Τρεις κανονισμοί – ορόσημο για τα οχήματα, που εγκρίθηκαν τον περασμένο Ιούνιο από το Παγκόσμιο Φόρουμ Εναρμόνισης Κανονισμών Οχημάτων, τέθηκαν σε ισχύ στις 22 Ιανουαρίου 2021, όπως ανακοινώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών.

Οι κανονισμοί αυτοί εφαρμόζονται στις 54 χώρες που συμμετέχουν στη Συμφωνία του 1958 – μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Κανονισμός υπ΄αριθ. 155 των ΗΕ για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τα συστήματα διαχείρισης ασφαλείας

Αυτός είναι ο πρώτος διεθνής κανονισμός που διέπει την ασφάλεια κυβερνοχώρου των οχημάτων. Επιβάλλει, μεταξύ άλλων, διατάξεις ελέγχου εκτίμησης ευρωστίας των μέτρων ασφαλείας κυβερνοχώρου που εφαρμόζουν οι κατασκευαστές και του τρόπου με τον οποίο οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους μπορούν να μετριάσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με την ασφάλεια κυβερνοχώρου, καθώς και την υποχρέωση διενέργειας αξιολογήσεων κινδύνου και συνεχούς επικαιροποίησής τους. Επιβάλλει επίσης ορισμένες απαραίτητες προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης και αναφοράς περιστατικών. Αναφέρεται στον κανονισμό υπ΄αριθ. 157 των ΗΕ, δεδομένου ότι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης πρέπει να προστατεύονται κατάλληλα από κινδύνους κυβερνοασφάλειας.

Κανονισμός υπ΄αριθ. 156 των ΗΕ για ενημερώσεις λογισμικού και συστήματα διαχείρισης ενημερώσεων 

Οι ενημερώσεις λογισμικού, συμπεριλαμβανομένων των ασύρματων ενημερώσεων, ενδέχεται να διαδραματίσουν αυξανόμενο ρόλο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό θα συμβεί λόγω των πλεονεκτημάτων για μετριασμό των κινδύνων ασφαλείας στον κυβερνοχώρο. Μπορεί να υπάρξουν επίσης εφαρμογές ενημέρωσης συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, εφόσον σημειωθεί τεχνική πρόοδος. Αυτός ο νέος κανονισμός των Ηνωμένων Εθνών δίνει μια νέα διάσταση στο σύστημα Έγκρισης Τύπου, που δεν υπήρχε στο παρελθόν. Πρόκειται για τον πρώτο διεθνή κανονισμό για ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού οχημάτων.

Κανονισμός υπ΄αριθ. 157 των ΗΕ για την έγκριση τύπου αυτόματων συστημάτων διατήρησης λωρίδας (ALKS)

Πρόκειται για τον πρώτο διεθνή κανονισμό θέσπισης των λεγόμενων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης «επιπέδου 3» περιορισμένης χρήσης σε αυτοκινητόδρομους και κυρίως σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Περιλαμβάνει μια σειρά προαπαιτούμενων ασφαλείας, σημαντικών διατάξεων παρακολούθησης οδηγού όταν απαιτείται να αναλάβει εκ νέου την οδήγηση, καθώς και διατάξεις για συστήματα αποθήκευσης δεδομένων αυτόνομης οδήγησης, ένα είδος μαύρου κουτιού που θα συλλέγει δεδομένα για το σύστημα και τη χρήση του, καθώς και παρακολούθηση οδηγού.

Υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, της Κίνας και της Γερμανίας, η Ομάδα Εργασίας του Παγκόσμιου Φόρουμ Αυτοματοποιημένων / Αυτόνομων και Συνδεδεμένων Οχημάτων επιχειρεί μια γενική προσέγγιση κάλυψης της χρήσης ALKS για όλους τους τύπους οδών. Εξετάζονται και άλλες επεκτάσεις του πεδίου εφαρμογής του κανονισμού υπ΄αριθ. 157 των ΗΕ, ιδίως για υπερβολική ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας αλλαγής λωρίδας και της εφαρμογής της σε φορτηγά.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Motional θα χρησιμοποιήσει τεχνολογία της BlackBerry
Επόμενο άρθροΙδρύθηκε Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών