COVID-19: Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητά κίνητρα ανανέωσης οχημάτων για να ξεκινήσει η οικονομική ανάκαμψη στην Ευρώπη

COVID-19: Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητά κίνητρα ανανέωσης οχημάτων για να ξεκινήσει η οικονομική ανάκαμψη στην Ευρώπη. Οι τέσσερις ενώσεις του κλάδου αυτοκινήτων της Ευρώπης δημοσιεύουν σχέδιο δράσης 25 σημείων για επιτυχή επανεκκίνηση.

Ο COVID-19 έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομία, με τη λιανική και βιομηχανική δραστηριότητα να καταρρέει χωρίς προηγούμενο και τις ανησυχίες να αυξάνονται για το καταναλωτικό κλίμα. Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος έχει πληγεί ιδιαίτερα άσχημα, προτείνει ένα σχέδιο που αποτελείται από 25 βασικές δράσεις για να εξασφαλιστεί μια ισχυρή επανεκκίνηση τόσο του κλάδου όσο και της οικονομίας γενικότερα.

Στοχεύοντας στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο, το σχέδιο δράσης απαριθμεί απτές συστάσεις για την επιτυχή έξοδο από την κρίση του κορωνοϊού. Υπογράφεται από τις τέσσερις ενώσεις που εκπροσωπούν πλήρως την αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων: προμηθευτές εξοπλισμού και ελαστικών, κατασκευαστές οχημάτων, εμπόρους και συνεργεία (ACEA, CECRA, CLEPA και ETRMA). Οι ενώσεις αυτές από κοινού, θέλουν να συμβάλουν σε μια πολιτική ανταπόκριση στην κρίση που δημιουργήθηκε από τον COVID-19, η οποία θα διασφαλίζει τη δημόσια υγεία, θα ελαχιστοποιεί τον αντίκτυπο στην οικονομία και θα διατηρεί την εστίαση στους πρωταρχικούς στόχους της εποχής μας: την ψηφιακή και ουδέτερη από άνθρακα κοινωνία.

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης, ο κλάδος απαιτεί συντονισμένα κίνητρα ανανέωσης οχημάτων για όλους τους τύπους και τις κατηγορίες σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό θα ενισχύσει την ιδιωτική και επιχειρηματική ζήτηση, θα υποστηρίξει την οικονομική ανάκαμψη σε γενικές γραμμές και θα επιταχύνει την ανανέωση του στόλου οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης. Τα κίνητρα αγοράς και επένδυσης πρέπει να βασίζονται σε παρόμοια κριτήρια σε ολόκληρη την Ευρώπη, βάσει τόσο εθνικής όσο και κοινοτικής χρηματοδότησης. Τέτοια συστήματα πρέπει να ενισχυθούν και να λαμβάνουν υπόψη τις φιλοδοξίες της κοινωνίας για το κλίμα και τους στόχους αποδοτικότητας των πόρων σε συνάρτηση με τον οικονομικό αντίκτυπο.

Οι δηλώσεις των εκπροσώπων του κλάδου

Ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA, της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δηλώνει: “Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να τεθεί σε κίνηση ολόκληρη η αλυσίδα αξίας των αυτοκινήτων. Χρειαζόμαστε μια συντονισμένη επανέναρξη της βιομηχανικής και λιανικής δραστηριότητας, με διατήρηση της ρευστότητας για τις επιχειρήσεις. Θα πρέπει να ληφθούν στοχοθετημένα μέτρα για την ενεργοποίηση της ζήτησης και των επενδύσεων. Η τόνωση της ζήτησης θα ενισχύσει τη χρήση της παραγωγικής μας ικανότητας, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας και επενδύσεις”.

Ο Bernard Lycke, Γενικός Διευθυντής της CECRA, της Ένωση Εμπόρων και Συνεργείων Αυτοκινήτων λέει: “Για την επανέναρξη της κινητικότητας και της οικονομικής δραστηριότητας, θα είναι απαραίτητο να ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις και τα συνεργεία οχημάτων το συντομότερο δυνατό στις χώρες όπου εξακολουθούν να είναι κλειστά. Τα στοχευμένα κίνητρα αγοράς και τα προγράμματα απόσυρσης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, εκτός από την τόνωση της ανάκαμψης, θα συμβάλουν θετικά στην ουδετερότητα του άνθρακα και στην οδική ασφάλεια”.

Η Sigrid de Vries, Γενική Γραμματέας της CLEPA, της Ένωσης Βιομηχανιών Προμηθευτών Αυτοκινήτων στην Ευρώπη, δήλωσε: “Η επανεκκίνηση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη συνολικής οικονομικής ανάκαμψης λόγω του σημαντικού αντίκτυπου στην απασχόληση και της άμεσης επίδρασης σε άλλους τομείς. Η επένδυση σε ανθρώπους και στην Ε&Α παραμένει επίσης σημαντική. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ισχυρό οικοσύστημα αυτοκινήτων για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προχωρήσει μπροστά με φιλόδοξους στόχους περιβαλλοντικούς, ψηφιακούς και οδικής ασφάλειας”.

Η Fazilet Cinaralp, Γενική Γραμματέας της ETRMA, της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Ελαστικών, δήλωσε από την πλευρά του: “Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεσμεύεται να αναδυθεί από αυτήν την κρίση ισχυρότερος από πριν. Η επιτυχής επανεκκίνηση απαιτεί ένα υποστηρικτικό ρυθμιστικό πλαίσιο που προστατεύει τη δημόσια υγεία, ελαχιστοποιεί τον αντίκτυπο στην οικονομία και διασφαλίζει τη μετάβαση σε μια κυκλική, ουδέτερη από άνθρακα οικονομία. Σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέλουμε να συνεισφέρουμε σε μια πολιτική απάντηση που επιφέρει μια επιτυχημένη ανάκαμψη από την κρίση του COVID-19”.

Οι 25 βασικές συστάσεις πολιτικής:

  1. Έκδοση εναρμονισμένης καθοδήγησης σχετικά με τις προφυλάξεις για την υγεία και την ασφάλεια στο χώρο εργασίας
  2. Εξαίρεση της μεταφοράς εμπορευμάτων από το κλείσιμο των συνόρων και ευθυγράμμιση των μέτρων ελέγχου των συνόρων
  3. Διατήρηση της κεντρικής πηγής πληροφοριών για τα συνοριακά μέτρα που θεσπίζει η Επιτροπή
  4. Χορήγηση ομοιόμορφων εξαιρέσεων για διασυνοριακές μετακινήσεις και απαραίτητα ταξίδια
  5. Προσωρινή ευελιξία στους κανόνες ανταγωνισμού
  6. Χρήση της ευελιξίας αναβολής που προσφέρει ο τελωνειακός κώδικας της Ένωσης
  7. Άνοιγμα εκ νέου των αντιπροσωπειών και τα συνεργείων μηχανοκίνητων οχημάτων το συντομότερο δυνατό
  8. Εισαγωγή συστημάτων άμεσης ανανέωσης οχημάτων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ
  9. Ενίσχυση των εθνικών συστημάτων ανανέωσης με άμεση χρηματοδότηση από την ΕΕ
  10. Άμεσα εργαλεία χρηματοδότησης της ΕΕ για στοχευμένες δημόσιες προμήθειες νέων οχημάτων
  11. Έναρξη ανακοινωθέντος δοκιμαστικού προγράμματος για την υποδομή φόρτισης και εναλλακτικών καυσίμων χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση
  12. Επιτάχυνση και διευκόλυνση των επενδύσεων σε ψηφιακή υποδομή επόμενης γενιάς
  13. Αναβολή όλων των μη απαραίτητων δημοσίων διαβουλεύσεων για τουλάχιστον δύο μήνες.
  14. Αξιολόγηση του αντικτύπου της κρίσης COVID-19 στη σχετική με τη βιομηχανία νομοθεσία
  15. Επανεκκίνηση της διαδικασίας έγκρισης τύπου το συντομότερο δυνατό
  16. Επιβολή της εποπτείας της ΕΕ στην ισχύουσα νομοθεσία
  17. Πρόταση φιλόδοξων τροποποιήσεων της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων ήδη το τρίτο τρίμηνο του 2020
  18. Επιτάχυνση νομοθετικών προτάσεων για την υποστήριξη της πρόσληψης καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα άνθρακα και χαμηλών ρύπων
  19. Συμπερίληψη του “Just Transition” και της ανάκαμψης από τον COVID-19 στην Ατζέντα Δεξιοτήτων
  20. Επιτάχυνση του κανονιστικού έργου για την Ψηφιοποίηση των Μεταφορών
  21. Εξασφάλιση ενός φιλόδοξου προϋπολογισμού Horizon Europe για τη στήριξη ενός συστήματος οδικών μεταφορών ουδέτερων για το κλίμα
  22. Ενίσχυση των δημοσίων συμβάσεων που εστιάζονται στην καινοτομία στον τομέα των μεταφορών και της κινητικότητας μέσω του ESIF
  23. Επέκταση των μελλοντικών πρωτοβουλιών κινητικότητας της ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση της καινοτομίας
  24. Υποστήριξη της αναβάθμισης και της ανανέωσης του ανθρώπινου δυναμικού
  25. Δημιουργία ενός κλαδικού συμφώνου δεξιοτήτων για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Προηγούμενο άρθροΚίνα: 0,9% αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Απρίλιο
Επόμενο άρθροΘα διευρύνει την εργασία από το σπίτι το Groupe PSA