Η LeasePlan, από κοινού με την κορυφαία παγκόσμια εταιρεία ερευνών Ipsos, δημοσίευσε την έκδοση “Δεδομένα αυτοκινήτου και ιδιωτικότητα” (Car Data and Privacy) της ετήσιας έκθεσής της Mobility Monitor.
Η LeasePlan Mobility Monitor είναι μια ετήσια έρευνα γνώμης σχετικά με τα σημαντικότερα θέματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, που συντάσσεται σε συνεργασία με την Ipsos.
Η έρευνα διεξάγεται σε 16 χώρες: Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.
Η έκδοση αναλύει την κοινή γνώμη σχετικά με τα δεδομένα αυτοκινήτου και αποκαλύπτει ότι υφίσταται ιδιαίτερη ανησυχία των οδηγών σχετικά με αυτά, με την πλειονότητα των ερωτηθέντων να ανησυχούν για το είδος των δεδομένων που συλλέγονται από τα αυτοκίνητά τους και από ποιόν.
Τα βασικά ευρήματα είναι:
- Οι ανησυχίες σχετικά με τα δεδομένα αυτοκινήτων είναι σοβαρές για πολλούς ερωτηθέντες, με την πλειοψηφία (53%) να ανησυχούν για το σε ποιόν ανήκουν τα δεδομένα των οχημάτων τους. Επιπλέον, το 52% ανησυχεί για την παραμονή των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στα αυτοκίνητα μετά την επιστροφή / πώλησή τους, ενώ το 49% ανησυχεί για τον διαμοιρασμό των δεδομένων τους με τρίτους.
- Μια μεγάλη μερίδα ερωτηθέντων είναι διατεθειμένοι να διαμοιραστούν τα δεδομένα (ανώνυμα) αν υπάρχει όφελος στην οδηγική τους εμπειρία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν η ανταλλαγή δεδομένων πρόκειται να: μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη διάρκεια διαδρομής (70% των ερωτηθέντων που επιθυμούν να μοιραστούν), να μειωθούν τα κόστη καυσίμων και συντήρησης (70%), να μειωθούν οι εκπομπές των οχημάτων (68%) ή να βελτιωθεί η επίδοση του αυτοκινήτου (66%).
- Η ανωνυμία αποτελεί βασική απαίτηση των χρηστών για να μοιραστούν τα δεδομένα τους. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα του αυτοκινήτου μόνο αν γινόταν ανώνυμα.
Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan, δήλωσε: “Τα δεδομένα οχημάτων προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία ασφαλέστερης και πιο βιώσιμης οδήγησης – αλλά τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται εν γνώσει και με τη συγκατάθεση του οδηγού. Επομένως, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να εντείνει την προσπάθεια και να διευκολύνει τους οδηγούς να κατανοήσουν ποια δεδομένα συλλέγονται και για ποιο σκοπό. Οι οδηγοί χρειάζονται επίσης μια απλή λύση μη αποδοχής – εάν θέλουν να διαγράψουν τα προσωπικά τους δεδομένα, πρέπει να είναι σε θέση να το κάνουν. Κατά την άποψή μας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε πως όλοι θα μοιράζονται τα οφέλη από την επανάσταση των έξυπνων αυτοκινήτων μόνον εάν δημιουργήσουμε έναν «ουδέτερο διακομιστή» δεδομένων αυτοκινήτων. Αυτός θα συγκεντρώνει δεδομένα αυτοκινήτων ανώνυμα και θα δίνει στους οδηγούς πολύ μεγαλύτερο έλεγχο του είδους των δεδομένων που μοιράζονται, αποκλείοντας το μονοπώλιο μιας εταιρείας”.