Τον Μάιο, περίπου 2,14 εκατομμύρια νέα οχήματα παραδόθηκαν σε ολόκληρη την Κίνα, αριθμός κατά 12% υψηλότερος από τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.
Μετά από 21 μήνες μείωσης, αυτό σηματοδοτεί τον δεύτερο κατά σειρά μήνα ανάπτυξης, μετά και την κατά 4,4% αύξηση του Απριλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας (CAAM).
Από τον Ιανουάριο έως τις αρχές Μαρτίου, όταν η χώρα πάλευε με τον κορωνοϊό, οι παραδόσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 42%.
Η CAAM προειδοποίησε πως ακόμα και αν η Κίνα ελέγξει αποτελεσματικά την πανδημία, οι πωλήσεις αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 15% φέτος – μια πτώση που θα είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν η πανδημία συνεχιστεί.
Ο David Leggett, Automotive Analyst της GlobalData, εταιρείας δεδομένων και αναλύσεων, προβλέπει πτώση 17,6% στην αγορά οχημάτων της χώρας αυτής σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, υπάρχουν λόγοι για αισιοδοξία:
“Η κρίση του COVID-19 επέφερε μια άνευ προηγουμένου και απότομη πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων. Ωστόσο, η άνοδος της αγοράς τον Μάιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος στην Κίνα είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη για την αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο εντός όσο και εκτός Κίνας”.
Και συνεχίζει: “Η Κίνα ήταν η πρώτη που βίωσε την κρίση του COVID-19 και η πρώτη που απαλλάχθηκε από αυτήν, επομένως οι εξελίξεις στην οικονομία της Κίνας παρακολουθούνται πολύ προσεκτικά. Ως εκ τούτου, η επιστροφή της ανάπτυξης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας”.
Η επιστροφή στην ανάπτυξη της αγοράς οχημάτων στην Κίνα θα μπορούσε πράγματι να αποτελέσει προάγγελο αυτού που θα συμβεί σε άλλες αγορές, καθώς η πανδημία του COVID-19 θα υποχωρεί.
Εν τω μεταξύ, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely Auto ανακοίνωσε ότι τα νέα μοντέλα ολόκληρης της σειράς προϊόντων της έχουν αντικατασταθεί με οχήματα που πληρούν το “China 6b”, το αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών που αναμένεται ότι θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου 2023 σύμφωνα με το αίτημα του κράτους.
Ακόμα, το κινεζικό Tesla Model 3 που τροφοδοτείται από μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFePO4) εμφανίστηκε σε κατάλογο που εκδόθηκε από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της Κίνας (MIIT) στις 15 Μαΐου, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Παρόλο που οι πληροφορίες διαγράφηκαν στη συνέχεια, προκάλεσε μια αναταραχή στον κλάδο αφού θεωρήθηκε ότι το μοντέλο που παράγεται τοπικά θα έχει χαμηλότερες τιμές χρησιμοποιώντας τις φθηνότερες μπαταρίες.
Φωτογραφία από τον λογαριασμό WeChat της Geely Auto