Οι νέοι στόχοι για τις εκπομπές CO2 για τα φορτηγά πρέπει να είναι “εφικτοί στην πράξη” προειδοποιεί για άλλη μία φορά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), εν όψει των τελικών διαπραγματεύσεων που πρόκειται να γίνουν την επόμενη εβδομάδα.

Πριν από τις τελικές διαπραγματεύσεις της ΕΕ σχετικά με τα πρότυπα των εκπομπών CO2 για τα φορτηγά, η ACEA επαναλαμβάνει την υποστήριξή της για έγκαιρη συμφωνία αλλά ταυτόχρονα, προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ότι αυτοί οι πρώτοι στόχοιθα είναι εφικτοί μόνο εάν συνοδεύονται από τη σωστή δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τόσο οι κατασκευαστές φορτηγών όσο και οι φορείς εκμετάλλευσης.

“Τα τελευταία χρόνια, τα μέλη της ACEA εργάστηκαν σκληρά για να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από φορτηγά και βεβαίως εξακολουθούν να δεσμεύονται ότι θα συνεχίσουν”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. “Ωστόσο, κατά την οριστικοποίηση αυτών των νέων προτύπων, είναι απαραίτητο οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων να λάβουν υπόψη τους μακροχρόνιους επενδυτικούς κύκλους των κατασκευαστών φορτηγών, τα χαμηλά περιθώρια εκμετάλλευσης των μεταφορέων, καθώς και την απουσία υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για φορτηγά με εναλλακτικούς κινητήρες”.

Πράγματι, η επίτευξη των εξαιρετικά φιλόδοξων στόχων σχετικά με τις εκπομπές CO2 για τα φορτηγά που προτείνονται για το 2025 και το 2030 είναι εφικτοί μόνο εάν η υιοθέτηση φορτηγών μηδενικών και χαμηλών εκπομπών αυξηθεί δραστικά μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Παρόλα αυτά, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχουν σήμερα ενιαία σημεία φόρτισης κατάλληλα για φορτηγά ηλεκτρικά ή υδρογόνου στην ΕΕ, ούτε υπάρχει σαφές σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη αυτής της υποδομής στο εγγύς μέλλον.

Επιπλέον, η ACEA πιστεύει ότι είναι απαραίτητα κάποια ουσιαστικά κίνητρα για την προώθηση της έγκαιρης υιοθέτησης φορτηγών μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Συνεπώς, ο κλάδος υποστηρίζει τον μηχανισμό παροχής κινήτρων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος θα πρέπει να διατηρηθεί τουλάχιστον μέχρι το 2030.

Ωστόσο, η καθιέρωση υποχρεωτικών ποσοστώσεων πωλήσεων (μέσω ενός συστήματος “αναφοράς”, όπως πρότεινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη για την ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών. Η υποχρέωση των κατασκευαστών να παράγουν ένα ορισμένο αριθμό οχημάτων μηδενικών εκπομπών δεν εγγυάται ότι θα ακολουθήσει η απορρόφησή τους από την αγορά, ιδίως λόγω της έλλειψης υποδομών καθώς και της ύπαρξης άλλων εμποδίων – όπως η απώλεια ωφέλιμου φορτίου και η περιορισμένη εμβέλεια.

“Αυτό που ζητάμε ως μέρος αυτού του κανονισμού, δηλώνει ο Erik Jonnaert, είναι ένα αποτελεσματικό πλαίσιο υποστηρικτικών μέτρων τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους μεταφορείς φορτηγών ώστε να διασφαλιστεί ότι οι φιλόδοξοι στόχοι για τις εκπομπές CO2 που πρόκειται να υιοθετηθούν σύντομα θα αποδειχθούν εφικτοί στην πράξη”.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης «τριμερούς διαλόγου» την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται ότι οι εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των εθνικών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα καταλήξουν σε τελική συμφωνία σχετικά με αυτό το σημαντικό θέμα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) εκπροσωπεί 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη. Τα μέλη της ACEA που ασχολούνται με τα επαγγελματικά οχήματα είναι οι DAF Trucks, Daimler Trucks, IVECO, MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Commercial Vehicles και Volvo Group.

Προηγούμενο άρθροΑναβάθμιση της ηλεκτρικής κινητικότητας στο Βερολίνο
Επόμενο άρθροΗ BMW δοκιμάζει την iNext EV 2021 στη χιονισμένη Σουηδία