίο φαίνεται λίγο πιο αποτελεσματικό γιατί δίνει 289 χλμ με μία μόνο φόρτιση.

Κατ΄αρχάς, προσφέρει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Σε σύγκριση με τον κορεατικό ανταγωνιστικό του κοστίζει περίπου 4.000 ευρώ φθηνότερα. Δεύτερον, προσφέρεται με πλούσιες στάνταρ προδιαγραφές. Τρίτον, είναι άμεσα διαθέσιμο – κάτι που δεν μπορεί να λεχθεί για τα περισσότερα άλλα ηλεκτρικά crossover. Πράγματι, το MG παρουσιάζει τρία πλεονεκτήματα: προσιτό, διαθέσιμο και πλήρως εξοπλισμένο.

Τρία πλεονεκτήματα που ταιριάζουν με την σοβαρότητα και την ευθεία προσέγγιση της μάρκας που ανήκει στον κινέζικο γίγαντα SAIC – που πώλησε 7 εκατομμύρια οχήματα το περασμένο έτος, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 στο εξωτερικό – και συγκέντρωσε τον ευρωπαϊκό Τύπο την περασμένη εβδομάδα σε μια εκδήλωση παρουσίασης στον χώρο C-Mine, στο Genk του Βελγίου. Έναν χώρο που κάποτε ήταν ανθρακωρυχείο και μετατράπηκε σε πολιτιστικό. Η αναγέννηση ενός θρύλου, κατά κάποιον τρόπο.

“Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων λανσάρουν EV, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς”, λέει ο Frank Meijer, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της MG Europe, “μόνο μια χούφτα επικεντρώνονται πραγματικά στα EV, ενώ οι υπόλοιποι εξακολουθούν να ζουν στον παλιό κόσμο και απλά παίζουν λίγο με τα EV. Εμείς όχι. Δεν δίνουμε υποσχέσεις, συνειδητοποιούμε την πρακτικότητα των EV”.

Χάρη στην κινεζική διασύνδεση και το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία SAIC διαθέτει επαρκή δυναμικότητα παραγωγής και ανεφοδιασμό μπαταριών (μέσω της κοινοπραξίας της με την CATL), η MG λέει πως μπορεί να παραδώσει το αυτοκίνητο από την παραγγελία του μέσα σε λίγες εβδομάδες. Πολύ σημαντικό επιχείρημα έναντι πιθανών ανταγωνιστών όπως το Hyundai Kona και το Volkswagen ID3. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν αρκετές χιλιάδες μονάδες ήδη καθ’ οδόν προς την Ολλανδία.

Υπάρχουν δύο επίπεδα εξοπλισμού: η βασική έκδοση Comfort τιμάται κάτω από 25.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και η έκδοση Luxury είναι περίπου 1.700 ευρώ ακριβότερη. Η τελευταία διατίθεται με δερμάτινα θερμαινόμενα εμπρόσθια καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, πανοραμική ηλιοροφή, μεγαλύτερους τροχούς, υποβοήθηση σε ανηφόρα, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο τυφλών σημείων, ενισχυμένη συνδεσιμότητα ψυχαγωγίας με πρόσβαση στα Apple Carplay και Android Auto και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδίου. Αυτό αποτελεί μια εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.

Ίσως αυτό να αρκεί για να προσελκύσει τον ευρωπαίο ιδιώτη πελάτη. Αλλά τι γίνεται με τον επιλεκτικό χρήστη και τον διαχειριστή στόλου; Ειλικρινά, είμαστε λίγο σκεπτικοί στην αρχή. Ορισμένα προϊόντα της Κίνας δημιούργησαν ανησυχίες σχετικά με τη διάρκεια και την ποιότητα. Όσον αφορά στην τελευταία παρατήρηση, θα αξιολογούσαμε το ZS EV ως έναν καθησυχαστικό μέσο όρο. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά φαίνονται στιβαρά και τα χειριστήρια φαίνονται σταθερά. Τα καθίσματα παρέχουν καλή στήριξη και υπάρχει πλούσιος χώρος επιβατών. Αυτό που δεν διαθέτει το ταμπλό σε πρωτοτυπία, το διαθέτει σε φιλικότητα προς τον χρήστη. Ο χώρος αποσκευών είναι 448 λίτρα, 116 λίτρα περισσότερα από το Kona Electric.

Στο δρόμο, το ZS EV κάνει ό,τι πρέπει και κάτι παραπάνω, αλλά χωρίς την επιτάχυνση που περιμένετε από ένα EV. Μέχρι τα 120 χλμ. / ώρα είναι αρκετά αθόρυβο. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις οδήγησης στις προτιμήσεις σας: οικολογική, κανονική και σπορ, σε συνδυασμό με τρία επίπεδα ανατροφοδότησης.

Μιλώντας για επαναφόρτιση, το κινεζικό crossover διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 7.2kW, επιτρέποντάς του να φορτίσει πλήρως σε 6 ώρες και 30 λεπτά μέσω σταθερού φορτιστή με παρόμοια τουλάχιστον παροχή. Ο ενσωματωμένος φορτιστής του MG είναι παρόμοιος: βαθμονομείται στα 7.4kW και φορτίζει τη μπαταρία σε 7 ώρες και 15 λεπτά. Το Hyundai μπορεί να φορτιστεί με DC στα 50kW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να ταχυφορτιστεί με 210 χλμ. ανά ώρα. Εδώ το MG είναι καλύτερο: μπορεί να φορτιστεί με DC στα 85kW, που πρέπει να αντιστοιχεί σε περίπου 350χλμ ανά ώρα.

Για να καθησυχάσει τους πελάτες, το ZS προσφέρεται με ένα γενικό πακέτο εγγύησης 5 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων, ενώ η μπαταρία καλύπτεται για 8 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα και η διάβρωση δεν πρέπει να αποτελεί ανησυχία για τα πρώτα 10 χρόνια. Ένα μεγάλο ερωτηματικό παραμένει: το δίκτυο διανομής και εξυπηρέτησης. Η MG δεν θα δημιουργήσει δικές της εταιρείες πωλήσεων, δίκτυο αντιπροσώπων ή κέντρα συντήρησης. “Θα συνεργασθούμε με εταιρείες και ανάλογα με το μέγεθος και το πιθανό ενδιαφέρον μιας χώρας θα προσαρμόσουμε το δίκτυο εξυπηρέτησής μας. Στην Ολλανδία και τη Νορβηγία θα συνεργασθούμε με έναν διανομέα. Στη Γαλλία και τη Γερμανία, θα συνεργαστούμε με συγκροτήματα”, λέει ο Frank Meijer.

Θα ξαναθέσει το ZS EV την MG στον ευρωπαϊκό χάρτη; Πιστεύουμε ότι θα μπορούσε, ειδικά στην καταναλωτική αγορά. Ως διαχειριστής στόλου αξίζει να το εξετάσετε αν επιθυμείτε διαθεσιμότητα και ποιότητα-τιμή και αν είστε πρόθυμοι να ποντάρετε σε έναν νέο παίκτη.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

  • Διαθεσιμότητα αυτοκινήτων και ανεφοδιασμού μπαταριών
  • Ελκυστική τιμή, πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
  • Δυνατότητα γρήγορης φόρτισης 85kW DC
  • Ρυθμιζόμενη ανατροφοδότηση πέδησης, ρυθμίσεις τρόπων οδήγησης

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

  • Έλλειψη προσωπικότητας και αναγνωρισιμότητας της μάρκας
  • Αβέβαιο TCO: υπολειμματικές αξίες, αξιοπιστία
  • Κατακερματισμένο λανσάρισμα στην Ευρώπη, περιορισμένο δίκτυο εξυπηρέτησης
  • Δεν υπάρχει στρατηγική εταιρικών πωλήσεων
Προηγούμενο άρθροΝέα συμμαχία Toyota και Subaru
Επόμενο άρθροΕρευνητικό κέντρο FCA – Terna για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα