Η Leaseurope, η ένωση ευρωπαϊκών επιχειρήσεων leasing και ενοικίασης αυτοκινήτων, δημοσίευσε τα στοιχεία της ευρωπαϊκής αγοράς leasing του Α΄εξαμήνου 2021, συγκρίνοντάς τα με τα ετήσια αποτελέσματα του 2020.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι, μετά την πτώση του 2020, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, λόγω πανδημίας, η ευρωπαϊκή αγορά leasing ανέκαμψε το Α’ εξάμηνο 2021.

Πτώση νέων συμβάσεων το 2020

Η Ετήσια Στατιστική Έρευνα 2020 έδειξε πως οι συνολικοί όγκοι leasing στην Ευρώπη ανήλθαν στα 351,9 δισ. ευρώ το 2020, μειωμένοι κατά 14,2% έναντι του 2019. Ενώ το εκκρεμές χαρτοφυλάκιο (outstanding portfolio) παρέμεινε σχετικά σταθερό συνολικά, κάλυψε τις ανομοιόμορφες αλλαγές στις ενώσεις μελών ανά χώρα.

Οι περισσότερες εθνικές αγορές leasing της Ευρώπης παρουσίασαν χειρότερα αποτελέσματα, με σχεδόν τα τρία τέταρτα των χωρών να σημειώνουν διψήφια πτώση το 2020 έναντι του προηγούμενου έτους. Η περιοχή της Βαλτικής, η Κροατία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και το Μαρόκο υπέστησαν τις μεγαλύτερες ζημίες, με το σύνολο των νέων όγκων leasing να μειώνεται πάνω από 20%. Αντιθέτως, η Ουκρανία, η Τουρκία και η Ελλάδα ήταν οι μόνες χώρες που παρουσίασαν αύξηση νέων συμβάσεων το 2020, από τα χαμηλά επίπεδα των προηγούμενων ετών.

Η ευρωπαϊκή αγορά leasing υπέστη πτώση σε όλες τις κύριες κατηγορίες παγίων. Η συρρίκνωση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε σημαντικά αρνητικό αντίκτυπο στη συνολική δραστηριότητα του 2020, με μείωση των νέων όγκων leasing επιβατικών αυτοκινήτων κατά 14,1% και των επαγγελματικών οχημάτων κατά 16,2%. Άλλες σημαντικές κατηγορίες παγίων, όπως μηχανήματα και βιομηχανικός εξοπλισμός, καθώς και υπολογιστές και επαγγελματικά μηχανήματα υπέστησαν επίσης ζημιά, παρουσιάζοντας συρρίκνωση 7,9% και 9,7%, αντίστοιχα. Το leasing ακινήτων σημείωσε πτώση νέων όγκων της τάξης του 23,2% το 2020, στα 11,9 δισ. ευρώ.

Σε πορεία ανάκαμψης το Α΄ εξάμηνο 2021, παρούσης της πανδημίας

Όπως αποκαλύπτουν τα αποτελέσματα της Διετούς Στατιστικής Έρευνας της Leaseurope, κατά το Α΄ εξάμηνο 2021 η ευρωπαϊκή αγορά leasing ανέκαμψε έντονα μετά την εξαιρετικά χαμηλή βάση σύγκρισης του παρελθόντος έτους, λόγω των σοβαρών επιπτώσεων της πανδημίας.

Ο συνολικός όγκος leasing του Α΄ εξαμήνου 2021 ανήλθε στα 152,9 δισ. ευρώ, υψηλότερος κατά 32,1% από την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Το leasing οχημάτων και εξοπλισμού αυξήθηκε κατά 39,4% και 24,7%, αντίστοιχα. Αν και με βραδύτερο ρυθμό έναντι του εξοπλισμού, το leasing ακινήτων σημείωσε επίσης αύξηση 7,8% σε νέους όγκους το Α΄ εξάμηνο του 2021. Η ανάκαμψη των δραστηριοτήτων leasing ήταν γενική σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Πηγή: Leaseurope Index Q2 2021

Η Jurgita Bucyte, Ανώτερη Σύμβουλος Στατιστικών & Οικονομικών Υποθέσεων της Leaseurope, δήλωσε: «Μετά από ένα προκλητικό 2020, τα αισιόδοξα αποτελέσματα της διετούς έρευνάς μας δείχνουν πως η δραστηριότητα leasing κινείται από κοινού με τη βελτίωση της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας, καθώς τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας χαλαρώνουν σταδιακά. Αν και αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες, όπως οι συνεχιζόμενες αναταράξεις στην αλυσίδα εφοδιασμού διαφόρων βιομηχανικών τομέων, προβλέπεται εκτίναξη της αναβληθείσας κατανάλωσης και αύξηση του ενεργειακού κόστους, με ανοδική πίεση στις τιμές και περαιτέρω ανάκαμψη της οικονομίας για το υπόλοιπο του έτους. Βάσει των ευρωπαϊκών οικονομικών προβλέψεων, οι επενδύσεις θα ενισχυθούν λόγω της ευνοϊκής προοπτικής εσωτερικής και εξωτερικής ζήτησης, καθώς και της εφαρμογής των σχεδίων ανάκαμψης και ανθεκτικότητας στην ΕΕ. Καθώς οι επενδύσεις επιχειρήσεων αυξάνουν τη ζήτηση χρηματοδότησης παγίων, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία στις επιχειρήσεις leasing».

Πηγή: Leaseurope Index Q2 202
Προηγούμενο άρθροΌλες οι βασικές ενότητες της Fleet Week
Επόμενο άρθροΗ ALD και η LeasePlan σε συνομιλίες για συγχώνευση