Η Volvo Cars και η NVIDIA, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής τσιπ, εμβαθύνουν τη συνεργασία τους για να προετοιμάσουν τα μελλοντικά μοντέλα αυτοκινήτων που θα είναι ικανά μέχρι και την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, όπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες.

Η Volvo και η NVIDIA θα αναπτύξουν από κοινού έναν προηγμένο υπολογιστή με βασικό εξοπλισμό Τεχνητής Νοημοσύνης για την επόμενη γενιά των αυτοκινήτων της Volvo. Ο βασικός υπολογιστής βασίζεται στην τεχνολογία DRIVE AGX Xavier της NVIDIA και θα επιτρέψει στη Volvo Cars να εφαρμόσει μια προηγμένη πλατφόρμα υπολογιστών για τα νέα της αυτοκίνητα στην επικείμενη πλατφόρμα του Scalable Product Architecture 2 (SPA 2). Το πρώτο αυτοκίνητο με τον νέο βασικό υπολογιστή θα εμφανιστεί στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, ενδεχομένως κατά το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς της XC90.

Πέρυσι, οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν από κοινού την ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων και λογισμικού για αυτόνομα αυτοκίνητα.

“Ένα επιτυχημένο λανσάρισμα αυτόνομης κίνησης απαιτεί τεράστιο όγκο υπολογιστικής ισχύος καθώς και συνεχείς εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη”, δήλωσε ο Håkan Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars. “Η συμφωνία μας με τη NVIDIA είναι ένα σημαντικό κομμάτι αυτού του παζλ και μας βοηθά να προσφέρουμε με ασφάλεια πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα Volvo στους πελάτες μας”.

“Ως παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία ασφάλειας και στην καινοτομία, η Volvo κατανοεί ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ ασφάλειας, άνεσης και υπολογιστικής ικανότητας μέσα στο όχημα”, δήλωσε ο Jensen Huang, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της NVIDIA.

Επίπεδα αυτόνομων οχημάτων

Τα αυτοκίνητα επιπέδου 4 μπορούν να είναι αυτόνομα αλλά εξακολουθούν να έχουν πεντάλ και τιμόνι ώστε ο οδηγός να μπορεί να πάρει τον έλεγχο όταν χρειάζεται. Τα αυτοκίνητα επιπέδου 5 δεν απαιτούν παρέμβαση του οδηγού και ως εκ τούτου δεν είναι εφοδιασμένα με τιμόνι ή πεντάλ. Σήμερα, η Volvo προσφέρει ήδη τη δυνατότητα επιπέδου 2, που σημαίνει ότι το όχημα είναι εξοπλισμένο με ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που μπορούν να οδηγήσουν και να φρενάρουν το αυτοκίνητο όσο ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο.

Νωρίτερα, η Volvo ανακοίνωσε ότι δεν θα προσφέρει αυτοκίνητα επιπέδου 3, επειδή ο οδηγός στα αυτοκίνητα αυτά πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, κάτι που η Volvo θεωρεί επικίνδυνο.

Στη φωτογραφία απεικονίζεται η οδήγηση χωρίς επίβλεψη σε αυτόνομο Volvo (πηγή: Volvo Cars)

Προηγούμενο άρθροH Autohellas Hertz στην Transport Show 2018
Επόμενο άρθροΈχει σημασία το μέγεθος για τους στόλους LCV;