Το Honda CR-V είναι μεταξύ των τεσσάρων που κατέκτησαν την ανώτερη βαθμολογία για την αποφυγή ατυχήματος με πεζούς

Εννέα από τα 11 SUV κατηγορίας Β, που δοκιμάστηκαν από το αμερικανικό Ινστιτούτο Ασφαλών Αυτοκινητόδρομων (IIHS) αξιολογήθηκαν ως “προηγμένα” ή “ανώτερα” για την αποφυγή ατυχημάτων πεζών. 

Σε μια σειρά δοκιμών, το IIHS αξιολόγησε τον τρόπο με τον οποίον ανίχνευαν και φρενάριζαν τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης των οχημάτων, μπροστά σε πεζούς. Τα συστήματα αυτά αποτελούν σημαντικό αντίμετρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος του πλήθους των θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών, που έχουν αυξηθεί κατά 45% στις ΗΠΑ, από τότε που έφθασαν στο χαμηλότερο σημείο τους το 2019.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ιαπωνία έχουν ανακοινώσει την υποστήριξή τους σε πρόταση του ΟΗΕ που προβλέπει την αυτόματη πέδηση σε όλα τα νέα ελαφρά οχήματα έως το 2020, ενώ οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς του ΕΚ ενέκριναν στις 21 Φεβρουαρίου νέους κανόνες, που θα αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες σε όλα τα οχήματα

Σενάρια

Οι δοκιμές αφορούσαν σε τρία κοινά σενάρια ατυχημάτων με πεζούς:

Το πρώτο σενάριο αφορά σε έναν ενήλικα πεζό στη δεξιά πλευρά του δρόμου, που βγαίνει σε αυτόν και εισέρχεται στην τροχιά ενός επερχόμενου οχήματος. “Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος ατυχήματος που αφορά σε πεζό”, εξηγεί ο David Aylor, διευθυντής του Active Safety Testing στο Ινστιτούτο.

“Η δεύτερη δοκιμή προσομοιώνει ένα παιδί που πετάγεται στο δρόμο πίσω από δύο παρκαρισμένα οχήματα. Ως πατέρας, ξέρω ότι αυτός είναι ο εφιάλτης κάθε γονέα”, λέει ο κ. Aylor.

“Το τρίτο σενάριο δείχνει έναν ενήλικα που περπατά στη λωρίδα του οχήματος κοντά στην άκρη του δρόμου. Η πλάτη του ενήλικα είναι γυρισμένη προς την κυκλοφορία”.

Τα οχήματα βαθμολογούνται ανάλογα με τη μέση μείωση της ταχύτητάς τους, σε πέντε επαναλαμβανόμενες δοκιμές, σε στεγνό οδόστρωμα. Οι δοκιμές διεξάγονται με ταχύτητα 19 χλμ / ώρα και 40 χλμ / ώρα σε αντίστοιχα σενάρια ενηλίκων και παιδιών και με ταχύτητα 40 χλμ / ώρα και 60 χλμ / ώρα σε παράλληλο σενάριο ενηλίκων.

Τα τέσσερα SUV ανώτερης βαθμολογίας και τα πέντε προηγμένης επέδειξαν σημαντική μείωση ταχύτητας σε κάθε σενάριο. Αυτό σημαίνει ότι τα SUV σχεδόν απέφυγαν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, σαφώς απέφυγαν να χτυπήσουν τους πεζούς.

“Το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι να αποφύγετε να κτυπήσετε έναν πεζό,” λέει ο κ. Aylor. “Όταν ένα ατύχημα είναι αναπόφευκτο, η δραστική μείωση της ταχύτητας ενός οχήματος θα έδινε σε έναν πεζό μια πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να γλυτώσει από τυχόν τραυματισμούς”.

Βαθμολογίες

Ανώτερη

  • Honda CR-V
  • Subaru Forester
  • Toyota RAV4
  • Volvo XC40

Προηγμένη

  • Chevrolet Equinox
  • Hyundai Kona
  • Kia Sportage
  • Mazda CX-5
  • Nissan Rogue

Βασική

  • Mitsubishi Outlander

Άνευ αξιολόγησης

  • BMW X1

Φωτογραφία: Το Honda CR-V είναι μεταξύ των τεσσάρων που κατέκτησαν την ανώτερη βαθμολογία για την αποφυγή ατυχήματος με πεζούς

Προηγούμενο άρθροΤο ηλεκτροκίνητο Polestar 2 αποκαλύπτεται
Επόμενο άρθροHonda CR-V: 5 αστέρια από το Euro NCAP, ανώτερη διάκριση από το IIHS