Η Mercedes-EQ θα παρουσιάσει το EQS, σε παγκόσμια ψηφιακή πρεμιέρα, την Πέμπτη 15 Απριλίου 2021. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρει μια νέα διάσταση αισθητικής και πολυτέλειας.

Συγχρόνως, μαρτυρά την παθιασμένη δέσμευση των προγραμματιστών και των σχεδιαστών του στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Το EQS είναι το πολυτελές και πρωτοποριακό μοντέλο κορυφαίας ποιότητας της Mercedes-EQ. Με αυτόν τον εντελώς νέο τύπο οχήματος, οι σχεδιαστές είχαν την ευκαιρία μιας εντελώς νέας προσέγγισης και στον εσωτερικό σχεδιασμό. Εκτός από την Hyperscreen MBUX, προέβησαν σε σαφή ψηφιοποίηση πολλών άλλων στοιχείων.

Οι πιο σημαντικές καινοτομίες του από το Α έως το Ω

Καινοτομία Περιγραφή Εμπειρία Πελάτη
Αεροδυναμική Παγκόσμια πρωτιά. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,20 Μεγαλύτερη αυτονομία
Ενεργειακή Φύση Νέα προγράμματα ενεργειακής άνεσης με καταπραϋντικό ήχο Χαλάρωση
Φίλτρο HEPA Το περίπλοκο σύστημα φίλτρου καθαρίζει τον εισερχόμενο εξωτερικό αέρα με ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο διήθησης Εσωτερικός αέρας σχεδόν απαλλαγμένος από λεπτή σκόνη, μικροσωματίδια, γύρη και δυσάρεστες οσμές
MBUX Hyperscreen Ολόκληρος ο πίνακας οργάνων αποτελεί μια ενιαία οθόνη Πρωτοποριακή πολυτέλεια με μια ματιά για αμφότερους τους εμπρόσθιους επιβάτες
Τοξοειδής σχεδιασμός Κυρτές γραμμές Καινοτόμος αισθητική
Ασύρματες ενημερώσεις Ενεργοποίηση λειτουργιών οχήματος, όπως πρόσθετα ηχητικά, μέσω της τεχνολογίας WLAN Το EQS αναβαθμίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος
Ηχητικές εμπειρίες Διάφορα ηχητικά, συμπεριλαμβανομένου του προαιρετικού ήχου οδήγησης στο εσωτερικό Διαδραστική ηχητική εμπειρία
Σύστημα μηδενικών επιστρώσεων Οι βασικές εφαρμογές που σχετίζονται με την κατάσταση και το περιεχόμενο του οπτικού πεδίου του MBUX Ακόμα πιο απλή εξατομικευμένη λειτουργία με μικρότερη απόσπαση προσοχής οδηγού

 

Ικανό για ταχεία εκμάθηση χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI)

Ως εξαιρετικά ευφυές όχημα, διαθέτει πολλά συστήματα. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, μέχρι και 350 αισθητήρες διαφόρων τύπων χρησιμοποιούνται ως αισθητήρια όργανα σε όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου. Μετρούν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχοπτώσεις και θερμοκρασίες, πληρότητα καθισμάτων, καθώς και κινήσεις βλεφάρων οδηγού ή γλώσσα επιβατών. Αυτός ο πλούτος πληροφοριών υποβάλλεται σε επεξεργασία από μονάδες ελέγχου μέσω αλγορίθμων και λαμβάνονται αστραπιαίες αποφάσεις. Αλλά πολλές πληροφορίες είναι χρήσιμες μόνο εάν τις εκμεταλλευθείτε. Το νέο EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές του βάσει νέων εμπειριών, επειδή διαθέτει ικανότητα μάθησης.

Όσον αφορά στο σχεδιασμό, ο Gorden WagenerChief Design Officer του Daimler Group, δήλωσε για την EQS: “Με την EQS δημιουργούμε μία εντελώς νέα γενιά πολυτελών αυτοκινήτων για το μέλλον. Βασισμένοι στο στιλ της «αισθαντικής καθαρότητας» εξάπτουμε την επιθυμία, συνδυάζοντας τη γλυπτική με ακόμα πιο σύγχρονες και προοδευτικές αναλογίες. Τα κύρια σχεδιαστικά στοιχεία είναι ο σχεδιασμός «ενός τόξου» και το αφαιρετικό στιλ όσον αφορά στις γραμμές που δίνουν στην EQS τη σπορ και διαχρονική εμφάνισή της. Ξεχωρίζει από όλα τα άλλα αυτοκίνητα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ και γι’ αυτό είναι τόσο ιδιαίτερη”.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Σχετικά με τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, η EQS θα κάνει την πρεμιέρα της σε δύο εκδόσεις, την EQS 450+ (NEDC: συνδ. ηλ. κατανάλωση: 19.1-16.0 kWh/100 km, συνδ. εκπομπές CO2: 0 g/km) και την EQS 580 4MATIC+ (NEDC: συνδ. ηλ. κατανάλωση:  20.0-16.9 kWh/100 km, συνδ. εκπομπές CO2: 0 g/km), με 245 έως 385 kW ενώ θα ακολουθήσει μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση επιδόσεων. Η μέγιστη ροπή θα είναι 568 Nm (στην EQS 450+) και 855 Nm (στην EQS 580 4MATIC), που θα προσφέρει αυτονομία έως 770 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος, και μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα. Όλα τα μοντέλα EQS διαθέτουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC+ θα εξοπλίζονται με δύο σύγχρονους, μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα.

Επιπλέον, η EQS σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες είναι ισχύος 107,8 kWh, δηλαδή περίπου 26% ισχυρότερη από αυτήν της EQC. Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη MercedesBenz, επιτρέπει ενημερώσεις overtheair (OTA), ώστε η διαχείριση ενέργειας της EQS να παραμένει πάντοτε ενημερωμένη, καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της. Κάτι ακόμα, ιδιαίτερα σημαντικό για την αειφορία, έχει επιτευχθεί στην αναλογία των χημικών στα στελέχη της μπαταρίας ιόντων λιθίου: η αναλογία κοβαλτίου έχει μειωθεί σε 10% και το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8: 1: 1. Αυτό προσφέρει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη απόδοση φόρτισης.

Τέλος, το νέο παγκόσμιο ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,20 συμβάλλει καθοριστικά στην αυξημένη αυτονομία και τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.

Προηγούμενο άρθροΑύξηση 140% στις ταξινομήσεις επιβατικών
Επόμενο άρθροAmazon – ABB: Λύση διαχείρισης στόλου για EV