Πριν από λίγο καιρό γράφηκε ότι ο Πρόεδρος Macron της Γαλλίας δεν ήταν ικανοποιημένος που όλα τα γαλλικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται επί του παρόντος με κινεζικές μπαταρίες. Είναι επίσης αλήθεια ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά το μέλλον της, καθώς τα εναλλακτικά καύσιμα κερδίζουν σε δημοτικότητα, ενδεχομένως εις βάρος των παραδοσιακά μεγάλης ισχύος γερμανικών αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
Τώρα, όπως ανέφερε η γερμανική εφημερίδα Der Spiegel, υπάρχει κάποιου είδους αντίδραση στα σκαριά, αν και εξακολουθεί να αφορά στους Κινέζους. Η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) αναφέρει ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών στη Γερμανία και, πιθανώς, σε ολόκληρη την Ευρώπη. Θα βρίσκεται στην περιοχή Thuringe και θα καλύπτει τουλάχιστον 87 εκτάρια (870 στρέμματα). Οι εργασίες προγραμματίζονται να ξεκινήσουν αυτόν το μήνα ή τον επόμενο.
Η CATL επενδύει 240 εκατομμύρια ευρώ, αναφέρει η Der Spiegel και αναμένεται να απασχολήσει 600 άτομα. Η παραγωγή μπαταριών λέγεται ότι θα ισοδυναμεί με 14 gigawatt/ώρες το χρόνο, αρκετή για να εξοπλίσει 300.000 αυτοκίνητα BMW i3. Η παραγωγή μπορεί να φθάσει τα 100 gWh στο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, φαίνεται πως η Γαλλία και η Γερμανία έχουν ποντάρει στην αναδυόμενη αγορά ηλεκτρικών μπαταριών και ο Ευρωπαίος Επίτροπος στον τομέα αυτόν, Maros Sefcovic, φέρεται να δηλώνει, σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, πως η αγορά αυτή θα ξεπεράσει τα 250 δισ. ευρώ έως το 2025. Η Γαλλία και η Γερμανία λέγεται ότι σχεδιάζουν να επενδύσουν 750 εκατ. ευρώ και ένα δισ. ευρώ, αντιστοίχως, σε μια κοινοπραξία ιδιωτικών επιχειρήσεων, για παραγωγή μπαταριών και στις δύο χώρες.