Η οικονομική επιβράδυνση εξαιτίας του COVID-19 μπορεί να αναιρέσει τη ζήτηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, συμπεραίνει η IHS Markit.

Η διεθνής εταιρεία ανάλυσης αγοράς IHS Markit συνέταξε έναν κατάλογο ευρημάτων σχετικά με τον αντίκτυπο του κορωνοϊού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η ουσία είναι πως υπάρχουν πολλά κακά νέα και πως οι κυβερνητικές ενέργειες είναι καθοριστικής σημασίας.

Σε όλο τον κόσμο, ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών έχει εφαρμόσει δραστικά μέτρα για τη συγκράτηση του COVID-19. Οι Ηνωμένες Πολιτείες επίσης άρχισαν να λαμβάνουν αντίστοιχα μέτρα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, που ήταν ήδη υπό πίεση πριν ξεσπάσει ο κορωνοϊός, αντιμετωπίζει πλέον μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των τελευταίων ετών. Η τελευταία πρόβλεψη της IHS Markit περιλαμβάνει μειωμένες πωλήσεις σε όλες σχεδόν τις περιοχές.

Η Κίνα επαναλειτουργεί σταδιακά τις εγκαταστάσεις της και η εστίαση μετατοπίζεται από την παραγωγή και την προσφορά στη ζήτηση, καθώς διευρύνονται οι επιπτώσεις του κορωνοϊού. “Σχεδόν κάθε περιοχή αντιμετωπίζει την προοπτική στρέβλωσης της ζήτησης τους επόμενους μήνες”, δήλωσε εκπρόσωπος της IHS Markit.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να βιώσει μια πρωτοφανή και σχεδόν άμεση αναστολή της ζήτησης φέτος. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πέσουν πάνω από 12% έναντι του 2019, στις 78,8 εκατομμύρια μονάδες, όπως προβλέπει η IHS Markit. Ο αριθμός αυτός είναι κατά 10 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερος από την προ-κορωνοϊού πρόβλεψη του Ιανουαρίου 2020.

“Μια πτώση 12% θα ήταν σημαντικά χειρότερη από τη διετή μείωση 8% της παγκόσμιας ύφεσης 2008/2009”, σχολίασε ο εκπρόσωπος.

Αναμένεται μια απότομη μείωση βραχυπρόθεσμα, αλλά διαφαίνονται κάποιες ελπίδες για την Κίνα. Ωστόσο, ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού τους επόμενους μήνες θα μπορούσε να ανατρέψει τις εξελίξεις.

Για το 2020, η IHS Markit προβλέπει πως οι πωλήσεις θα ανέλθουν σε 22,4 εκατομμύρια μονάδες, σχεδόν 10% κάτω σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ιδιαίτερα το μέγεθος της οικονομικής επιβράδυνσης μπορεί να αναιρέσει τη ζήτηση.

Οι προβλέψεις για την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 13,6% σε σχέση με το 2019, καθώς η ήπειρος μαστίζεται από την επιδημία του κορωνοϊού και οι συνθήκες ζήτησης χειροτερεύουν καθημερινά.

Για την αγορά των ΗΠΑ, η IHS Markit φοβάται πως τα εξαγγελθέντα μέτρα νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής δεν επαρκούν για να σωθεί η αγορά αυτοκινήτου από την ύφεση της ζήτησης.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ προβλέπεται να μειωθούν στις 14,4 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά τουλάχιστον 15,3% σε ετήσια βάση και κατά 2,4 εκατομμύρια μονάδες λιγότερες από τις προηγούμενες προβλέψεις.

Σύμφωνα με την IHS Markit, οι κυβερνητικές ενέργειες είναι καθοριστικής σημασίας, τόσο για τον έλεγχο του ιού, όσο και για την παροχή πακέτων στήριξης και τόνωσης, ώστε να βοηθηθεί η οικονομία.

Προηγούμενο άρθροΟ Karsten Dommes Fleet Sales Manager Europe της Audi
Επόμενο άρθροCOVID-19: Η ΕΕ υποστηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία