Η Sono Motors, με έδρα το Μόναχο, παρουσίασε πρόσφατα καινοτόμο σχεδίαση μελλοντικής αστικής μετακίνησης, παρέχοντας τις πρώτες εικόνες του ηλιακού-ηλεκτρικού αυτοκινήτου Sion.
Το Sion είναι το πρώτο προσιτό ηλιακό ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο (solar electric vehicle – SEV) με την προοπτική να καταστεί από τα πρώτα ηλιακά-ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα για το ευρύ κοινό. Το Sion είναι κατάλληλο για μελλοντική αστική κινητικότητα, καθώς είναι συμβατό με την τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G).
Η Ουτρέχτη, η οποία επιχειρεί μεγάλης κλίμακας τεχνολογία V2G, ανακοίνωσε πέρυσι το σχέδιο δοκιμής 100 ηλιακών ηλεκτρικών οχημάτων Sion (SEV) στο ηλεκτρικό δίκτυό της. Η Sono Motors αναφέρει πως το εξωτερικό κέλυφος του Sion θα αποτελείται από 456 απολύτως ενσωματωμένα ηλιακά κύτταρα, που θα παράγουν κατά μέσο όρο αυτονομία 112 χλμ την εβδομάδα και έως και 305 χλμ ανά φόρτιση με μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 54 kWh.
Σύμφωνα με την Sono Motors, ο κάτοχος ενός Sion που διαμένει σε γερμανική μητροπολιτική περιοχή θα φορτίζει έως και τέσσερις φορές λιγότερο από τα συμβατικά EV με αντίστοιχο μέγεθος μπαταρίας. Λειτουργώντας ως μπαταρία του συστήματος V2G, το Sion θα μπορεί να φορτίζει ηλεκτρονικές συσκευές και EV και να παρέχει ισχύ στο ηλεκτρικό δίκτυο όταν χρειάζεται.
Η ηλιακή συνεργασία αυξάνεται
Η εξέχουσα ενεργή τεχνολογία της Sono Motors είναι η λύση Solar Bus Kit, η οποία χρησιμοποιείται σε λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz Citaro και MAN Lion City. Η λύση είναι σημαντική για την μείωση της κατανάλωσης ντίζελ στα δημόσια λεωφορεία και την υποστήριξη των στόχων βιωσιμότητας των πόλεων. Η τεχνολογία πρόκειται να επεκταθεί στους ιδιωτικούς στόλους λεωφορείων και στο Δημόσιο.
Η Sono Motors επεκτείνει τις παγκόσμιες συνεργασίες της ηλιακής τεχνολογίας, παρέχοντας τη Sono Solar Technology σε 19 εταιρείες λεωφορείων, ρυμουλκούμενων, φορτηγών και ηλεκτρικών μεταφορικών μέσων. Μακροπρόθεσμα, η ηλιακή τεχνολογία θα καταστεί σημαντική για την βιωσιμότητα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και το κόστος των στόλων.