Η Ισπανία εφαρμόζει όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα στους περισσότερους αστικούς δρόμους σε μια προσπάθεια να περιορίσει τα θανατηφόρα ατυχήματα.
Η μέγιστη ταχύτητα στην πλειονότητα των ισπανικών δρόμων θα οριστεί στα 30 χλμ ανά ώρα. Σύμφωνα με εκτίμηση της Γενικής Διεύθυνσης της κρατικής αρχής κυκλοφορίας το νέο μέτρο θα επηρεάσει μεταξύ 60% και 70% των οδών, αν και αυτό το ποσοστό θα διαφέρει φυσικά από πόλη σε πόλη.
Το μέτρο έρχεται μετά την έγκριση βασιλικού διατάγματος από την κεντρική κυβέρνηση τον Νοέμβριο και θα εφαρμοστεί σε μονόδρομους σε κάθε κατεύθυνση διαδρομής. Οι δρόμοι που έχουν πεζοδρόμιο στο ίδιο ύψος θα περιορίζονται στα 20 χλμ / ώρα, ενώ σε αυτούς που έχουν δύο ή περισσότερες λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας η ταχύτητα θα περιορίζεται στα 50 χλμ / ώρα.
Το 2019, το ποσοστό των «ευάλωτων» θυμάτων οδικής κυκλοφορίας – δηλαδή πεζών, ποδηλατών κ.ά.- υπερέβη το ποσοστό των ανθρώπων που σκοτώθηκαν ενώ επέβαιναν σε οχήματα. Η διαφορά ήταν σχεδόν τρεις μονάδες και είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται αυτό το ένα φαινόμενο στα δεδομένα.
Στις πόλεις της Ισπανίας, τέσσερις στους πέντε ανθρώπους που σκοτώθηκαν σε ατυχήματα εμπίπτουν σε αυτήν την ευάλωτη κατηγορία και ενώ οι αυτοκινητόδρομοι της Ισπανίας εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τον υψηλότερο αριθμό θανάτων (επτά στους 10), το ποσοστό αυτών που χάθηκαν στους αστικούς δρόμους αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Οι πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μετακινούνται στις πόλεις είναι επίσης ένας από τους λόγους που επέβαλαν αυτούς τους περιορισμούς. Οι άνθρωποι περπατούν περισσότεροκαι χρησιμοποιούν λιγότερο τα αυτοκίνητα ή τις μοτοσικλέτες, ενώ και η δημοτικότητα της ποδηλασίας και των ηλεκτρικών σκούτερ αυξάνεται. «Υπάρχει ένα φαινόμενο που προϋπήρχε της πανδημίας», εξήγησε ο Álvaro Gómez, διευθυντής του Εθνικού Παρατηρητηρίου της ΓΔ για την Οδική Ασφάλεια. «Αλλά τώρα έχει γίνει ακόμα πιο έντονο και είναι θα παραμείνει έτσι: οι άνθρωποι βγαίνουν περισσότερο για να περπατήσουν».
Πληροφορίες: El Pais
Φωτογραφία του Ross Sneddon στο Unsplash