Η τεχνολογία μετάδοσης I-Shift της Volvo Trucks εξακολουθεί να αποτελεί πρωτοποριακή καινοτομία μετά από 20 χρόνια.
Η καινοτομία της αυτoματοποιημένης χειροκίνητης μετάδοσης (AMT) I–Shift της Volvo Trucks εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό ορόσημο στη βιομηχανία, χάρη στη θετική επίδρασή της στην κατανάλωση καυσίμου, στην απόδοση του οχήματος, στην ασφάλεια και στην άνεση του οδηγού. Μέχρι το τέλος του 2020, περισσότερα από ένα εκατομμύριο φορτηγά Volvo σε όλο τον κόσμο έχουν πωληθεί με το I-Shift. Και καθώς γιορτάζουμε 20 χρόνια από την κυκλοφορία του, αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρα συνεχίζει να αναπτύσσεται για μελλοντικά κέρδη.
Όταν το I-Shift κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2001, η Volvo Trucks επιβεβαίωσε την πεποίθησή της για ένα σύστημα μετάδοσης με βάση το συμπλέκτη ως τον πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό για αυτόματη αλλαγή ταχύτητας. Έκτοτε, περισσότερα από ένα εκατομμύριο φορτηγά έχουν πωληθεί παγκοσμίως με την τεχνολογία I-Shift. Σήμερα, όλα τα φορτηγά Volvo FH, FH16, FM και FMX διαθέτουν στάνταρ I-Shift. Όντας ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, το I-Shift συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου – και συνεπώς στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων – καθώς και στα βελτιωμένα οφέλη ασφάλειας και οδήγησης σχετικά με τη μείωση του θορύβου, των δονήσεων και της σωματικής πίεσης στον οδηγό.
“Το I-Shift ήταν και εξακολουθεί να είναι μια game-changer τεχνολογία. Σήμερα πουλάμε το I-shift σε όλο τον κόσμο. Στη Βόρεια Αμερική, αυξήσαμε από μονοψήφιο αριθμό το 2007 σε τώρα περισσότερο από το 90% όλων των φορτηγών Volvo εκεί, που είναι εξοπλισμένα με το I-shift. Αυτή η εντυπωσιακή εξέλιξη αντικατοπτρίζει σαφώς τόσο την αυξημένη αποδοτικότητα όσο και την ελκυστικότητα του οδηγού”, λέει ο Pär Bergstrand, διευθυντής Heavy Duty Transmission της Volvo Trucks.
Αναπτυγμένο από τη Volvo, το I-Shift είναι πλήρως συγχρονισμένο με το υπόλοιπο φορτηγό, καθώς το κιβώτιο χρησιμοποιεί πληροφορίες που είναι διαθέσιμες τόσο από τον κινητήρα όσο και από το όχημα για να συνεργαστεί με τον βέλτιστο τρόπο για διαφορετικές χρήσεις και συνδυασμούς φορτηγών.
“Αυτός ο συγχρονισμός είναι αυτό που ξεχωρίζει το I-Shift και το καθιστά τόσο ευέλικτο. Το I-Shift είναι το θετικό αποτέλεσμα πολλών ετών σκληρής δουλειάς από τους εξειδικευμένους μηχανικούς μας, τα σχόλια από τους πελάτες στις επιτόπιες δοκιμές για τη διαδικασία ανάπτυξης και την πρόσβαση της Volvo Trucks σε τεχνολογικές εξελίξεις σε ολόκληρο τον Όμιλο Volvo”, εξηγεί ο Pär Bergstrand.
Η επιτυχία του I-Shift έγκειται στην ικανότητά του να λειτουργεί με ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης, καθώς αυτό το σύστημα μετάδοσης είναι προσαρμοσμένο στα εξαρτήματα του κινητήρα και του οχήματος ήδη από τη φάση ανάπτυξης. Με συνεχείς βελτιώσεις με την πάροδο των ετών, το I-Shift μπόρεσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός μεγάλου εύρους εφαρμογών μεταφοράς, όχι μόνο για υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα, αλλά και για βέλτιστη οδηγική ικανότητα και άνεση.
Με τα χρόνια, η Volvo Trucks εξακολούθησε να πρωτοπορεί σε πολλές νέες έξυπνες λειτουργίες που έχουν εκτιμήσει τόσο οι οδηγοί όσο και οι μεταφορείς. Εδώ είναι μερικά παραδείγματα αυτών.
I–Shift με διπλό συμπλέκτη
Όταν το 2014 η Volvo Trucks παρουσίασε το I-Shift με Dual Clutch, ήταν ένας διπλός συμπλέκτης βαρέως τύπου, εμπνευσμένος από τα κιβώτια ταχυτήτων που χρησιμοποιούνται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, που προσέφερε μια άμεση αίσθηση απρόσκοπτης παράδοσης ισχύος κατά τις αλλαγές ταχυτήτων.
I–Shift με Crawler γρανάζια
Ένα άλλο σημαντικό βήμα ήρθε το 2016, αντιμετωπίζοντας τις βαριές εργασίες που απαιτούν επιπλέον ροπή και δυνατότητα εκκίνησης. Το I-Shift με γρανάζια Crawler επιτρέπει σε ένα φορτηγό να μεταφέρει μεικτό βάρος έως 325 τόνους για να ξεκινήσει από το σταμάτημα σε έναν επίπεδο δρόμο. Η σχέση μετάδοσης επιτρέπει στο όχημα να σέρνεται σε ταχύτητες τόσο χαμηλές όσο 0,5 χλμ/ώρα, κάτι που είναι ευεργετικό όταν εκτελείτε ελιγμούς ακριβείας, για παράδειγμα σε εργοτάξια, όταν ανοίγετε δρόμους ή όταν μεταφέρετε ξύλο.
Το I–See χρησιμοποιεί δεδομένα χάρτη με βάση το Cloud
Το I-See είναι ένα ξεχωριστό σύστημα που μπορεί να προστεθεί στο I-Shift, έχοντας σχεδιαστεί για να αναλύει την τοπογραφία διαδρομής και να χρησιμοποιεί αυτές τις γνώσεις για να διατηρεί το φορτηγό στην πιο αποδοτική σχέση καυσίμου. Ενημερωμένο το 2017, το I-See υποστηρίζει το φορτηγό στη διατήρηση μιας σταθερής μέσης ταχύτητας αναλύοντας δεδομένα χάρτη που βασίζονται σε cloud σχετικά με την τοπογραφία του δρόμου μπροστά, λέγοντας στο I-Shift πότε είναι ο βέλτιστος χρόνος για αλλαγή ταχύτητας για εξοικονόμηση ενέργειας και έτσι καύσιμα.
I–Shift με Λειτουργία Αλλαγής Κατεύθυνσης
Η κυκλοφορία της νέας σειράς βαρέων καθηκόντων της Volvo Trucks το 2020 έφερε την εισαγωγή μιας άλλης καινοτόμου λειτουργίας: I-Shift with Change Direction. Αυτή η νέα λειτουργία επιτρέπει στο όχημα να αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να χρησιμοποιεί το πεντάλ φρένου, ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για εργασίες κατασκευής, δασοκομίας και εξόρυξης, όπου είναι πιο παραγωγικό να πραγματοποιείτε επαναλαμβανόμενους ελιγμούς εμπρός και πίσω με χαμηλότερη ταχύτητα.
Η τελευταία γενιά φορτηγών Volvo μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, το νέο Volvo FH με τεχνολογία I-Save – το πιο αποδοτικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων της Volvo Trucks μέχρι σήμερα – μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 10 τοις εκατό.* Και, κοιτάζοντας μπροστά, οι καινοτόμες εξελίξεις σίγουρα δεν σταματούν εδώ.
“Το I-Shift θα συνεχίσει να βελτιώνεται για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο στο ταξίδι μας στην ηλεκτροκίνηση. Ως προηγμένη τεχνολογία αυτοματισμού, το I-Shift προσφέρει μοναδικές ικανότητες για να συμβάλει στις πλήρως αυτόνομες λύσεις μεταφοράς της Volvo για το μέλλον”, καταλήγει ο Pär Bergstrand.
* Η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται συγκρίνοντας το κόστος ντίζελ και AdBlue για I–Save: η νέα γενιά Volvo FH με D13TC Euro 6 step D συμπεριλαμβανομένου του πακέτου καυσίμου μεγάλων αποστάσεων, με το κλασικό Volvo FH με D13 eSCR Euro 6 step D χωρίς το πακέτο καυσίμου μεγάλων αποστάσεων. Η πραγματική οικονομία καυσίμου ποικίλλει ανάλογα με πολλούς παράγοντες, όπως το επίπεδο εμπειρίας του οδηγού, τη χρήση του cruise control, τις προδιαγραφές του οχήματος, το φορτίο του οχήματος, την πραγματική τοπογραφία και τις καιρικές συνθήκες.