Οι επαναστατικές τεχνολογίες, όπως το 5G, τα αυτόνομα οχήματα και το διαδίκτυο των πραγμάτων, διαταράσσουν τα παραδοσιακά μοντέλα μεταφορών και επικοινωνίας, ανασχηματίζουν τις πόλεις και αυξάνουν τις επιλογές των ανθρώπων για την κινητικότητα και τη συνδεσιμότητα. Έτσι, οτιδήποτε συμβαίνει που αφορά αυτές τις τεχνολογίες αφορά άμεσα και το Fleet Management. Είναι ενδιαφέρον, λοιπόν να παρακολουθήσουμε τρία προγράμματα 5G Corridor, τα 5GCroco, 5G-Carmen, 5G-Mobix, που αποσκοπούν στη δημιουργία δοκιμαστικών δικτύων 5G σε τέσσερις διασυνοριακούς διαδρόμους, τα οποία παρουσιάστηκαν τον Δεκέμβριο, στην ICP 2018, στη Βιέννη. H Metz-Merzig-Λουξεμβούργο, η Munich-Bologna μέσω του Brenner Pass, η Porto-Vigo και η Evora-Merida, αμφότερες μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας, επελέγησαν ως χώροι δοκιμών. Επιπρόσθετα, θα αναπτυχθεί επίσης ένα μικρό διασυνοριακό τμήμα στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Η τεχνολογία 5G είναι μια σημαντική προϋπόθεση που θα επιτρέψει στη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση να αναπτύξει το μέγιστο δυναμικό της. Συνδέοντας διάφορους παράγοντες των οδικών δικτύων (οχήματα, πεζούς, οδική υποδομή) με τα αυτόνομα αυτοκίνητα, η 5G θα βοηθήσει στην αποφυγή ατυχημάτων και στη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

Τα προγράμματα χρησιμεύουν στο να βοηθήσουν τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα να γίνει πραγματικότητα στους δρόμους της Ευρώπης. Αυτό επιτυγχάνεται επιτρέποντας τη δοκιμή και την επίδειξη υπηρεσιών που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως η αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδων και η εκ περιτροπής χρήση φορτηγών.

Συνολικά, τα τρία προγράμματα θα εκπονήσουν δοκιμές 5G σε περισσότερα από 1000 χιλιόμετρα εθνικών οδών. Επιπλέον, συγκεντρώνουν τηλεπικοινωνιακούς και οδικούς διαχειριστές, κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές εξοπλισμού. Τα προγράμματα υποστηρίζονται επιπρόσθετα από τις οδικές, καθώς και από τις περιφερειακές και εθνικές αρχές.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 62,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 49,3 εκατ. προέρχονται από το πρόγραμμα Horizon2020 της ΕΕ.

Αυτοί οι τέσσερις διασυνοριακοί διάδρομοι αποτελούν μέρος των δέκα διασυνοριακών διαδρόμων 5G που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Χάρη σε αυτούς τους διαδρόμους, η Ευρώπη είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πειραματικός χώρος στην τεχνολογία 5G.

Τα προγράμματα 5G Corridor

Το 5GCroCo θα δοκιμάσει τεχνολογίες 5G σε αυτοκινητόδρομους μεταξύ των Metz (Γαλλία), Merzig (Γερμανία) και Λουξεμβούργου. Επίσης, στοχεύει στον ορισμό νέων επιχειρηματικών μοντέλων που μπορούν να κατασκευαστούν πάνω σε αυτή την άνευ προηγουμένου δυνατότητα σύνδεσης και παροχής υπηρεσιών.

Το 5G-Carmen θα διεξάγει δοκιμές από τη Μπολόνια στο Μόναχο, μέσω του Brenner Pass, που θα καλύπτουν 600 χιλιόμετρα δρόμων, συνδέοντας τρεις ευρωπαϊκές περιοχές: τη Βαυαρία (Γερμανία), το Τυρόλο (Αυστρία) και το Τρεντίνο / Νότιο Τυρόλο (Ιταλία). Θα επικεντρωθεί στην επικοινωνία για τη διακίνηση των οχημάτων, στην ενημέρωση-ψυχαγωγία και στον έλεγχο των εκπομπών σε ευαίσθητες περιοχές.

Το 5G-Mobix στοχεύει στην εκτέλεση δοκιμών CCAM κατά μήκος των συνόρων και των αστικών διαδρόμων, χρησιμοποιώντας βασικές τεχνολογικές καινοτομίες 5G για να πιστοποιήσει την υποδομή 5G και να αξιολογήσει τα πλεονεκτήματά της στο πλαίσιο της CCAM, καθώς επίσης και να καθορίσει τα σενάρια ανάπτυξης και να εντοπίσει και να ανταποκριθεί στα κενά τυποποίησης και φάσματος.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροORA R1, τo κινεζικό ηλεκτροκίνητο των 7.600 ευρώ
Επόμενο άρθροHyundai Elevate: δημιουργεί μια νέα κατηγορία οχημάτων