Η Volvo Cars καλεί τους αντιπροσώπους του ΟΗΕ να αντιμετωπίσουν σε βάθος την ανισότητα μεταξύ χωρών στην οδική ασφάλεια, με αφορμή την 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη, που πραγματοποιείται για το θέμα αυτό στη Στοκχόλμη.

Η οδική ασφάλεια αποτελεί επείγον ζήτημα υγείας και ανάπτυξης. Ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους του κόσμου παραμένει απαράδεκτα υψηλός, με περίπου 1,35 εκατομμύρια ανθρώπους να σκοτώνονται κάθε χρόνο. Επιπλέον, τραυματίζονται 50 εκατομμύρια άνθρωποι. Τα τροχαία ατυχήματα είναι η όγδοη αιτία θανάτου παγκοσμίως για άτομα όλων των ηλικιών και η κύρια αιτία θανάτου παιδιών και νεαρών ενηλίκων ηλικίας 5-29 ετών. Οι θάνατοι από την οδική κυκλοφορία και οι τραυματισμοί καταστρέφουν ζωές και ρίχνουν τις οικογένειες στη φτώχεια. Κατά μέσο όρο, κοστίζουν χώρες 3% του ΑΕΠ των χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Τρεις φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος απώλειας ζωής στο δρόμο στις αναπτυσσόμενες χώρες

Έτσι, η Volvo Cars απηύθυνε πρόσκληση στις κυβερνήσεις και τους νομοθέτες σε όλο τον κόσμο να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη ανισότητα που υπάρχει στην οδική ασφάλεια ανάμεσα στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Παρά την πρόοδο που έχει γίνει κατά τις πρόσφατες δεκαετίες, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν μεγάλη απόκλιση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ανάμεσα στις δύο κατηγορίες χωρών.

Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης. Όμως, τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν επίσης ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες.

Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo Cars πιστεύει ότι οι χώρες πρέπει να προωθήσουν την υποχρεωτική χρήση ζώνης ασφαλείας, τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα, εισάγοντας σχετικούς νόμους. Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Η 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια

Η πρόσκληση για δράση της Volvo Cars συμπίπτει με την 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια που συνδιοργανώνεται από τη Σουηδία και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη στις 19 και 20 Φεβρουαρίου. Στη διάσκεψη, αντιπρόσωποι χωρών-μελών του ΟΗΕ συζητούν τη στρατηγική πορεία για την παγκόσμια οδική ασφάλεια έως το 2030 αλλά και στη συνέχεια. Η πρώτη ημέρα άρχισε με 1.700 συμμετέχοντες από περίπου 140 χώρες και ομιλία της Α.Μ. του Βασιλιά της Σουηδίας Carl XVI Gustaf. Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ το live streaming της Διάσκεψης.

H Α.Μ. o Βασιλιάς της Σουηδίας Carl XVI Gustaf, κατά την εναρκτήρια ομιλία της 3ης Παγκόσμιας Διάσκεψης για την οδική Ασφάλεια

“Πριν από 50 χρόνια, το 1970, περισσότερα από 200 παιδιά έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στη Σουηδία. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, ο αριθμός αυτός είναι τώρα κάτω από 16. Φυσικά, το 16 δεν είναι ακόμα μηδέν, αλλά είναι πολύ καλύτερο από το 200. Για πολλές δεκαετίες, οι πολιτικοί, η κοινωνία των πολιτών και η βιομηχανία συνεργάστηκαν, προωθώντας καινοτόμες λύσεις που καθιστούσαν ασφαλέστερη την κυκλοφορία στη Σουηδία για όλους. Ωστόσο, όσο περήφανοι είμαστε από τα επιτεύγματά μας σε αυτόν τον τομέα, υπάρχουν ακόμη πολλά ακόμα που πρέπει να γίνουν. Και να μάθουμε!” δήλωσε εμφατικά ο Σουηδός Βασιλιάς.

O Tomas Eneroth, υπουργός Υποδομών της Σουηδίας

Ο υπουργός Υποδομών της Σουηδίας, Tomas Eneroth, παρουσίασε τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης με 18 σημεία ως το τελικό αποτέλεσμα αυτής της Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια και κάλεσε τη Γενική συνέλευση του ΟΗΕ να τα υιοθετήσει.

Η Διακήρυξη της Στοκχόλμης προετοιμάστηκε σε στενή συνεργασία με την ομάδα καθοδήγησης της Διάσκεψης. Η Διακήρυξη υπήρξε το αποτέλεσμα εκτεταμένων διαβουλεύσεων με τα κράτη μέλη που συμμετέχουν στη Διάσκεψη μέσω των μόνιμων αντιπροσωπειών τους στη Γενεύη και με διαφανή και χωρίς αποκλεισμούς δημόσια διαβούλευση ανοιχτή σε όλον τον κόσμο. Μπορείτε να διαβάσετε τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης εδώ.

Η πρόσκληση της Volvo Cars 

Malin Ekholm, Vice President, Volvo Cars Safety Centre

“Τα στοιχεία από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι υπάρχει σημαντική ανισότητα στην οδική ασφάλεια”, δήλωσε η Malin Ekholm, επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre. “Αυτές οι μεγάλες διαφορές χρειάζεται να αντιμετωπιστούν μέσω της τεχνολογίας, αλλά και με τη δημιουργία και την ενίσχυση μιας παγκόσμιας κουλτούρας για την ασφάλεια. Πρέπει να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις διαφορές στη χρήση της ζώνης ασφαλείας, ενώ η υποδομή πρέπει να επικεντρωθεί στην ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, ποδηλατών και πεζών.”

Η Volvo Cars είναι πρόθυμη να συνεισφέρει σε πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, προσφέροντας τον πλούτο της γνώσης της για την ασφάλεια, όπως άλλωστε ήδη κάνει για πολλές δεκαετίες σε συνεργασία με κυβερνήσεις, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους νομοθέτες. Για παράδειγμα, το προηγούμενο έτος η Volvo παρουσίασε μία ανοιχτή βάση δεδομένων με τα αποτελέσματα των ερευνών που έχει διεξάγει για την ασφάλεια σε βάθος δεκαετιών, η οποία είναι προσβάσιμη εδώ.

“Η Volvo Cars έχει μακρά παράδοση στη βελτίωση της ασφάλειας μέσω της συνεργασίας, η οποία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ηγετική θέση που έχουμε στην ασφάλεια”, πρόσθεσε η κ. Ekholm. “Η δημιουργία ενός καλύτερου πλαισίου κατανόησης των αξιών και της ανάγκης που υπάρχει για επαρκή βασική προστασία είναι ζωτική και χρειαζόμαστε τη βοήθεια του ΟΗΕ και των νομοθετών σε εθνικό επίπεδο για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα μέσω της ενημέρωσης και της νομοθεσίας. Στη Volvo Cars προσβλέπουμε στο να αποτελέσουμε μέρος αυτής της προσπάθειας”.

Η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων το σημαντικότερο χαρακτηριστικό ασφαλείας 

Safety belt detail, celebrating the fact that Volvo Cars introduced the three-point seat belt as standard equipment in 1959.

Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, που πρώτη παρουσίασε η Volvo το 1959, εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά – ένα σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικό εάν οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ώστε να παραμένουν ασφαλείς στα καθίσματά τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά συστήματα συγκράτησης, που βοηθούν στην προστασία των παιδιών με διαφορετικά σωματικά μεγέθη.

Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές. Συνεπώς, η Volvo Cars προσκαλεί τα Ηνωμένα Έθνη να παροτρύνουν τους νομοθέτες σε όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν και να προσαρμόσουν νόμους για την υποχρεωτική χρήση ζώνης ασφαλείας, ώστε να καλύπτονται όλοι οι επιβάτες σε όλα τα οχήματα.

Διαχωρισμός ευάλωτων χρηστών από τα μηχανοκίνητα οχήματα

Με δεδομένο ότι οι ποδηλάτες, οι πεζοί και χρήστες μηχανοκίνητων δίτροχων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το μισό των απωλειών που σημειώνονται στους δρόμους παγκοσμίως, η Volvo Cars συνιστά επίσης στα μέλη των Hνωμένων Eθνών να εστιάσουν στην οδική ασφάλεια διαθέτοντας πόρους, για παράδειγμα, σε ξεκάθαρα διαχωρισμένες λωρίδες για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, με μπάρες που προστατεύουν αυτούς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Με την προώθηση αυτών των χαμηλού κόστους και εύκολων στην υλοποίησή τους αλλαγών στην υποδομή που ξεχωρίζουν τους χρήστες μηχανοκίνητων οχημάτων από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, η Volvo Cars πιστεύει ότι μπορούν να σωθούν πολλές ζωές.

Από τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, δεδομένα από έρευνες της Volvo Cars για πραγματικά οδικά ατυχήματα έχουν βοηθήσει τις σουηδικές οδικές αρχές να εισάγουν νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως στύλους φωτισμού που παραμορφώνονται απορροφώντας την ενέργεια της πρόσκρουσης, καλύτερα σχεδιασμένες διαχωριστικές μπαριέρες και διαδρόμους για πεζούς ξεχωριστά από τους δρόμους.

Επιμέλεια: Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροΗλεκτρική αντεπίθεση του Groupe Renault στη Γενεύη
Επόμενο άρθροH Sixt σε διαπραγμάτευση με την Hyundai Capital για την Sixt Leasing