Αν η πρώτη οδήγηση του Kia XCeed, που έκανε ο Dieter Quartier για το Fleet Europe, γινόταν με κλειστά μάτια, πολλοί θα έπαιρναν όρκο πως οδηγούν ένα σπορ γερμανικό cross-over.

Η KIA είναι μία από τις λίγες μάρκες που αναπτύσσονται σε μια συρρικνούμενη ευρωπαϊκή αγορά επειδή διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων που απευθύνεται σε όλο και ευρύτερο κοινό. Το νέο XCeed είναι πιθανό να αυξήσει την επιτυχία της Kia, καθώς φαίνεται ότι έχει βρει τη χρυσή τομή σε πολλά θέματα.

Πέραν προσδοκιών

Η οικογένεια Ceed απέκτησε ένα άλλο μέλος με αυτό το XCeed, το οποίο στέκεται ψηλότερα στους τροχούς του, αλλά διαθέτει ένα σχετικά κάθετο παρμπρίζ και μια αισθητά κεκλιμένη οροφή. Πρόκειται πράγματι για ένα crossover μεταξύ hatchback, coupe και SUV. Η Kia θέλησε να δημιουργήσει το πιο δυναμικό, εκλεπτυσμένο και οπτικά ελκυστικό crossover στην κατηγορία του και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι πέτυχε.

Η Kia έκανε έξοχη δουλειά κατασκευάζοντας αυτό το αυτοκίνητο, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Αυτό που υπόσχεται οπτικά το αποδίδει με το άνοιγμα της πόρτας και την είσοδο στην καμπίνα. Τα υλικά αποπνέουν ποιότητα – με εξαίρεση το ενοχλητικά αντανακλαστικό διακοσμητικό του ταμπλό στη βάση του παρμπρίζ.

Στη συνέχεια, τα καθίσματα παρέχουν πολύ καλή στήριξη και συγκρίνονται με τα καλύτερα γερμανικά. Και υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το XCeed που δείχνουν σαν να κατασκευάζονται στη Γερμανία. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και η ταλάντωση είναι περιορισμένη χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους. Συγκριτικά, άλλα συμπαγή crossover ξαφνικά φαίνονται αρκετά ασταθή – με εξαίρεση τη BMW X2, πολλά χαρακτηριστικά της οποίας φέρει το XCeed.

Σίγουρη οδήγηση, πολυτελής εξοπλισμός

Και εδώ, οι μηχανικοί της Kia εντόπισαν τη χρυσή τομή μεταξύ χειρισμού και άνεσης. Εξίσου αξιέπαινη είναι και η απόδοση NVH (θόρυβος, κραδασμοί,σκληρότης): αυτό το XCeed είναι εκπληκτικά ήσυχο και άνετο. Εν ολίγοις, η καμπίνα είναι χώρος ευημερίας. Η κεντρική οθόνη αφής είναι πολύ διαισθητική στη χρήση και θα ταίριαζε σε ένα γερμανικό αυτοκίνητο υψηλής ποιότητας. Σε περίπτωση που έχετε αμφιβολίες: η Kia εκμεταλλεύθηκε στελέχη της με μηχανικές και ψηφιακές δεξιότητες που απασχολούνταν σε άλλες δραστηριότητές της για να ανεβάσει τη μπάρα σε όλα τα επίπεδα.

Το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν ένα 1.4 T-GDi με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και πάλι, όλα έμοιαζαν γερμανικά. Δεν μας άρεσε ιδιαίτερα το DCT (μετάδοση διπλού συμπλέκτη) στο υβριδικό plug-in Niro που δοκιμάσαμε πριν από δύο χρόνια, αλλά αυτή είναι διαφορετική ιστορία. Οι ταχύτητες αλλάζουν σωστά και γρήγορα και, αν θέλετε, μπορείτε να πάρετε τον έλεγχο με τα πτερύγια πίσω από το τιμόνι. Δοκιμάσαμε επίσης το diesel-DCT με ιδιαίτερη ροπή, το οποίο έχει σαφώς μεγαλύτερο τράβηγμα σε ανηφόρα και το 1.4 T-GDi με χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο εντυπωσίασε με τις ομαλές αλλαγές και τον συμπλέκτη του. Σε σύγκριση με το Volvo XC40 T3 με χειροκίνητο κιβώτιο που δοκιμάσαμε λίγο νωρίτερα, το 1.4 T-GDi διαθέτει σίγουρα τον πιο ευχάριστο μοχλό ταχυτήτων.

Αυτό το Kia είναι πραγματικά καλό και δεν υπάρχει κάτι που να μην αρέσει – εκτός ίσως από το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσετε περίπου 4.000 ευρώ περισσότερα για το XCeed από ό,τι για το κανονικό πεντάθυρο Ceed και ότι η οθόνη του οδηγού, παρόλο που είναι ψηφιακή, δεν εμφανίζει χάρτη πλοήγησης.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Εμφάνιση, αίσθηση premium
  • Χειρισμός, NVH
  • Βασικός εξοπλισμός

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Ακριβότερο από το στάνταρ Ceed
  • Αντανάκλαση διακοσμητικού στο ταμπλό οργάνων
  • Έλλειψη χάρτη πλοήγησης στην οθόνη οδηγού

 

Προηγούμενο άρθροΗ Hyundai ανέπτυξε πλευρικό κεντρικό αερόσακο
Επόμενο άρθροΗ ChangeMyCar της Athlon συνδυάζει αυτοκίνητο με ηλεκτρικό ποδήλατο