Σύμφωνα με την JATO Dynamics για την ευρωπαϊκή αγορά τον Απρίλιο, το ID.4 της Volkswagen είναι κορυφαίο στα BEV, το πρώτο SUV που καταλαμβάνει την πρώτη θέση, ενώ για άλλη μια φορά, η Peugeot πρωτοστάτησε στη γενική κατάταξη μοντέλων.

Τον περασμένο μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 261% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 – ταξινομώντας 1.029.008 μονάδες. Τέτοια περίοδο πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις σταμάτησαν σχεδόν εντελώς λόγω των περιορισμών στην Ευρώπη. Ωστόσο, παρά τη σημαντική έκτοτε ανάπτυξη, η αγορά απέχει πολύ από τα προ-πανδημίας επίπεδα, με συνολικό όγκο ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων κατά 23% χαμηλότερο από τον Απρίλιο 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics για 26 αγορές της περιοχής, ο Απρίλιος 2021 κατέγραψε τον χαμηλότερο συνολικό όγκο των τελευταίων 20 ετών – εκτός από τον Απρίλιο του 2020, όταν η πανδημία ήταν στο αποκορύφωμά της.

Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: “Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν πως η ανάκαμψη θα είναι πιο αργή από ό,τι περίμεναν πολλοί και, βραχυπρόθεσμα, αυτό δεν θα ενθαρρύνει πολύ τους κατασκευαστές που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις συμμόρφωσης προς τις εκπομπές”.

Αν και το ετήσιο σύνολο του Απριλίου αυξήθηκε κατά 23% έναντι του 2020, ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου – Απριλίου 2021 ήταν 25% χαμηλότερος από το 2019 και ο δεύτερος χαμηλότερος από το 2001. Όπως επισημαίνει ο κ. Munoz: “Παρόλο που οι περιορισμοί και ο αντίκτυπος της πανδημίας φαίνεται να είναι το κύριο πρόβλημα, η μετατόπιση προς τα EV έχει επίσης τις επιπτώσεις της. Καθώς αυτά τα οχήματα είναι πιο ακριβά, πωλούνται λιγότερες μονάδες σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μοντέλα καύσης”.

Παρά τη συνολική αρνητική τάση, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών σημείωσαν εξαιρετικά αποτελέσματα τον Απρίλιο του 2021, με τις ταξινομήσεις να αντιπροσωπεύουν το 15% της αγοράς, σε σύγκριση με μόλις 11% πριν ένα χρόνο. Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκε κατά 338% στις 71.500 μονάδες και οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών κατέγραψαν αύξηση 507% στις 81.000 μονάδες.

Το Volkswagen ID.4 που κυκλοφόρησε πρόσφατα ήταν στην κορυφή της κατάταξης BEV, πάνω από το ID.3 που κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Είναι η πρώτη φορά από τη θέσπιση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που ένα SUV ηγείται της κατάταξης BEV. Ο κ. Munoz σχολίασε: «Όπως αναμενόταν, η επόμενη φάση ανάπτυξης των EV θα προέλθει από τα SUV. Η πρωτοκαθεδρία του Volkswagen ID.4 είναι μόνον η αρχή της τάσης των ηλεκτρικών SUV και περιμένουμε να εισέλθουν στην αγορά νέα μοντέλα, καθώς αυξάνεται η ζήτηση των καταναλωτών.

Η συμβολή του ID.4, πέραν των ισχυρών αποτελεσμάτων άλλων BEV, βοήθησε να κερδίσει το Volkswagen Group το 34% της ευρωπαϊκής αγοράς BEV τον Απρίλιο. Ως εκ τούτου, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε καλύτερη απόδοση στην αγορά BEV από ό, τι στη συνολική αγορά – όπου το μερίδιο αγοράς της ήταν σχεδόν 27%.

Στην ουσία, τα BEV αντισταθμίζουν τις απώλειες των παραδοσιακών μοντέλων καύσης της Volkswagen. Για παράδειγμα, το Volkswagen Golf ήταν το τρίτο μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στη συνολική κατάταξη, καθώς ο όγκος του μειώθηκε κατά 49% μεταξύ Απριλίου 2019 και Απριλίου 2021. Τον Απρίλιο του 2018, το Golf αντιπροσώπευε το 2,93% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων σε σύγκριση με μόλις 1,73 % τον περασμένο μήνα.

Η Peugeot πέτυχε τόσο με το 208, όσο και με το 2008, ως πρώτο και δεύτερο στην κατάταξη μοντέλο, τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Επαναλαμβάνοντας τα αποτελέσματα του Φεβρουαρίου, τα μοντέλα αυτά καταλαμβάνουν την πρώτη και τέταρτη θέσεις της ετήσιας κατάταξης αντίστοιχα. Αμφότερα αποδείχθηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικά στην κατηγορία τους, με καλύτερες επιδόσεις από πιο συντηρητικούς ανταγωνιστές.

Προηγούμενο άρθροbp: εξαγορά ηλιακής ενέργειας 9GW από την 7X Energy
Επόμενο άρθροΕπείγει η ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων