Από την αρχή του τρέχοντος έτους, η Βαρκελώνη έχει τη μεγαλύτερη ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ) σε όλη τη Νότια Ευρώπη. Η LEZ καλύπτει 95 τετραγωνικά χιλιόμετρα της πόλης και των προαστίων της.

Από την 1η Ιανουαρίου, η LEZ ισχύει στη Βαρκελώνη από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 7:00. έως τις 20:00. Η LEZ (πράσινη στο χάρτη) καλύπτει ολόκληρη τη μητροπολιτική περιοχή και τα εξωτερικά προάστια της πόλης, αλλά εξαιρεί τον κύριο περιφερειακό δακτύλιο που την περιβάλλει.

Περίοδος χάριτος

Μετά από μια περίοδο χάριτος τριών μηνών (κατά τους οποίους θα λαμβάνουν ειδοποίηση αντί προστίμου), οι οδηγοί βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν προ του 2000 (δηλαδή προ του Euro 3) ή πετρελαιοκίνητων που κατασκευάστηκαν προ του 2006 (δηλαδή προ του Euro 4) θα παίρνουν πρόστιμο 100-150 ευρώ εάν εισέλθουν στη ζώνη κατά τις ώρες αυτές.

Η περίοδος χάριτος επεκτείνεται στο ένα έτος για τους οδηγούς διανομών και για όσους μπορούν να αποδείξουν ότι κερδίζουν λιγότερα από 8.000 ευρώ ετησίως. Περίπου 150 κάμερες έχουν εγκατασταθεί προς υποστήριξη της εφαρμογής. Στην πράξη:

  • Τα ισπανικά αυτοκίνητα που εισέρχονται στη Βαρκελώνη κατά τις ώρες ισχύος της LEZ θα χρειάζονται ένα απαραίτητο οικολογικό σήμα: 0 (μπλε), Eco (μπλε / πράσινο), C (πράσινο), B (κίτρινο).
  • Τα ξένα αυτοκίνητα (δηλ. χωρίς δυνατότητα ισπανικών οικολογικών σημάτων) μπορούν να εισέλθουν στη LEZ κατά τη διάρκεια των ωρών ισχύος της μόνον εφόσον διαθέτουν την κατάλληλη άδεια, η οποία πρέπει να ληφθεί από τις αρχές της Βαρκελώνης. Η πρόσβαση περιορίζεται σε 10 ημέρες το χρόνο. Θα χρεώνεται διοικητικό τέλος 2-5 ευρώ.
  • Οι οδηγοί με κάρτα ειδικών αναγκών απαλλάσσονται των περιορισμών.

Ποιότητα αέρα

Η Βαρκελώνη παραβιάζει τα πρότυπα ποιότητας ατμόσφαιρας της ΕΕ από το 2002. Μεταξύ του 2010 και του 2017, η κακή ποιότητα αέρα κρίθηκε υπεύθυνη για έναν ετήσιο μέσο όρο 424 πρόωρων θανάτων.

Αλλά για τη Βαρκελώνη, η LEZ είναι κάτι περισσότερο από τη μείωση της ρύπανσης και τη βελτίωση της δημόσιας υγείας. Το μέτρο έχει επίσης σχεδιαστεί για να μειώσει την κυκλοφορία και να βελτιώσει τη δυνατότητα διαβίωσης στους δημόσιους χώρους του κέντρου της πόλης. Υπό αυτήν την έννοια, το μέτρο αποτελεί προσθήκη στην εφαρμογή του πρώτου “superblock” το 2016, όπου η πρόσβαση των οχημάτων απαγορεύθηκε σε εννέα αστικές περιοχές και αντικαταστάθηκε από λωρίδες ποδηλάτων, χώρους αναψυχής και χώρους πρασίνου.

Η LEZ αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο η Βαρκελώνη σκοπεύει να μειώσει τον αριθμό των οχημάτων στους δρόμους της κατά 125.000 μέσα σε τρία χρόνια και την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά ένα τέταρτο σε τέσσερα χρόνια. Επιπρόσθετα μέτρα, όπως ένα τέλος συμφόρησης τύπου Λονδίνου, μπορεί να εφαρμοσθούν εάν η LEZ από μόνη της δεν βοηθήσει την πόλη να επιτύχει τους στόχους της. Η Βαρκελώνη αριθμεί σήμερα έξι τέτοια “superblock” και άλλα 11 ακόμα βρίσκονται σε ανάπτυξη. Στόχος είναι να ανπτυχθούν τελικά μέχρι και 503 “superblock” σε ολόκληρη την πόλη.

 

Προηγούμενο άρθροΟ Carlos Ghosn εγκατέλειψε την Ιαπωνία
Επόμενο άρθροΗ ZF αναπτύσσει με την Microsoft Λύσεις Λογισμικού