Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έκανε ακτινογραφία σε δοκιμαστική πρόσκρουση.
Η διαδικασία ξεκινά με ισχυρό κρότο. Στα 60 χλμ/ώρα, η συσκευή πρόσκρουσης κτυπά πλευρικά την πορτοκαλί C-Class saloon. Οι δοκιμές πρόσκρουσης έχουν πάντα κάτι το ιδιαίτερο, ακόμα και για τους ειδικούς. Αλλά το αξιοπρόσεκτο μέρος της δοκιμής πλευρικής πρόσκρουσης βρίσκεται στην οροφή, πάνω από το όχημα: Ένας γραμμικός επιταχυντής χρησιμεύει ως κάμερα ακτίνων Χ. Από κοινού με το Ινστιτούτο Fraunhofer Υψηλών Ταχυτήτων, το EMI (Ernst Mach Institute) του Freiburg, η Mercedes-Benz πραγματοποίησε την πρώτη πρόσκρουση αυτοκινήτου με ακτίνες Χ στον κόσμο. Στην αριστερή θέση του οχήματος υπήρχε ομοίωμα SID II γυναικείας ανατομίας, ειδικά σχεδιασμένο για δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης.
Αυτή η τεχνολογική εφαρμογή στο ερευνητικό κέντρο δοκιμών πρόσκρουσης του EMI κατέδειξε ότι η τεχνολογία ακτίνων Χ υψηλής ταχύτητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απεικονίσει την εσωτερική παραμόρφωση. Οι μέχρι πρότινος μη ανιχνεύσιμες παραμορφώσεις γίνονται πλέον αντιληπτές. Οι πολυάριθμες εικόνες υψηλής ευκρίνειας επιτρέπουν ακριβή ανάλυση.
«Η πρόσκρουση της Mercedes-Benz με ακτίνες X θέτει νέα όρια στα μελλοντικά εργαλεία ανάπτυξης. Η άμεση απεικόνιση του εσωτερικού μπορεί να βοηθήσει στην εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας οχημάτων. Η Mercedes-Benz επιβεβαιώνεται έτσι ως πρωτοπόρος στην ασφάλεια της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Markus Schäfer, Chief Technology Officer και μέλος του ΔΣ της Mercedes-Benz Group AG.
«Η επιτυχής πρόσκρουση με ακτίνες Χ μας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την περαιτέρω βελτίωση της τεχνολογίας μας, που δεν ήταν δυνατές μέχρι σήμερα. Το Fraunhofer EMI εφαρμόζει την στρατηγική απεικόνισης με ακτίνες Χ υψηλής ταχύτητας για απεικόνιση των διεργασιών δυναμικής», ανέφερε ο Δρ. Malte Kurfiß, Επικεφαλής του Κέντρου Δοκιμών Πρόσκρουσης, Fraunhofer EMI
«Η πρώτη πρόσκρουση με ακτίνες Χ στον κόσμο δείχνει ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να φέρει νέες γνώσεις. Βλέπουμε τι συμβαίνει μέσα στο όχημα και στα ομοιώματα κατά τη διάρκεια ατυχήματος. Οι εικόνες ακτίνων Χ δίνουν επίσης την ευκαιρία περαιτέρω βελτίωσης της ποιότητας των ψηφιακών προτύπων», επισήμανε ο Καθ. Δρ. Paul Dick, Διευθυντής Ασφαλείας Οχημάτων, Mercedes-Benz AG.