Η LeasePlan, μαζί με τη συμμαχία We Mean Business και την εταιρεία Arcadis, κάλεσαν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να προσφερθούν και να θέσουν σε λειτουργία 1 εκατομμύριο σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025, προκειμένου να υποστηρίξουν την αυξανόμενη ζήτηση στην Ευρώπη.

Η ανοιχτή επιστολή έρχεται πριν τη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στη Νέα Υόρκη και συνοδεύεται από τη δημοσίευση του νέου δείκτη φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων EV Charging Index της LeasePlan, ο οποίος αποκαλύπτει την επείγουσα ανάγκη για επενδύσεις στη δημόσια υποδομή φόρτισης. Σύμφωνα με τον δείκτη, μέχρι το 2025 στην Ελλάδα θα κυκλοφορούν πάνω από 71.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ αυτή τη στιγμή η χώρα διαθέτει μόνο 52 δημόσιους σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης (η Ολλανδία, η χώρα με τους περισσότερους σταθμούς, έχει 41.117). Επίσης, υπολογίστηκε ότι στην Ελλάδα θα χρειαστούν 6.518 σταθμοί επιπλέον μέχρι το 2025 για να καλυφθούν οι ανάγκες που θα δημιουργηθούν.

Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan, ο Nigel Topping, Διευθύνων Σύμβουλος της We Mean Business και ο Alan Brookes, Group Executive Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ηνωμένου Βασιλείου της Arcadis, έγραψαν:

1 εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης EV χρειάζονται έως το 2025

Αγαπητή Πρόεδρε Ursula von der Leyen,

Αγαπητέ Επίτροπε Timmermans,

Ένας απλός τρόπος για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη είναι η μετάβαση στην μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το 21% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη προέρχεται από τις μεταφορές στους δρόμους, ενώ τα σωματίδια από αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αποτελούν σημαντική πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με μηδενικές εκπομπές θα εξαλείψει και τους δύο αυτούς ρύπους από τους δρόμους. Ωστόσο, η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πόλεις σε όλη την Ευρώπη απαιτεί επενδύσεις. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, περίπου 11 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βρίσκονται στους δρόμους στην Ευρώπη έως το 2025. Η Ευρώπη θα χρειαστεί μέχρι τότε τουλάχιστον 1 εκατομμύριο νέους δημόσιους σταθμούς φόρτισης για να δώσει σε κάθε πολίτη το δικαίωμα φόρτισης.

Σύμφωνα με το νέο δείκτη φόρτισης EV Charging Index της LeasePlan, η Ευρώπη δεν ανταποκρίνεται επαρκώς σε αυτή τη ζήτηση και μόνο 240.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης είναι διαθέσιμοι σήμερα. Η έλλειψη επαρκούς υποδομής φόρτισης στην Ευρώπη εμποδίζει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κινδυνεύει σοβαρά να υπονομεύσει την ηγετική θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της μετακίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ενεργήσει τώρα, για να διευκολύνει τη ζήτηση των πολιτών για μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές επενδύοντας σε μια συνολική πανευρωπαϊκή υποδομή φόρτισης στο πλαίσιο των προσεχών συζητήσεων σχετικά με την οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (Alternative Fuel Infrastructure Directive – AFID). Ένα πετυχημένο πλαίσιο δράσης, υπάρχει ήδη στην πρωτοβουλία WiFi4EU της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με ένα παρόμοιο, καινοτόμο μοντέλο χρηματοδότησης, οι δημοτικές αρχές θα μπορούσαν εύκολα να έχουν υποστήριξη στη δημιουργία τοπικής δημόσιας υποδομής φόρτισης, όπου είναι πιο απαραίτητη.

Μόνο μέσω μιας τέτοιας συντονισμένης, αποφασιστικής και έγκαιρης επένδυσης σε εκτεταμένη υποδομή φόρτισης, η Ευρώπη θα μπορέσει να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της σχετικά με τη διαχείριση της κλιματικής αλλαγής και να συνεχίσει να ηγείται της επανάστασης στην μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σας παροτρύνουμε να ενεργήσετε,

Tex Gunning – CEO, LeasePlan, Nigel Topping – CEO, We Mean Business, Alan Brookes -CEO, Arcadis Europe.

 

Προηγούμενο άρθροΗ WABCO υπέγραψε συμφωνία με την Plug and Play
Επόμενο άρθροΕνεργειακά αποδοτικοί προβολείς LED στα νέα Opel Corsa – Opel Astra