Άνοιξαν οι παραγγελίες για το Tesla Model 3 των 35.000 δολαρίων. Στις ΗΠΑ, το βασικό Model 3 θα είναι διαθέσιμο τις επόμενες εβδομάδες, αλλά οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον έξι μήνες.
Ωστόσο υπάρχουν κάποια νέα που θα μπορούσαν να περιορίσουν τον ευρωπαϊκό ενθουσιασμό για το Model 3, αφού όταν φθάσει στη γηραιά ήπειρο η τιμή θα έχει αυξηθεί κατά 30% λόγω των δασμών εισαγωγής και του ΦΠΑ. Όσοι ανέμεναν να αποκτήσουν ένα νέο Tesla για λιγότερο από 40.000 ευρώ, θα απογοητευτούν.
Από την άλλη, η Tesla έχει μειώσει τις τιμές των ακριβότερων εκδόσεων του Model 3, ενώ ταυτόχρονα μειώνει κατακόρυφα τις τιμές των Model S και X. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η τιμή καταλόγου έχει συρρικνωθεί κατά δεκάδες χιλιάδες (!) δολάρια/ευρώ. Πράγματι, φαίνεται ότι η Tesla αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από νεοεισερχόμενους όπως η Jaguar I-Pace, η Mercedes EQC και το Audi e-tron.
350 ή 382 χλμ
Το βασικό Model 3, αποκαλούμενο και “Standard Range”, μπορεί να υπερηφανεύεται για εμβέλεια 350 χλμ από μια μπαταρία 50 kWh. Αυτό το κατατάσσει ανάμεσα στο VW e-Golf ή το Nissan Leaf, αφενός και το Kia e-Niro 64kWh ή το αντίστοιχου κινητήρα Hyundai Kona, αφετέρου. Το βασικό Model 3 καλύπτει λοιπόν έξυπνα ένα κενό στην αγορά.
Με 2.000 δολάρια επιπλέον, διατίθεται το “Standard Range Plus”, το οποίο επεκτείνει την εμβέλεια κατά 32 km και προσφέρει περισσότερο εξοπλισμό, που συμπεριλαμβάνει τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρόσθα καθίσματα, καλύμματα και διακοσμητικά πολυτελείας, φυμέ γυάλινη οροφή και αναβαθμισμένο σύστημα ήχου.
Ο αυτόματος πιλότος κοστίζει 3.000 δολάρια στις ΗΠΑ, ανεξαρτήτως των διακοσμητικών που επιλέγονται. Διαθέτει αυτόματη οδήγηση από την είσοδο έως την έξοδο στον αυτοκινητόδρομο, συμπεριλαμβανομένων των κόμβων και της προσπέρασης των πιο αργών αυτοκινήτων. Η Tesla ανακοίνωσε πως, αργότερα μέσα στο έτος, ο αυτόματος πιλότος θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει και να ανταποκρίνεται στους φανοστάτες κυκλοφορίας και στα σήματα στοπ και να οδηγεί αυτόνομα στους δρόμους της πόλης.
Περιορισμοί για εξοικονόμηση 6% ή περισσότερο
Για να μειώσει το κόστος και να είναι σε θέση να προσφέρει ένα EV στα 35.000 δολάρια, η Tesla ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει το μοντέλο των ιδιόκτητων εργοστασιακών καταστημάτων λιανικής, περίπου 120 παγκοσμίως. Όπως ανέφερε η εταιρεία “κατά τους επόμενους μήνες, θα κλείσουμε πολλά από τα καταστήματά μας, διατηρώντας έναν μικρό αριθμό σε θέσεις υψηλής κίνησης, που θα παραμείνουν ως γκαλερί, εκθετήρια και κέντρα ενημέρωσης Tesla.”
Πράγματι, η Tesla μεταφέρει τις πωλήσεις της online. “Σε συνδυασμό με άλλες συνεχιζόμενες βελτιώσεις κόστους, αυτό θα μας επιτρέψει να μειώσουμε κατά μέσο όρο όλες τις τιμές των οχημάτων κατά περίπου 6%, επιτρέποντάς μας να πετύχουμε την τιμή των 35.000 δολαρίων για το Model 3 νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν”, ανέφερε η εταιρεία.
Όσο για τα Model S και X, οι τιμές έχουν μειωθεί πολύ περισσότερο από 6%. Η Tesla τις έχει μειώσει κατά δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Πράγματι, ο ανταγωνισμός από τη Jaguar I-Pace, τη Mercedes EQC και το Audi e-tron πλήττει τις πωλήσεις της Tesla σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σε ορισμένες χώρες, ειδικά η ηλεκτροκίνητη Jaguar, ξεπερνά τον ανταγωνιστή της από την Καλιφόρνια.
Η αναθεωρημένη στρατηγική κοστολόγησης θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις υπολειμματικές αξίες, οι οποίες σήμερα είναι αρκετά υψηλές. Επιπλέον, είναι λογικό ότι οι πελάτες που έχουν παραγγείλει πρόσφατα ένα S ή ένα X χωρίς μειωμένη τιμή θα αισθάνονται ότι εξαπαταθήθηκαν.
Μόνον οnline
“Τώρα μπορείτε να αγοράσετε ένα Tesla στη Βόρεια Αμερική, μέσω του τηλεφώνου σας, σε περίπου 1 λεπτό και αυτή η δυνατότητα σύντομα θα επεκταθεί σε όλο τον κόσμο”, δήλωσε η Tesla.
Άλλοι κατασκευαστές που υιοθετούν την προσέγγιση μόνον online είναι η Polestar και η Lynk&Co, δύο εταιρίες της Geely που θα βασίζονται στο δίκτυο αντιπροσώπων της Volvo για εξυπηρέτηση. Η νέα διαδικασία θέτει ερωτηματικά ως προς το συμβατικό μοντέλο διανομής – και εάν αποδειχθεί επιτυχής, μπορεί να φέρει επανάσταση στον κλάδο.
Η εξυπηρέτηση τελευταία αποτελεί σοβαρό θέμα για την Tesla, καθώς η πελατειακή της βάση έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να κατακλύζονται τα κέντρα εξυπηρέτησης (κυρίως στη Νορβηγία) και να προκαλείται δυσαρέσκεια μεταξύ των ιδιοκτητών Tesla.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Tesla επενδύει σε τεχνικούς εν κινήσει, οι οποίοι εξυπηρετούν τα οχήματα πελατών κατ΄οίκον και στο χώρο των γραφείων τους.